Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden aikainen painonnousu!?!

Vierailija
29.03.2015 |

Itku meinasi tulla edellisessä neuvolassa. Raskausviikkoja 30, kiloja tullut vähän päälle 20! Joo, tottakai tärkeintä että rakas lapseni on kunnossa ja olen jo hyväksynyt kaikki muutokset mitä tämä raskaus kroppaani tuo, mutta onhan tämä nyt aika muutos, nämä kilot tulleet viikkojen 15-30 välissä, eli 15 viikon aikana. Mites teillä, paljon tullut, ja missä ajassa lähtenyt pois?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:47"]Toivottavasti. Äitini kohdalla taas imetys ei kiloja saanut lähtemään ollenkaan, mietin vaan että voikohan olla perinnöllistä? Mulla kyllä oli muutama, noin 5 kg ylipainoa ennen raskautta. Pääsisimpä edes siihen lähtötilanteeseen synnytyksen jälkeen.
Ap
[/quote]
Hei ei välttämättä ole, nimittäin munkin äiti oli lihonut imetysaikana vaikka raskauskiloja ei juuri tullut, eli just päinvastoin kuin mulla. T.3

Vierailija
22/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:46"]Tiedän, ei ole helppoa. Mulla tuli ekassa raskaudessa 12 kg, synnytyksen jälkeen jäi muutama kilo. Toisessa raskaudessa tuli 13, mutta raskauden jälkeen tuli yllätys: painoa oli jäänyt lähemmäs 10 kg! Mulla siis tavallaan eri tilanne kuin sulla, huomasin painonnousun vasta raskauden jälkeen, heh. Mutta mulla meni toinen raskaus niin sumussa, olin hirveen huonovointinen ja sairas koko ajan, en ehtinyt huomata, että sitä läskiä tuli, esim. käsivarsissa lihakset muuttuivat kokonaan läskiksi :/ Varsinainen metamorfoosi...

Nyt vauva on 9 kk, ja oon suunnilleen saman painoinen kuin ennen raskautta (en omista vaakaa, mutta housut sopii taas). Mulla paino alkoi pudota vasta, kun vauva alkoi syödä kunnolla kiinteitä. Loput putosivat, kun jouduin refluksin takia tosi tiukalle ruokavaliolle :/

Onko sulla turvotusta? Monille tulee turvotusta paljon, ja suuri osa painosta jääkin synnärille. Minkä verran ajattelet, että painosta on "sitä ihteesä", oletko huomannut peilissä isoa muutosta?
[/quote]
Mulla on ainakin suurimmat raskausarvet tullut lantioon ja reisiin. Vatsa on joo iso, mutta esim takaapäin katsottuna en huomaa suuria muutoksia, ei siis jenkkakahvoja kasvanut. Neuvolatäti veikkasi turvotusta, mutta mistä sitä tietää onko se läskiä vai turvotusta :D en kyllä omasta mielestä näytä siltä, kuin että noin 10 kg olisi lisää painoa tullut.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tavikset lihoo raskauden aikana ja Pamela Anderson, JLO ja vastaavat ei?

-mies-

Vierailija
24/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:52"]Miksi tavikset lihoo raskauden aikana ja Pamela Anderson, JLO ja vastaavat ei?

-mies-
[/quote]
Ehkä mäkin pitäisin oikeasti huolen ettei ylimääräisiä herkkuja tule syötyä ja että liikuntaa olisi pt:n kanssa tarpeeksi jos olisi rahaa ja tietäisi että jokainen kilo kuulutettaisiin koko maailmalle lehdissä.
Ap

Vierailija
25/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:52"]Miksi tavikset lihoo raskauden aikana ja Pamela Anderson, JLO ja vastaavat ei?

-mies-
[/quote]
Normaalikokoisella naisella paino saa nousta raskauden aikana ja sen tuleekin nousta, hoikalla samoin.

Vierailija
26/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:52"]

-mies-

[/quote]

Ai miten niin ei liho? En nyt ihan hirveästi seuraa mitään julkkisjuoruja, mutta kyllä mä oon aika monen julkkisnaisen silti nähnyt pyöreämpänä kuvissa. Ja raskauden jälkeenhän siellä monet käyttää spanxia julkisella paikalla. Mun ei ole tarvinnut semmoista käyttää neuvolaan mennessäni, kun ei ole ollut tarvis esittää, että näytän ihan samalta kuin ennen raskauttakin.

Vierailija
27/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:46"]Tiedän, ei ole helppoa. Mulla tuli ekassa raskaudessa 12 kg, synnytyksen jälkeen jäi muutama kilo. Toisessa raskaudessa tuli 13, mutta raskauden jälkeen tuli yllätys: painoa oli jäänyt lähemmäs 10 kg! Mulla siis tavallaan eri tilanne kuin sulla, huomasin painonnousun vasta raskauden jälkeen, heh. Mutta mulla meni toinen raskaus niin sumussa, olin hirveen huonovointinen ja sairas koko ajan, en ehtinyt huomata, että sitä läskiä tuli, esim. käsivarsissa lihakset muuttuivat kokonaan läskiksi :/ Varsinainen metamorfoosi...   Nyt vauva on 9 kk, ja oon suunnilleen saman painoinen kuin ennen raskautta (en omista vaakaa, mutta housut sopii taas). Mulla paino alkoi pudota vasta, kun vauva alkoi syödä kunnolla kiinteitä. Loput putosivat, kun jouduin refluksin takia tosi tiukalle ruokavaliolle :/   Onko sulla turvotusta? Monille tulee turvotusta paljon, ja suuri osa painosta jääkin synnärille. Minkä verran ajattelet, että painosta on "sitä ihteesä", oletko huomannut peilissä isoa muutosta? [/quote] Mulla on ainakin suurimmat raskausarvet tullut lantioon ja reisiin. Vatsa on joo iso, mutta esim takaapäin katsottuna en huomaa suuria muutoksia, ei siis jenkkakahvoja kasvanut. Neuvolatäti veikkasi turvotusta, mutta mistä sitä tietää onko se läskiä vai turvotusta :D en kyllä omasta mielestä näytä siltä, kuin että noin 10 kg olisi lisää painoa tullut. Ap

[/quote]

Mulla tuli niin vähän turvotusta, etten osaa kauheasti neuvoa sen tunnistamisessa, mutta kun sitä muutaman kerran oli, mulla oli sormet tönkkönä ja nilkoissa se näkyi myös. Nesteitä voi saada vähän kiertämään tekemällä niin, että istuu vaikka sohvalla ja laittaa jalkaterät vastakkain ja polvet sivulle. Siinä sitten pitää jalkateristä käsillä kiinni ja availee samalla lonkkia. Tuon pitäisi lisätä sitä lymfistä kiertoa. Ainakin mulla auttoi.

Vierailija
28/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:52"]Miksi tavikset lihoo raskauden aikana ja Pamela Anderson, JLO ja vastaavat ei? -mies- [/quote] Ehkä mäkin pitäisin oikeasti huolen ettei ylimääräisiä herkkuja tule syötyä ja että liikuntaa olisi pt:n kanssa tarpeeksi jos olisi rahaa ja tietäisi että jokainen kilo kuulutettaisiin koko maailmalle lehdissä. Ap

[/quote]

Tarviiko siihen rahaa ettei syö ylimääräisiä herrkuja? Ja kai sitä liikuntaa voi harrastaa ilman PT:tä.

Vierailija
29/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:52"]

-mies-

[/quote]

Luulen, että heillä vain paremmat geenit ja kilot ei tartu samalla tavalla. Onhan heillä muutenkin paremmat lähtökohdat elämään, kun ovat syntyneet niin kauniiksi. Ihmisissä on paljon eroja.

T: Mies myöskin.

Vierailija
30/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 22:52"]Miksi tavikset lihoo raskauden aikana ja Pamela Anderson, JLO ja vastaavat ei? -mies- [/quote] Ehkä mäkin pitäisin oikeasti huolen ettei ylimääräisiä herkkuja tule syötyä ja että liikuntaa olisi pt:n kanssa tarpeeksi jos olisi rahaa ja tietäisi että jokainen kilo kuulutettaisiin koko maailmalle lehdissä. Ap

[/quote]

Tarviiko siihen rahaa ettei syö ylimääräisiä herrkuja? Ja kai sitä liikuntaa voi harrastaa ilman PT:tä.
[/quote]
Ei tarvitse, mutta se helpottaa. Jos mun jokaista elämän käännettä seuraisi miljoonat ihmiset, voisin ehkä kiinnittää enemmän huomiota ulkonäkööni.
Ap

Vierailija
31/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, et ehkä tiennyt tätä, mutta raskaana olevan naisen elimistön aineenvaihdunta muuttuu raskauden aikana tarkoituksena kerryttää rasvakudosta (joka on siis hormonaalista kudosta), jonka tarkoituksena on turvata imetys. Paino kasvaa tietenkin vauvan, vatsan, lapsiveden, istukan ja lisääntyneen verimäärän takia, mutta myös siis ihan sen takia rasvalla, että keho valmistuu synnytyksen jälkeiseen aikaan.

Se, että äidin paino ei nouse raskausaikana, voi myös tarkoittaa sitä, että sikiö kärsii. Kohdussa laihtunut sikiö kärsii erittäin todennäköisesti aikuisena 2-tyypin diabeteksesta ja lihavuudesta, kohdussa laihtuneilla vauvoilla kehittyy myös kasvaessa poikkeuksellinen määrä rasvakudosta. Tämä ilmiö on yleistä esim. Intiassa aliravittujen äitien lapsilla.

Mitä tulee liikunnan harrastamiseen, niin toisethan pystyvät liikkumaan hyvinkin raskausaikana, mutta kukaan ei ihan samalla tavalla kuin ennen raskautta, ja harva mitenkään siihen verrattavasti. Esim. itselläni oli niin rankka toinen raskaus, että jos joku olisi sanonut mulle, että kyllähän sitä liikuntaa voi harrastaa, olisin ehkä heittänyt häntä kahvakuulalla päähän. Raskaus ei ole pelkästään sitä, että maha kasvaa, vaan useimmilla se tarkoittaa väsymystä, heikotusta ja erilaisia kolotuksia. Raskaus myös muuttaa kehon asentoa, jolloin liikkuessa tulee helposti virheasentoja ja siitä johtuvia kipuja. Pehmytkudokset antavat raskausaikana periksi, mikä sekään ei suosi rankkaa liikuntaa. Vatsalihakset lakkaavat toimimasta - viimeisen kolmanneksen aikana on usein mahdotonta esim. suoristaa ruttuun mennyttä mattoa jalalla. Tällaisen kehon kanssa liikkuminen on aika haastavaa!

Toivottavasti tämä vastasi kysymyksiisi raskaudenaikaisesta painonnoususta!

Vierailija
32/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ekassa raskaudessa 18 kiloa, joista jäi ehkä viisi synnärille... Vauvan ollessa puolivuotias olin kolme kiloa kevyempi kuin ennen raskautta; imetys ja pitkät kävelylenkit vaunuja lykkien tekivät tehtävänsä. Tokassa raskaudessa kiloja tuli 12 tai 13 ja jälkitarkastukseen mennessä jäljellä taisi olla kaksi. Kyllä ne kilot lähtevät, älä stressaa liikaa. Onnea loppuodotukseen!

Vierailija
33/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin muka Jennifer Lopezilla ei tullut raskauskiloja? Ihan selvästi ainakin kuvissa näkyy normaali raskaudenaikainen painonnousu. Pamela Andersonista ei näytä löytyvän oikeita raskauskuvia, hän on saanut lapsensa sen verran kauan aikaa sitten.

Vierailija
34/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:12"]Mulla tuli ekassa raskaudessa 18 kiloa, joista jäi ehkä viisi synnärille... Vauvan ollessa puolivuotias olin kolme kiloa kevyempi kuin ennen raskautta; imetys ja pitkät kävelylenkit vaunuja lykkien tekivät tehtävänsä. Tokassa raskaudessa kiloja tuli 12 tai 13 ja jälkitarkastukseen mennessä jäljellä taisi olla kaksi. Kyllä ne kilot lähtevät, älä stressaa liikaa. Onnea loppuodotukseen!
[/quote]
Kiitos paljon! En ole stressannut, miettinyt vaan että jos kroppa jää tälläiseksi + monen kilon nahka pussi tohon mahan paikalle :D

Vierailija
35/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:09"]

Ei tarvitse, mutta se helpottaa. Jos mun jokaista elämän käännettä seuraisi miljoonat ihmiset, voisin ehkä kiinnittää enemmän huomiota ulkonäkööni. Ap

[/quote]

Niin mitä sitä ulkonäöstään huolehtimaan kun miljoonat ei katso...

Vierailija
36/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:27"]

Ei tarvitse, mutta se helpottaa. Jos mun jokaista elämän käännettä seuraisi miljoonat ihmiset, voisin ehkä kiinnittää enemmän huomiota ulkonäkööni. Ap

[/quote]

[/quote]

Kun se raskaana olo on vähän muutakin kun sitä ulkonäön miettimistä.

Vierailija
37/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ekassa 12kg, jotka lähti tosi nopeasti ja imetys laihdutti vielä 6kg lisää. Vaikka söin tosi paljon ja napostelin pähkinöitä ja suklaata.

Nyt tokalla kerralla yritän saada ainakin 16kg, varsinkin kun olin lähtötilanteessa laihempi (alipainoinen) kuin viimeksi. En vaan millään liho, normaalistikin on vaikea pysyä edes ihan normaalipainon alarajalla.

Joo'o, on mullaki ongelmat.

Vierailija
38/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi Sa**ana miten paljon voi levitä muutaman kilon tenavaa synnyttäessä...hävettää :/

Vierailija
39/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:29"]

Mulle tuli ekassa 12kg, jotka lähti tosi nopeasti ja imetys laihdutti vielä 6kg lisää. Vaikka söin tosi paljon ja napostelin pähkinöitä ja suklaata.

Nyt tokalla kerralla yritän saada ainakin 16kg, varsinkin kun olin lähtötilanteessa laihempi (alipainoinen) kuin viimeksi. En vaan millään liho, normaalistikin on vaikea pysyä edes ihan normaalipainon alarajalla.

Joo'o, on mullaki ongelmat.

[/quote]

Tokalla kerralla sitä painoa usein tuleekin helpommin, sanoi meidän neuvolan terkka 20 vuoden kokemuksella!

Vierailija
40/42 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 23:27"]

[/quote]

[/quote]

Kun se raskaana olo on vähän muutakin kun sitä ulkonäön miettimistä.

[/quote]

En tarkoittanut raskaana olemista vaan yleensäkin. Kommentista sai sen kuvan, että koskee myös raskauden ulkopuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme