Velat kuolee sukupuuttoon
Näin sen pitää mennä. Veloilla on yleensä ongelmallinen lapsuus ja eivät halua jatkaa sukunsa sairaita kasvatusmenetelmisä tai alkoholismia tai narsismia. Miksi ei voitaisi olla tyytyväisiä, että osa ihmisiä ymmärtää olla lisääntymättä ja jatkamatta sairaita kasvatustapoja tai geenejä. Moni lapsen pahoinpitelijä on ollut itse pahoinpideltynä ja alkoholismi on perinnöllistä. Kun oma lapsuus on ollut painajaismainen, ymmärrän erittäin hyvin, että ei halua jatkaa paskaa perintöä.
Siksi on ikävää lukea ketjuja, joissa säälitään veloja. Viisaitahan he ovat, kun vapaaehtoisesti antavat geeninsä kuolla sukupuuttoon
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 09:45"]
Minun mielestäni taas usein juuri ne, joilla ei ole minkäänlaisia henkisiä tai taloudellisia edellytyksiä lasten hankintaan, ovat juuri niitä, jotka alkavat monistua holtittomasti. Sitten mietitään tukitoimia, kun alunalkaenkin olisi kyseisen perheen vain pitänyt jättää lapset tekemättä.
Ja yksittäinen ihminen ei voi kuolla sukupuuttoon. Nyt ne koulukirjat esille ja termit kuntoon.
[/quote]
Väärä ilmaisu toki. Mutta jollain pitää katkaista musta pedagokiikka ja varmin tapa on olla lisääntymättä. Velat ovat juuri viisaita siinä, että eivät tee lapsia, kun tajuavat, ettei heistä ole huolehtimaan lapsesta ja heillä ei ole kykyä rakastaa lasta. Moni ei sitä tajua ja tekee silti lapsia. Tämän vuoksi veloja pitäisi kunnioittaa heidän viisaudestaan.
ap
Jälleen kerran: haluaminen ja kyvykkyys eivät tarkoita samaa asiaa. Jos ei halua lapsia, ei se kerro mitään kyvykkyydestä huolehtia lapsista. Velojen joukossa on täysin kyvykkäitä potentiaalisia vanhempia, jotka eivät vain HALUA vanhemmiksi. Samaan tapaan perheitä perustaneiden joukossa on ihmisiä, joilla ei ole mitään kykyjä huolehtia jälkikasvusta.
Tässä siis lisää termejä, jotka ap:n olisi syytä opetella.
Velat ei voi kuolla sukupuuttoon. Aina tulee lisää veloja.
Provohan tämä on, mutta niin vituttaa tuo "pahoinpidellystä tulee pahoinpidelty". Mua hakattiin lapsena ja mä päätin jo 10-vuotiaana, että musta ei ikinä tule samanlaista. Nyt olen ollut äiti 12-vuotta ja kertaakaan en ole lapsiani fyysisesti kurittanut, kun mä tiedän, mitä se lapselle tekee.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 09:26"]
Näin sen pitää mennä. Veloilla on yleensä ongelmallinen lapsuus ja eivät halua jatkaa sukunsa sairaita kasvatusmenetelmisä tai alkoholismia tai narsismia. Miksi ei voitaisi olla tyytyväisiä, että osa ihmisiä ymmärtää olla lisääntymättä ja jatkamatta sairaita kasvatustapoja tai geenejä. Moni lapsen pahoinpitelijä on ollut itse pahoinpideltynä ja alkoholismi on perinnöllistä. Kun oma lapsuus on ollut painajaismainen, ymmärrän erittäin hyvin, että ei halua jatkaa paskaa perintöä.
Siksi on ikävää lukea ketjuja, joissa säälitään veloja. Viisaitahan he ovat, kun vapaaehtoisesti antavat geeninsä kuolla sukupuuttoon
[/quote]
Jotenkin vaikea kuvitella, että noin täynnä vihaa ja katkeruutta oleva ihminen voisi olla tasapainoinen ja henkisesti kypsä vanhemmaksi.
Erkki Lauerman mukaan pahuus ihmisessä johtuu 50% geeneistä ja 50% kasvatuksesta. Toivon totisesti ettei sinulla ole eikä tule olemaan lapsia.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 09:52"]Jälleen kerran: haluaminen ja kyvykkyys eivät tarkoita samaa asiaa. Jos ei halua lapsia, ei se kerro mitään kyvykkyydestä huolehtia lapsista. Velojen joukossa on täysin kyvykkäitä potentiaalisia vanhempia, jotka eivät vain HALUA vanhemmiksi. Samaan tapaan perheitä perustaneiden joukossa on ihmisiä, joilla ei ole mitään kykyjä huolehtia jälkikasvusta.
Tässä siis lisää termejä, jotka ap:n olisi syytä opetella.
[/quote]
Sitten on myös meitä veloja, jotka kyllä haluaisi tehdä lapsia, ja on siihen myös täysin kyvykkäitä, muttei vaan yksinkertaisesti aio tehdä lapsia. Meillä kun on riittävästi järkeä päässä ymmärtääksemme, että poliittisten konfliktien, ilmastonmuutoksen ja väestönkasvun takia, tää planeetta ei ole enää kauaan hyvä paikka asua. Enkä mä ainakaan aio olla itsekäs ja tehdä omia lapsia tänne kärsimään.
Minun mielestäni taas usein juuri ne, joilla ei ole minkäänlaisia henkisiä tai taloudellisia edellytyksiä lasten hankintaan, ovat juuri niitä, jotka alkavat monistua holtittomasti. Sitten mietitään tukitoimia, kun alunalkaenkin olisi kyseisen perheen vain pitänyt jättää lapset tekemättä.
Ja yksittäinen ihminen ei voi kuolla sukupuuttoon. Nyt ne koulukirjat esille ja termit kuntoon.