Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö runkopatjasängyt kestä montaa vuotta?!

Vierailija
29.03.2015 |

Ostin noin 3 vuotta sitten sängyn ja nyt vaikuttais siltä että se on tullut tiensä päähän. Vai olisiko vielä jotain tehtävissä? Mulla on jo valmiiksi paksu petari joten senkään uusiminen ei taida auttaa... Niin, siis sänkyyn on tullut selvä monttu siihen kohtaan jossa nukun. Sänky myös "heilahtelee" enemmän kuin uutena. Ihan pienestäkin liikkeestä tulee huojuntaa. Voisiko petarin alle laittaa jonkun jutun joka tasottais sitä, maton vaikka ;) Hitsi että ottaa päähän kun toi sänky on mennyt noinkin nopeasti huonoksi. Ei olisi varaa ostaa uutta. Mutta pakkohan se on jossain vaiheessa.

Voisiko joku suositella hyvää patjaa/sänkyä joka kestäisi useamman vuoden?! Hinta saisi olla alle 500 euroa (120cm) levee. Ja kannattaako sellaista sänkyä ostaa missä on moottori? Auttais ehkä närästykseen kun voi säätää sopivan asennon. Kiitos jos vastaat!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
2/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä meni runkopatjasta jouset 8 vuodessa. Aina ne jouset väsyy. Mitä painavampi nukkuja sitä nopeammin tulee loppu vastaan.

jos ensiavuksi laitat jotain väliin...niin vaneria tai muuta kovaa levyä ja paksu petari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 18:13"]

Ostin noin 3 vuotta sitten sängyn ja nyt vaikuttais siltä että se on tullut tiensä päähän. Vai olisiko vielä jotain tehtävissä? Mulla on jo valmiiksi paksu petari joten senkään uusiminen ei taida auttaa... Niin, siis sänkyyn on tullut selvä monttu siihen kohtaan jossa nukun. Sänky myös "heilahtelee" enemmän kuin uutena. Ihan pienestäkin liikkeestä tulee huojuntaa. Voisiko petarin alle laittaa jonkun jutun joka tasottais sitä, maton vaikka ;) Hitsi että ottaa päähän kun toi sänky on mennyt noinkin nopeasti huonoksi. Ei olisi varaa ostaa uutta. Mutta pakkohan se on jossain vaiheessa.

Voisiko joku suositella hyvää patjaa/sänkyä joka kestäisi useamman vuoden?! Hinta saisi olla alle 500 euroa (120cm) levee. Ja kannattaako sellaista sänkyä ostaa missä on moottori? Auttais ehkä närästykseen kun voi säätää sopivan asennon. Kiitos jos vastaat!

[/quote]mulla on ollut moottorisänky 15 vuotta ja en kyllä siitä luovu. Patjat ollaan kertaalleen vaihdettu.

Vierailija
4/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako alle 500 eurolla mitään kestävää, hyvää sänkyä?

ap

Vierailija
5/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 500e sänkyä en kyllä ostaisi, vähän sama kuin heittäis rahaa takkatuleen. Laitat toisen 500e hintaan lisää niin saat kunnon sängyn joka kestää pidempään :) Paskalla sängyllä saat vaan harmia..

Vierailija
6/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ostit sängyn? Kuulostaa vähän Sotkalta, kaikki niiden tuotteet tuntuu hajoavan käsiin viimeistään 3n vuoden sisällä. 

Itse sain 9 vuotiaana runkopatjasängyn joka oli serkkuni vanha (en tiedä kuinka monta vuotta oli ollut hänellä käytössä). Siinä nukuin 18 vuotiaaksi asti, jolloin muutin pois kotoa. Se oli aina ihan tasainen eikä ollut mitään vikaa. Nykyäänkin vielä se sänky on vanhemmillani vierassänkynä.

Vierailija
7/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko niiden jalkojen kiinnitystä kiristää? Ikean runkopatjoja on kehuttu ja mullakin kestänyt hyvinä jo ainakin kolme vuotta.

Vierailija
8/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi 500 on kunnon petarin hinta, ei sängyn. Ikea on ehkä paras toivosi hinta-laatu-suhteen osalta, mutta ei sieltäkään yleensä kannata sitä halvinta mallia ostaa. Oma Ekornes on kestänyt jotain 10 v., eikä vielä osoita kulahtamisen merkkejä.

Vierailija
9/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kökkö :( Työttömänä ja sairaana ei hirveitä summia voi sänkyyn laittaa. Toisaalta säryt ja kivut pahenee huonossa sägyssä... Kiva kierre joo. Ei sais sairastua mihinkään jos on pienet tulot! Rahat ei vaan riitä kaikkiin fysikaalisiin, lääkäreihin ja lääkkeisiin jne. Mites jos ostais jonkun edullisen kehikon ja siihen kunnon patjan? Kokemuksia?

ap

Vierailija
10/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean Sultan jousisängyt ovat ihan Kuluttaja lejden puolueettomissa vertailussa todettu loistavaksi. 500 saat 90 cm leveän sängyn ja rahaa jää vielä petariinkin. Osta kova sänky, se on paras selälle ja pehmenee pikkaisen akan myötä, mutta siitä ei tuu lulla. Mulla oli mahdollisuus ostaa muualtakin sänky, mutta testejä luettuani ja tuttuja haastateltuani ostin tuon Ikean sängyn. Kahden hengen petari luonnon täytteellä mm lampaanvilla oli kallis 379 euroa, on niitä tietty kalliimpiakin mutta yhden hengen sänkyyn saat edukkaammin. Tutki ja vertaile, kyllä sinä sängyn löydät.

Vierailija
11/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaankohan edes kertoakaan, että olen ostanut omaan sänkyyni runkopatjan + paksuhkon petarin vuonna 1997 ja edelleenkin se runkopatja on tasainen. Petarin päällisen pesen kyllä vähintään vuosittain.

Välillä olen miettinyt, että pitäisiköhän patja vaihtaa, kun on lähes 20 vuotta vanha, mutta se kuitenkin on ollut ihan kestävä. Ja jos kerran nykyisin patjat menevät nopeasti huonoiksi.

Vierailija
12/16 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäskö kukaan että onko missään liikkeessä mahdollisuutta vaihtaa, palauttaa ostostaan? Mietin vain että kun toi selkä on kova temppuilemaan niin jos ostaa sängyn jossa selkä tuleekin vaan kipeämmäksi niin mitäs sitten teet?!!! Mä kyllä huomaan jo yhden yön aikana että sopiiko joku patja vai eikö... osaako myyjät varmasti suositella oikeanlaisen sängyn?

ap

Vierailija
13/16 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtomahdollisuus toiseen?

Vierailija
14/16 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyhmyyksissöni ostellut runkopatjoja. Sitten mökillä tajusin nukkuessani 80gm leveällä laverilla jossa oli ohuehko ikivanha vaahtomuovipatja, että täähän on paras sänky missä olen vuosiin nukkunut.

Ostin kotiin 160cm sängyn rungon ja päälle mahdollisimman kovan vaahtomuovipatjan. On parempi kuin parin tonnin runkopatja. Ja kestänee vuosikymmenet. Rupesin oikein miettimään, että kuka on keksinyt ne jousitetut sängyt. Lapsuuden ja mökkien halvat vaahtomuoviovipatjat sopii mun selälle paremmin. Kaiketi jos haluaa muotoutuvaa ja kehon ääriviivoihin mukautuvaa patjaa, niin muita vaihtoehtoja pitää katsoa. Mutta tälläiselle terveelle kolmevitoselle niistä mukailtuvuuksista on vaan haittaa. Vaahtomuovilla on paljon parempi nukkua.

Vierailija
15/16 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiluuko, huojuuko kalliimmatkin sängyt pienestäkin liikkeestä? Vai onko vain edullisissa patjoissa tämä ominausuus/haitta?

Vierailija
16/16 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean sängyt ovat laadultaan hyviä ja pärjäävät loistavasti hintavertailussa, suosittelen omien kokemusten perusteella.