Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffailu/tapailu ja uskollisuus

Vierailija
29.03.2015 |

Olen 26-vuotias nainen. Olen ollut sinkkuna melko pitkään, ja tänä aikana minulla on ollut "friends with benefits" -tapainen suhde erääseen mieheen. Pari viikkoa sitten tapasin nettitreffisivuston kautta uuden miehen, jonka olen nyt tavannut muutaman kerran. 

Tämä uusi mies vaikuttaa ihan lupaavalta, mutta haluaisin edetä rauhassa. Olen treffaillut eri miehiä melko paljon, ja kyynistynyt samalla jonkin verran. Todella monet hyvältä vaikuttaneet tapaukset eivät loppujen lopuksi olekaan olleet sitä. Siksi en nyt aio esimerkiksi lopettaa friends with benefits -suhdettani, ainakaan vielä. Mutta moraalisia kysymyksiä mieleeni kyllä nousee. 

Uuden tapailukumppanini kanssa olen käynyt pääasiassa ravintolatreffeillä joitain kertoja. Hän vaikuttaa olevan hyvin kiinnostunut minusta, viimeksi treffien päätteeksi suuteli jo, ja aiemmin on koettanut vähän pidellä kädestä ja muuta pientä. Itseäni tuollainen hieman ahdistaa, sillä mielestäni emme tunne vielä tarpeeksi hyvin, enkä halua edetä nopeasti varsinkaan suhteen fyysiselle tasolle. Se tuntuisi turhalta ja oudolta, kun emme tunne toisiamme vielä kovin hyvin. Koen, että tässä vaiheessa minulla on vielä "oikeus" vaikka harrastaa seksiä jonkun muun kanssa. 

Kertokaapa mielipiteitänne, missä vaiheessa tapailua pitäisi lopettaa muut säädöt? 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi jo pitänyt, mutta parempi heti kuin myöhemmin

Vierailija
2/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:44"]

olisi jo pitänyt, mutta parempi heti kuin myöhemmin

[/quote]

Miksi olisi pitänyt? Olemme tavanneet vasta muutaman kerran, ja periaatteessa olemme täysin vieraita toisillemme. En aio "sotkea elämääni" ja omia järjestelyjäni siksi, että olen käynyt muutamilla treffeillä ihmisen kanssa, josta en tiedä vielä läheskään tarpeeksi, ja josta ei vielä ole tullut sellaista tunnetta, että tässä on se oikea.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetan sitten, kun siltä tuntuu. Tai en suoriltaan lopeta, mutta laitan jäihin hetkeksi. Viimeksi kolahti ja kovaa jo muutamien treffien jälkeen enkä ottanut fuckbuddyyn mitään yhteyttä, mutta koska homma oli niin tuore niin en katkaissut juttua fb:n kanssa. Ja kaatuihan se, tapailu siis, joten en menettänyt sitten hyvää panoa.

Vierailija
4/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä että ei saa olla seksisuhdetta, jos aikoo treffeille mennä. Itse ainakin pyrin treffailemaan vain yhtä kerrallaan. Näin toimin itse. En välttämättä jättäis toista jos hän toimis niinku sinä, mutta saattaisin vähän loukkaantua.

Vierailija
5/47 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:52"]

Itse olen sitä mieltä että ei saa olla seksisuhdetta, jos aikoo treffeille mennä. Itse ainakin pyrin treffailemaan vain yhtä kerrallaan. Näin toimin itse. En välttämättä jättäis toista jos hän toimis niinku sinä, mutta saattaisin vähän loukkaantua.

[/quote]

Miten seksiä harrastavan sinkun pitäisi sitten toimia? Olen keskimäärin tavannut uuden miehen ehkä kolmen kuukauden välein netin kautta. Useimmiten treffailu on kestänyt ehkä kuukauden, niin että viimeistään neljännellä tai viidennellä tapaamisella alan olla varma, että mies ei ole oikea. Jos treffeille mennessä ei saisi olla mitään seksisuhteita, niin minähän en sitten harrastaisi seksiä koskaan! Treffikumppaneiden kanssa päädyn erittäin harvoin sänkyyn, sillä kuten aloituksesta ehkä ilmeni, en pysty etenemään niin nopeasti.

ap

Vierailija
6/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos haet pelkkää paneskelua, sitten on ihan sama kuinka motaa klaaraat samaan aikaan.

mutta sellaisia et karkoita, jotka meinaavat ehkäpä enemmän. voit saada ne nimittäin erittäin vihaisiksi mikäli pelaat vain näiden knass. kaikki eivät suohtaudu asiaan ihan noin.

riippuu mitä haet; jos meinaat olla pitempään, vaikutat kyllä toisen silmissä, "sellaiselta" mikäli sitten paneskelet/yrität muita taustalla.

Vierailija
7/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:49"]

Mä lopetan sitten, kun siltä tuntuu. Tai en suoriltaan lopeta, mutta laitan jäihin hetkeksi. Viimeksi kolahti ja kovaa jo muutamien treffien jälkeen enkä ottanut fuckbuddyyn mitään yhteyttä, mutta koska homma oli niin tuore niin en katkaissut juttua fb:n kanssa. Ja kaatuihan se, tapailu siis, joten en menettänyt sitten hyvää panoa.

[/quote]

Jos minulla kolahtaisi kunnolla, niin varmasti en fuckbuddya ehtisi enää edes ajattelemaan. Minulla ei kuitenkaan koskaan oikeastaan kolahda, ei edes aiempien poikaystävien kanssa. Olen siihen liian rauhallinen ja realistinen luonne, veikkaisin. Haluan tutustua ihmiseen rauhassa ja hitaasti, ja tehdä päätöksiä vasta, kun olen varma. Ihmettelen aina miesten kiirehtimistä! Tämäkin mies oli esim. jo toisilla treffeillä pitelemässä kädestä, mikä tekee minulle lähinnä kiusallisen olon. En ymmärrä, miksi mitään hellyydenosoituksia pitäisi luontevasti jaella käytännössä tuntemattomalle ihmiselle.

ap

Vierailija
8/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo nyt unelmiesi mies kuitenkaan, jos kädestä pitäminenkin ahdistaa?

Vierailija
9/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:52"]

[/quote]

Sama, paitsi mä lopettaisin surutta tapailun. 

Vierailija
10/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys. Muutaman tapailukerran jälkeen ei tarvitse vielä lopettaa muita juttuja, mutta sanoisin että armonaika loppuu silti hyvin nopeasti. Ellei sitten avoimesti myönnä tapailevansa muitakin.

Vierailija
11/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="30.03.2015 klo 00:21"]

[/quote]

Minua tuollainen ahdistaa yleensä kaikkien kanssa, jos sitä yritetään liian nopeasti. Toisella tapaamiskerralla en todellakaan ole valmis olemaan romanttisesti käsi kädessä! Ehkä sitten sytyn hitaasti, näin on aina ollut. 

Sekin voi olla, että mies ei ole oikea, kun heti alusta saakka ei ole ollut sellaista oloa että tässä on nyt jotain erityistä. Sitä suuremmalla syyllä en koe, että minun tarvitsisi ottaa tätä tässä vaiheessa liian vakavasti.

ap

Vierailija
12/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, jos saisin tietää että tapailemani mies kävisi meidän romanttisten tapaamistemme välissä nusauttelemassa toista naista niin saisi nusautella ihan vapaasti. Itse etsisin minulle sopivan miehen, jota ei kiinnosta panokaveripelleilyt (btw, sen voi ilmaista - kuten näette - myös SUOMEKSI, Suomessa kun ollaan)

Jostain syystä haaviini on tarttunut näitä kilttejä miehiä, joille tunnepuoli merkkaa paljon enemmän kuin muna pilluun ah ah. Ja se on sitten näkynyt käytöksessäkin; vain muutamia seksikumppaneita eikä mitään panopelleily"suhteita."

Vierailija
13/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 00:29"]

Heh, jos saisin tietää että tapailemani mies kävisi meidän romanttisten tapaamistemme välissä nusauttelemassa toista naista niin saisi nusautella ihan vapaasti. Itse etsisin minulle sopivan miehen, jota ei kiinnosta panokaveripelleilyt (btw, sen voi ilmaista - kuten näette - myös SUOMEKSI, Suomessa kun ollaan) Jostain syystä haaviini on tarttunut näitä kilttejä miehiä, joille tunnepuoli merkkaa paljon enemmän kuin muna pilluun ah ah. Ja se on sitten näkynyt käytöksessäkin; vain muutamia seksikumppaneita eikä mitään panopelleily"suhteita."

[/quote]

Minkä romanttisten tapaamisten? Olen tämän miehen kanssa vielä "onko sulla sisaruksia", "mikä on toinen nimesi" -vaiheessa, siitä on romantiikka vielä kaukana. 

Kyllä, myös ilmaisua panokaveri voi käyttää. Itse en tosin sitä sanavarastooni lisää, sillä en käytä sanaa "pano" muutenkaan. Tiedoksi muuten, että minulla seksikumppanien määrä on tasan 3kpl. Kaksi entistä miestä, sitten tämä panokaveripelleily, kuten asian ilmaisit. Joskaan minulle asiassa ei ole mitään pelleilyä: kaksi aikuista, toisistaan pitävää sinkkua harrastaa silloin tällöin keskenään seksiä. Hui, miten moraalitonta!

ap

Vierailija
14/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap:n järjestely on toimiva. 

On fiksua tutustua potentiaaliseen seurustelukumppaniinsa ennen kuin hyppää sänkyyn. Ja koska kuitenkaan ei halua olla ilman seksi, fwb -tapailu toisen miehen kanssa on hyvä järjestely eikä sillä ole mitään tekemistä tuon mahdollisesti kehittyvän suhteen kanssa. 

Ap, sen "neuvon" näin reippaasti kymmenen vuotta vanhempana naisena antaisin sinulle, että voisit sanoa tapailemallesi miehelle ihan suoraan, että olet hitaasti lämpenevää tyyppiä ja sinusta fyysinen läheisyys on hiukan kiusallista ennen kuin suhde on kunnolla edennyt henkisellä tasolla. 

Jos mies kysyy, että tapailetko muita, siihen voit vastata että et. Et tapailekaan: tapailu tähtää seurusteluun ja siihen et ole pyrkimässä fwb -miehen kanssa. (Ja tapailemallasi miehelläkin saattaa hyvinkin olla vastaava kuvio meneillään, mikä on ihan ok.) Siinä vaiheessa, jos suhde etenee fyysiseksi, toinen mies tietenkin luonnostaan kuvioista pois.

Täällä av:lla on joskus ollut juttua esim. Italian tyylistä, jossa naista joutuu piirittämään tyyliin puoli vuotta ennen kuin pääsee pukille. Kysynpä vaan, että missä mies mahtaa tyydyttää seksuaaliset tarpeensa siihen saakka? Entä nainen? Aivan: friends with benefits on loistava järjestely. Eipä tule seksinhimossa hypättyä sänkyyn (mahdollisen tulevan aviokumppanin kanssa) ennen kuin on selvinnyt, että suhteelle on aidosti pohjaa. 

Vierailija
15/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 00:25"]

[/quote]

Minua tuollainen ahdistaa yleensä kaikkien kanssa, jos sitä yritetään liian nopeasti. Toisella tapaamiskerralla en todellakaan ole valmis olemaan romanttisesti käsi kädessä! Ehkä sitten sytyn hitaasti, näin on aina ollut. 

Sekin voi olla, että mies ei ole oikea, kun heti alusta saakka ei ole ollut sellaista oloa että tässä on nyt jotain erityistä. Sitä suuremmalla syyllä en koe, että minun tarvitsisi ottaa tätä tässä vaiheessa liian vakavasti.

ap

[/quote]

Ollaan me ihmiset erilaisia. Mua ei taas kädestä pitäminen toisilla treffeillä ahdistais ollenkaan, jos mies on kiva. mutta toisaalta en voisi kuvitella itselleni mitään fwb-miestäkään, joten en selvästikään osaa samaistua tilanteeseen yhtään.

Vierailija
16/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen jatkaa vielä selvennykseksi viimeiseen lauseeseen. (Jatkoksi siis kommenttiin numero 15, jos tähän ehtii joku muu väliin.)

On hyvä juttu, että tunteet heräväät ennen seksiä. Muussa tapauksessa saattaa käydä niin, että seksi vie mennessään ja kun ensihuuma on ohi, huomaakin olevansa suhteessa sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole aidosti yhteistä pitkällä tähtäimellä. Ja erohan siitä sitten seuraa ja sydänsuru...

Vierailija
17/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 00:29"]

Heh, jos saisin tietää että tapailemani mies kävisi meidän romanttisten tapaamistemme välissä nusauttelemassa toista naista niin saisi nusautella ihan vapaasti. Itse etsisin minulle sopivan miehen, jota ei kiinnosta panokaveripelleilyt (btw, sen voi ilmaista - kuten näette - myös SUOMEKSI, Suomessa kun ollaan) Jostain syystä haaviini on tarttunut näitä kilttejä miehiä, joille tunnepuoli merkkaa paljon enemmän kuin muna pilluun ah ah. Ja se on sitten näkynyt käytöksessäkin; vain muutamia seksikumppaneita eikä mitään panopelleily"suhteita."

[/quote]

Minkä romanttisten tapaamisten? Olen tämän miehen kanssa vielä "onko sulla sisaruksia", "mikä on toinen nimesi" -vaiheessa, siitä on romantiikka vielä kaukana. 

Kyllä, myös ilmaisua panokaveri voi käyttää. Itse en tosin sitä sanavarastooni lisää, sillä en käytä sanaa "pano" muutenkaan. Tiedoksi muuten, että minulla seksikumppanien määrä on tasan 3kpl. Kaksi entistä miestä, sitten tämä panokaveripelleily, kuten asian ilmaisit. Joskaan minulle asiassa ei ole mitään pelleilyä: kaksi aikuista, toisistaan pitävää sinkkua harrastaa silloin tällöin keskenään seksiä. Hui, miten moraalitonta!

ap
[/quote]

Juu mutta treffailu on treffailua ja treffailu on romanttista, koska sinä selvitetään yhteensopivuutta enemmän kuin kavereina.
Sanavarastoosi ei kuulu sana 'pano', mutta kauniimpi ilmaisu FUCK kyllä kuuluu? :D Ihan miten vain...

Vierailija
18/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="30.03.2015 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 00:25"]

[/quote]

ap

[/quote]

Ollaan me ihmiset erilaisia. Mua ei taas kädestä pitäminen toisilla treffeillä ahdistais ollenkaan, jos mies on kiva. mutta toisaalta en voisi kuvitella itselleni mitään fwb-miestäkään, joten en selvästikään osaa samaistua tilanteeseen yhtään.

[/quote]

Minulle sillä ei ole merkitystä, onko mies kivan oloinen. En vain pysty koskemaan tuntematonta ihmistä tavalla, jonka pitäisi olla täynnä lämpöä ja rakkautta. En toki suurentele esim. kädestä pitämisen merkitystä, tiedän että se on vain pieni ele, mutta vieraan ihmisen kanssa se tuntuu kiusalliselta. 

Fwb-mieheni olen tuntenut vuosia, luotan häneen ja pidän hänestä. Yritimme kauan sitten tapailla, mutta se kariutui heti alkuunsa. Seksi oli kuitenkin hyvää, ja kun kummallakaan ei ole ollut mitään vakavia suhteita sen jälkeenkään, niin tällaiseen tilanteeseen vain päädyttiin...

ap

Vierailija
19/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 00:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 00:29"] Heh, jos saisin tietää että tapailemani mies kävisi meidän romanttisten tapaamistemme välissä nusauttelemassa toista naista niin saisi nusautella ihan vapaasti. Itse etsisin minulle sopivan miehen, jota ei kiinnosta panokaveripelleilyt (btw, sen voi ilmaista - kuten näette - myös SUOMEKSI, Suomessa kun ollaan) Jostain syystä haaviini on tarttunut näitä kilttejä miehiä, joille tunnepuoli merkkaa paljon enemmän kuin muna pilluun ah ah. Ja se on sitten näkynyt käytöksessäkin; vain muutamia seksikumppaneita eikä mitään panopelleily"suhteita." [/quote] Minkä romanttisten tapaamisten? Olen tämän miehen kanssa vielä "onko sulla sisaruksia", "mikä on toinen nimesi" -vaiheessa, siitä on romantiikka vielä kaukana.  Kyllä, myös ilmaisua panokaveri voi käyttää. Itse en tosin sitä sanavarastooni lisää, sillä en käytä sanaa "pano" muutenkaan. Tiedoksi muuten, että minulla seksikumppanien määrä on tasan 3kpl. Kaksi entistä miestä, sitten tämä panokaveripelleily, kuten asian ilmaisit. Joskaan minulle asiassa ei ole mitään pelleilyä: kaksi aikuista, toisistaan pitävää sinkkua harrastaa silloin tällöin keskenään seksiä. Hui, miten moraalitonta! ap [/quote] Juu mutta treffailu on treffailua ja treffailu on romanttista, koska sinä selvitetään yhteensopivuutta enemmän kuin kavereina. Sanavarastoosi ei kuulu sana 'pano', mutta kauniimpi ilmaisu FUCK kyllä kuuluu? :D Ihan miten vain...

[/quote]

Treffailu ei mielestäni ole romanttista. Kyllä, siinä selvitellään tutustumisen lomassa voisiko toinen kiinnostaa syvällisemmällä tasolla, mutta itse näen tuon vaiheen itse asiassa aika armottomana ja analysoinnin täyttämänä. En ole mitenkään kylmä ihminen, tutustun mielelläni uusiin ihmisiin ja nautin hauskoista keskusteluista ja muiden elämäntarinoiden kuuntelemisesta, mutta näinkin monia ensitreffejä nähneenä en pidä ensimmäisiä, toisia tai kolmansiakaan treffejä romanttisina. 

Käytin fuckbuddy-sanaa, koska edellinen kirjoittaja sitä käytti. Mutta sen jälkeen joku keksi käyttää lyhennettä fwb, sepä sopiikin minun suuhuni paremmin ja käytänkin jatkossa sitä :) En tosiaan mielelläni käytä rumiksi mieltämiäni ilmaisuja, varsinkaan kun itse asiassa ei mielestäni ole mitään rumaa. Seksi kahden vapaan aikuisen välillä ei ole rumaa, vaikka monet yrittävät sitä sellaiseksi kutsua.

ap

Vierailija
20/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lortto olet ja lemppaisin sut heti, jos tapailisin sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi