Isompi poika kävi lapseni kimppuun perheerhossa!
6-vuotias poika kävi tänään yhtäkkiä lapseni kimppuun perhekerhossa. Oma lapseni on 3 vuotias. Tämä poika on ollut aiemminkin kovin levoton, kiukkuinen ja kovakourainen koheltaja mutta nyt hän suuttui jostain ja ryntäsi suoraan lapseni päälle, roikkui kaulassa kasin käsin ja kaatoi lapseni alleen! Minusta tämä oli kauheaa! Pojan äiti ei ehtinyt väliin koska oli eri huoneessa, jouduin itse irrottamaan tämän 6-vuotiaan lapseni kimpusta! Onneksi mitään pelästymistä pahempaa ei tapahtunut! Onko tämmöinen normaalia käytöstä? Ymmärrän kyllä että ob uhmaa jne. mutta onko tämä siis normaalia? Minusta tämä poika on suoraan sanoen ihan mahdoton enkä ikinä soisi että omasta lapsestani tulisi sellainen kuin hän! Ja jos tulee niin silloin en ainakaan uskalla lähteä hänen kanssaan ihmistenilmoille!
Kommentit (12)
Kvartetin teoria kyllä ontuu. Jos lapsi olisi joku erityislapsi, niin tuskin äiti jättäisi valvomatta. Eiköhän ihan tavallinen ongelmalapsi vaan, jolla välinpitämätön äiti (liittyvät toisiinsa).
Oma lapseni on 6v. ja eskarissa toinen 6v. sekä hänen 7v. veljensä on löynyt ja potkinut omaa poikaani. Tietysti aina ja ensisijaisesti puolustan omaa lastani, mutta kyllä mielessä on käynyt, miksi saman perheen veljekset äityvät hakkaamaan toista pientä poikaa.
Eskariope kertoi, että molempia poikia on pitänyt ennenkin vaihtia ja vahditaan nyt entistä enemmän. Mitähän lapset kotonaan t. kotipiirissään ovat joutuneet kestämään. Lienee harvinaista, että samaan perheeseen osuisi kahdelle lapselle joku diagnoosikaan, joka selittäisi käytöksen.
En silti pidä itseäni välinpitämättömänä. Joskus sitä vaan unohtuu juttelemaan jonkun kanssa eikä huomaa lapsen siirtymistä toiseen huoneeseen. Ehkä se jonkun mielestä on välinpitämättömyyttä, mutta omasta mielestäni se on vain inhimillistä. Tiedätkö muuten, että kun perheeseen syntyy erityislapsi, eivät vanhempien kyvyt automaattisesti kasva? Erityislapsenkin vanhemmat voivat olla hajamielisiä, väsyneitä, hitaita tai nauttia muiden aikuisten kanssa olemisesta.
Juttele ap rauhassa 6-vuotiaan äidin kanssa, jos asia vaivaa sinua.
niin että toisen veljeksen esim. neurologinen häiriö vain lisää todennäköisyyttä, että toisellakin olisi jotain vastaavaa.
jotka voivat aiheuttaa ko. käytöstä. Ja minusta ei ole ollenkaan kummallista, jos äiti on hetken aikaa viereisessä huoneessa. EIkös perhekerhossakin olla vähän kuin yhteisvastuussa, että vahditaan kaikki kaikkien lapsia, jos oma vanhempi ei just sillä sekunnilla ole vieressä. Niin kuin tietysti pitäisi olla muuallakin , siis puistoissa ja pihoilla.
Ja kyllä tuonkin 6-vuotiaan tulee saada olla perhekerhossa.
Tietenkin voit puhua lapsen äidille, ja pyytää, että vahtii lasta kovemmin. Mutta voin vannoa, että tämä äiti on hyvin väsynyt tilanteeseen. Moni erityislapsen vanhempi joutuu eristäytymään täysin kaikesta toiminnasta päivittelijöiden takia. Arki on todella raskasta, ja jos et sekuntiakaan voi katsettasi irroittaa, niin voitte uskoa, että se on kauheata.
tämä huonosti käyttäytyvä poika joutuisi jäämään kotiin mutta en myöskään halua että hän enää IKINÄ käy minun lapseni kimppuun! Minun lapseni ei tarvitse kärsiä sen takia että jonkun toisen käytöshäiriöinen lapsi saa käydä perhekerhossa! Ja tässä kerhossa on kyllä jokainen lapsi ihan sen oman aikuisensa vastuulla.
ap
perhekerhoissa hermostuvat pienempiin, jotka sotkevat isompien leikkejä. Monesti olen kerhoissa oman 2 vuotiaani ottanut pois sotkemasta toisten leikkejä ja yrittänyt selittää harmistuneelle 5 vuotiaalle, että pienet ei vielä osaa ja ymmärrä...
Näitkös ap mistä tilanne sai alkunsa?
Olen kyllä samaa mieltä, ettei kimppuun saa käydä.
Siksi pidän isoa poikaa koko ajan silmällä ja vahdin lapsiani. Olen joutunut sille isolle jo pariin otteeseen sanomaan, kun se terrorisoi omieni leikkejä. Ettei tuollaista päällekäymistä ehdi tapahtua. 3 vuotiaanikin luottaa jo minun taustatukeeni, sellainen ylihuolehtija vissiin olen.
Päiväkodissa työskentelevänä tämän tiedän. Se ei tietenkään missään nimessä ole sallittua, mutta joskus tällaista saattaa tapahtua.
Ja kukaan äiti ei voi vahtia lastaan joka sekuntti ja minuutti.
Eli jos tämä kyseinen lapsi oli hetken ilman valvontaa, ei kai kannata alkaa hänen äitiään nyt soimaamaan niin kamalasti.
Toivottavasti iso poika pyysi anteeksi ja tiesi tehneensä väärin.
oma 3-v, joka pilasi isompien leikit.
Ärsyttää muuten tollanen asenne, että " heidän perhekerhossaan jokainen vastaa omista muksuistaan" . Näitten äitine ja isien lapst sitten rikkoo autoja jne. tuolla pihoilla, ja jos siihen puuttuu, niin saa huudot niskaansa: et sä ole mun mutsi tai mitä se sulle kuuluu?
Kyllä parempi huominen saataisiin, jos oltaisiin yhteisvastuullisia hiukkasen enemmän, koko kylä kasvattaa tyyliin, ja tarkoitan näissä sitten sellaisia graaveja tilanteita, en mitään pikkuasioita.
uskoisin silti, että tuolla 6-vuotiaalla on jotain häikkää, mihin hän ei välttämättä ole ite syyllinen, ja voi olla että äitikin siitä kovasti kärsii. tärkeintä musta on se, että äiti ainakin PUUTTUU tällaiseen lapsensa käytökseen. ei sen perusteella, että lapsi on vaikea/sairas, voi neljän seinän sisällekään jumittautua.