Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies haluaa erota, mitä ihmettä teen?

Vierailija
30.03.2015 |

Ollaan seurusteltu pari vuotta ja kesällä oli tarkotus muuttaa yhteen. Ikää meillä on 19 vuotta molemmilla.
Suhteen alussa minä olin tosi mustasukkanen ja mies kyseli kaupungilla jonku ihastuksensa perään (myöhemmin sanonut että yritti tehdä vaikutuksen). Viime juhannuksena sitten miehelle riitti mustasukkaisuuteni ja raivosi minulle kavereidemme kuullen. Sillon hän itki ja sanoi että rakastaa mua ihan helvetisti kaikkien kavereiden edessä. Sen jälkeek uskoin ja lopetin mustasukkaisuuden.
Juhannuksen jälkeen miehellä alkoi ongelmat. Hän otti pikavippejä ja pelasi kaikki rahansa. Sanoin hänelle lukuisia kertoja että jos ei pelaaminen lopu niin menen hänen äidin puheille. Näin tein tammikuussa kun mies lähti inttiin ja vippien otto vaan jatkui. Mies on mulle yli 200e velkaa koska suuttuu jos en lainannut peleihin.
Meille tuli kauhea riita kun selvisi että kerroin miehen äidille mutta siitä selvittiin. Mies lupasi lopettaa pelaamisen.
Nyt kuitenkin eilen mies alkoi vinkumaan rahaa ja kun en lainannut niin suuttui ja haukkui minua mm huoraksi. Sanoin että jos ei lopeta otan yhteyttä hänen äitiin taas. Ja niin tein. Mies haluaa nyt erota ja tilanne on kuulemma ehdoton, sanoo että meistä ei tule enään paria. Minä en halua erota. Mitä nyt?

Minulla on ollut aiemmin 14 vuotiaana seurustelusuhde jossa kävi niin että meillä oli seksiä ja silloinen poikaystäväni antoi minulle rahansa. Olen tästä avautunut nykyiselleni että tuntuu kuin olisin huorannut. Mies ei pääse tästäkään yli. Oonko huora?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuteen kuuluvat naiivius ja virheet. Mutta sinä ap et kuulosta edes nuorelta vaan suoraan sanoen lapselta. On onnesi, että tämä "mies" ottaa jalat alleen ja häipyy elämästäsi.

Vierailija
42/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa olla sama trollli joka tehtailee näitä aloituksia. Aiheesta seksi ja sillä tienaaminen.

Intin päivärahoilla ei paljoa juu pelailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun riippuvuus iskee, niin siinä ei muu merkitse.

Mies uhkaa erolla, koska et anna rahaa. Hän tietää, että olet valmis menemään aika pitkälle välttääksesi eron. Maksamaan siitä, että olette yhdessä.

Sinä et merkitse hänelle kuin välinettä. Pelaaminen on hänen uusi rakkaansa nyt.

Vierailija
44/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:59"]Tämä taitaa olla sama trollli joka tehtailee näitä aloituksia. Aiheesta seksi ja sillä tienaaminen.

Intin päivärahoilla ei paljoa juu pelailla.

[/quote]

Ei pelaillakkaan ja kaikki intin rahat menee vippien maksuun. Siksi pyysikin minulta rahaa pelaamiseen.

Ap

Vierailija
45/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt järki käteen!

Tuhlaatte aikaanne (ja rahaanne) aivan vääriin asioihin! Eikö teidän lähipiirissä ole yhtään järkevää ja fiksua aikuista joka voisi opastaa teitä?

Erotkaa. Estätte toisianne henkisesti kasvamasta aikuisiksi. Uusia suhteita teille molemmille vielä tulee, mutta suhteet ei saisi olla pääasia elämässä, varsinkaan noin nuorena. Tuossa iässä kannattaa keskittyä luomaan hyvä pohja elämälle: opiskella, vaalia terveyttä jne. eikä sellaiseen todellakaan kuulu seksi 14-vuotiaana! Eikö kukaan ole suojellut sinua? (Ymmärrät tämän sitten 30-40 vuotiaana).

Ei missään nimessä kannata peliriippuvaisen kanssa seurustella, ja sinun kannattaa tehdä töitä itsesi kanssa jotta saisit mustasukkaisuuden ja takertuvaisen luonteesi hallintaan.

Vierailija
46/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin aloituksessa sana huora.

Ei jatkoon. Sataako Porvoossa lunta? Stadissa sataa

Vierailija
47/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko kertoa neuvoja joilla saadaan suhde korjattua? En ole muuta kysynyt. Tiedän itse tilanteemme. Haluan korjata suhteen.

Ap

Vierailija
48/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:04"]Voisitteko kertoa neuvoja joilla saadaan suhde korjattua? En ole muuta kysynyt. Tiedän itse tilanteemme. Haluan korjata suhteen.

Ap
[/quote]

Suhteenne ei ole korjattavissa. Korjaat elämäsi, jos eroat nyt. Tee se.

Vierailija
49/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 10:04"]

Voisitteko kertoa neuvoja joilla saadaan suhde korjattua? En ole muuta kysynyt. Tiedän itse tilanteemme. Haluan korjata suhteen. Ap

[/quote]

Ei voi korjata suhdetta, jos itse on rikki ja kesken. On järkevämpää tahoillaan ensin kasvaa ja panna elämä kuntoon. Kun sinulla on riippana riippuvuuksista kärsivä epävakaa mies, on paljon vaikeampi tehdä nuoruudessa sitä mitä silloin pitää tehdä - hankkia koulutus ja nousta siivilleen esimerkiksi. Luulenpa että tässä takana on järjetön mustasukkaisuutesi, pelkäät että joku toinen nappaa miehen jos päästät irti. 

Vierailija
50/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:22"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:10"] [quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:09"]Et ole huora, mutta huonossa suhteessa. Eroa ennenkuin olet syvemmällä. [/quote] En halua missään nimessä erota. Haluan mennä miehen kanssa vaikka terapiaan mihin vaan kunhan ei erota. Tiedän että mies on minulle se oikea miten saan hänet vakuutettua? Ap [/quote] Luuletko että teille jotain pariterapiaa järjestettäisiin? Ei terapia ole mikään salainen ase, jolla voi estää toista lähtemästä omille teilleen. Siihen pitäisi kummankin haluta aktiivisesti. Anna nyt toisen mennä ja elää elämäänsä, teillä on ollut niin suuria ongelmia kummallakin, että yhteiselollanne ei ole kyllä mitään mahdollisuuksia onnistua. Katsokaa vaikka viiden vuoden kuluttua uudestaan, jos olette saaneet elämänne järjestykseen. [/quote] En ole miestä sinne pakottamassa tarkoitin että voin vaikka itse mennä ja muuttua. Eroaminen ei ole vaihtoehto. Vaikka ollaan nuoria niin tiedän kyllä että tuo on se oikea. Sen vaan tietää. Nään meidät vanhana kiikkutuoleissa istumassa. Ap

[/quote]

Huomaatko, että suurin osa vastaajista näkee teidät ihan muualla kuin onnellisena kiikkustuoleissa eläkepäiviä viettämässä? Se näky mikä tässä suurimmalle osalle avautuu on: onneton ap, valheita, haukkumista, menetetyt luottotiedot, vuokrakämppä, jaloissa pyörivät lapset, maksamattomat laskut.

Vierailija
51/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä jumala.. ap rakas, kukaan ei voi antaa sulle neuvoja suhteen korjaamiseen kun sellaisia ei ole.
Koita nyt jo ymmärtää.

- Mies 19v
- Nimittelee sinua huoraksi
- Peliriippuvuus
- Pikavippi velkoja
- Haluaa erota sinusta

Niin oliko sulla jotakin positiivista kerrottavaa hänestä?

Jos et ymmärrä, niin ota vaan turpaasi.

Vierailija
52/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies" .. :D poikahan se vasta on

Vierailija
53/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla nuorten ongelmat ;) Jos oikeasti haluat tehdä jotain tilanteelle, minimoi vahingot. Eli älä lainaa enempää. Toisekseen, ei kannata jatkaa tuollaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
54/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 09:09"]Et ole huora, mutta huonossa suhteessa. Eroa ennenkuin olet syvemmällä. [/quote] En halua missään nimessä erota. Haluan mennä miehen kanssa vaikka terapiaan mihin vaan kunhan ei erota. Tiedän että mies on minulle se oikea miten saan hänet vakuutettua? Ap

[/quote]Etkä tiedä. Eroa.

Vierailija
55/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terapiaan. Vaikka täällä nähdään että mies on huonoksi sinulle, toimii homma myös toisin päin. Sun läheisriippuvuus, mustasukkaisuus ja pakkomielteisyys tekee pahaa sille nuorelle miehellä jolla näköjään on pahoja vaikeuksia itsensäkin kanssa.

Vierailija
56/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa teinien läppää :)

Vierailija
57/57 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero. Kerran se kirpaisee, itket muutaman päivän, ostat itsellesi lohduksi jotain kivaa niillä rahoilla, joita "mies" kärkkyi, tapaat ystäviäsi ja lähdet heidän kanssaan baariin. Heräät sumusta jonkun ajan kuluttua, tajuat, että elämä on tässä ja olet vapaa! Tunnet itsesi onnellisemmaksi kuin pitkään aikaan, ja lopulta tiedät, että kaikki on hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan