Tyttärellä ei lukio suju :(
Niin. Eli ei vaan suju. En tiedä mikä on, olen ehdotellut että voitaisiin lukea yhdessä ja katsoa kurssisuunnitelmat yhdessä ja vastaavaa, mutta ei suostu. Haluaa lukion jälkeen kuvataidelinjalle (jonne on siis hyvin vaikeaa päästä), ja tämän takia ei pidä lukiota tärkeänä. Muita suunnitelmia ei ole.
Eli lukion on pidentänyt neljään vuoteen, ja käy nyt kolmatta. Keskiarvo on nippa nappa kutosen paikkeilla, ei ole päässyt kuin kaksi ruotsin kurssia läpi, ja vielä kaksi lyhyen matematiikan kurssia jäljellä, jota ei ole päässyt läpi. Historian kursseja ei ole yhtäkään suoritettuna; ensimmäisen on käynyt, ja siitäkin T-merkintä. Olen yrittänyt kaikkeni ja tunnen epäonnistuneeni vanhempana. Englannin kirjoituksetkaan eivät menneet nyt läpi ja äidinkielestä kirjoitti B:n. Olen ehdottanut myös amikseen vaihtamista, mutta ei suostu, koska lukiossa on kavereita.
Muutenkin hieman laiskan oloinen. Sattuu sanoa näin, niin paljon kuin häntä rakastan, mutta ei muutakaan mieltä voi olla. Harvoin liikkuu, 35 kiloa ylipainoa, ei siivoa huonettaan, ei ole ikinä ollut kesätöissä tai missään muissa töissä, edes lapsenvahtina. En tiedä mikä kasvatuksessa on mennyt pieleen, olen oikeasti yrittänyt tehdä hommia tämän eteen ensimmäisestä lukiovuodesta saakka. Mietimme yhdessä, mitä hän haluaisi tehdä tulevaisuudessa, yritimme luoda kirjoitussuunnitelmaa, ja autoin häntä läksyissä. Aina sanoo tehneensä hommat, mutta epäilen tätä suuresti; jos ne hommat nyt hoitaisi, niin varmasti se näkyisi tuloksissa. Lukihäiriö kyllä on, mutta hyvin lievä. Yläasteella keskiarvo oli 8,3 ja nyt se on rajusti tippunut yli kahdella numerolla, eikä kauhean tarkkoja tulevaisuudensuunnitelmia ole kuvataidelinjan lisäksi välivuoden jälkeen. Olen myös ehdottanut taidekoulun harrastamista, draaman harrastamista ja vastaavaa, ja onhan aloitettu muutaman kerran, mutta on aina jäänyt kesken, kun ei ole mennyt sinne.
Mitä tekisin? Tuntuu jotenkin niin surulliselta, koska haluaisin, että tyttärelläni olisi hyvä tulevaisuus. En oleta, että hänestä tulisi lääkäri tai professori, mutta kunhan elää itsenäisesti tulevaisuudessa ja on onnellinen.
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 01:21"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 01:19"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 01:15"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 01:11"]
Aika tunnistettavasti kirjottelet tytöstäs. Luin ystäväni kanssa tätä sivua ja hän tunnisti tyttösi ja aikoo kertoa tytöllesikin. Kannattais miettiä mitä kirjottelee lapsestaan, onhan se jo kuitenkin lähellä täysikäisyyttäkin. Tykkää varmasti ku mama kirjotellu vauvapalstalle tyttärensä ylipainosta yms!
[/quote]
Asuuko kenties Kuopiossa? Taisin itsekin tunnistaa!
[/quote] Ei vaan Ahvenanmaalla...eli metsään meni.
[/quote]
Juurikin niillä main..
[/quote]
Mun tyttö on samassa lukiossa! Pakko olla. Täsmää niin täysin kaikki painosta taidekouluhaaveisiin asti.
Paluu maan pinnalle olisi paikallaan. Tytöllä ei ole mitään mahdollisuuksia taidelinjalle, jos takana ei ole harrastuneisuutta alalla (esi. kuvataidekoulu, kansanopiston kursseja tms).