Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko itse tietää nämä asiat aikuisesta lapsestasi?

Vierailija
29.03.2015 |

Jos vaikuttaisi siltä, että kaikki on suht hyvin, mitä nyt pientä masennusta. Haluaisitko tietää, että lähipiirissä oli pari vuosikymmentä sitten pedofiili? Haluaisitko tietää, että lapsesi on yrittänyt itsemurhaa kahdesti ja elää harhojen kanssa? Että elämä on jatkuvaa taistelua? Että hän on elänyt harhojen takia pelossa lapsesta asti? Kuvitellut oikeasti, että omat vanhemmat tappavat, kun nukahtaa. Vai olisiko illuusio siitä, että hän on "vain" masennuksen takia eläkkeellä ja laiskottelee, parempi?

Olen avautunut vanhemmilleni vihdoinkin joistain asioista, mutta en vain voi kertoa kaikkea. He ovat ehkä alkaneet käsittää, ettei kaikki ole hyvin, ja etten kerro kaikkea. Musta tuntuu, että tein virheen kun heikkona hetkenä puhuin. Todellisuudentajuni pettää joskus, ja sellaisena hetkenä puhuin. Mun on vaikea kestää piikittelyä siitä, kun olen muka vain laiska ja mukavuudenhaluinen. Pelkään, että joku päivä en jaksa sitä suunsoittoa ja kerron kaiken. Ei tällaista voi kertoa ihmisille. Se pienikin informaatio järkytti niitä liikaa, ja ovat olleet jotenkin poissa tolaltaan jo ainakin kuukauden. Ne sanoo haluavansa tietää, mutta en usko, että ne haluaa.

Mun elämä on ollut lapsesta asti jatkuvaa kauhua. Miten siitä voi muka puhua? Mä en ole koskaan ennen "jäänyt kiinni" tästä. Olen aina ollut niiden silmissä vain sellainen ujo ja kiltti ihminen. Totta kai mä olen kiltti. Mä uskoin aina, että mut tapetaan, jos en ole.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää elämästäsi?

Vierailija
2/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 02:45"]

Kerro lisää elämästäsi?

[/quote]

Mikäs siinä. Koulussa meni hyvin. En tajua, miksi. Lähdin yliopistoon opiskelemaan luonnontieteitä. Harhat tavallaan pahenivat. Mä en ole pystynyt olemaan rehellisesti sosiaalinen koko elämäni aikana. Ihmiset on pidettävä käsivarrenmitan päässä, koska kukaan ei saa tietää. Monelle mä olen sellainen pelle, apina. Mä keksin aina hauskoja juttuja. En edes muista suurinta osaa elämästäni. Se on kaikki sellaista sumua.

Nyt mä olen tässä. Kaikki tuntuu vieraalta. Miten mä voin edes puhua muille ihmisille? Mä olen suurimman osan elämästäni diilannut sen kanssa, että uskon tulevani syödyksi kohta. Mä en ole edes yksin omassa päässäni. Mun ajattelu on keskustelua niiden muiden kanssa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ehdottomasti tietää. Menisin lasteni vuoksi vaikka umpisolmulle. Jos olisin äitisi tahtoisin mahdollisuuden ymmärtää ja auttaa sinua. Mikään ei horjuta rakkauttani lapseeni. Uskon että vanhempasi ajattelevat samoin sinusta.

Vierailija
4/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 02:51"]

Haluaisin ehdottomasti tietää. Menisin lasteni vuoksi vaikka umpisolmulle. Jos olisin äitisi tahtoisin mahdollisuuden ymmärtää ja auttaa sinua. Mikään ei horjuta rakkauttani lapseeni. Uskon että vanhempasi ajattelevat samoin sinusta.

[/quote]

Jos mulla olisi lapsia, mäkin haluaisin tietää. Mutta mä en haluaisi aiheuttaa tuskaa vanhemmille. Mä olen suojellut niitä niin pitkään tältä. Mulle on todella tuskallista nähdä, miten se pieni tieto mun tilanteesta on niihin vaikuttanut. Todella ristiriitaista. Mä uskon, että tavallaan niillä olisi oikeus tietää. Mutta miltä sekin tuntuisi, että mä uskoin niin pitkään, että ne aikoi tappaa mut?

ap

Vierailija
5/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi hakea terveysalan ammattilaisen apua. 

Vierailija
6/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 04:06"]

[/quote]

Mä olenkin saanut paljon apua. Alan päästä jaloilleni avun ansiosta. Mutta vanhat asiat ei vaan enää tunnu pysyvän sisällä. Kaikki vaan purkautuu arvaamattomasti. Mä satutan muita näillä asioilla, jos päästän ne ulos.

ap

Vierailija
7/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 04:11"]

[/quote]

Mä olenkin saanut paljon apua. Alan päästä jaloilleni avun ansiosta. Mutta vanhat asiat ei vaan enää tunnu pysyvän sisällä. Kaikki vaan purkautuu arvaamattomasti. Mä satutan muita näillä asioilla, jos päästän ne ulos.

ap

[/quote]

Puhu ensin jollekin "helpommalle" läheiselle kuin vanhemmille. Miten olisi sisarukselle tai kaverille?

Vierailija
8/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oikeasti pelottaa tämä koko juttu. Ei elämän pitänyt näin mennä. Mä olen joskus todella vihainen, en kenellekään tai millekään, mutta yleisesti. Olen katkera. Joskus. Mä en vaan voi edes käsittää, että tämä edes on mennyt näin. Se on epäreilua.

Mä olen juonut muutaman oluen. Siitä tämä avautuminen johtuu. Asioita on vaikeampi pitää sisällä, jos juon vähänkin. Sen takia mun ei pitäisi juoda yhtään.

ap

Vierailija
9/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin. Ilman muuta. Voimia

Vierailija
10/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 04:16"]

Mua oikeasti pelottaa tämä koko juttu. Ei elämän pitänyt näin mennä. Mä olen joskus todella vihainen, en kenellekään tai millekään, mutta yleisesti. Olen katkera. Joskus. Mä en vaan voi edes käsittää, että tämä edes on mennyt näin. Se on epäreilua.

Mä olen juonut muutaman oluen. Siitä tämä avautuminen johtuu. Asioita on vaikeampi pitää sisällä, jos juon vähänkin. Sen takia mun ei pitäisi juoda yhtään.

ap

[/quote]

Mun mielestä sun olisi hyvä avautua menneisyydestäsi. Puhu edes jollekin läheisellesi. On kamalaa elää noin isojen salaisuuksien kanssa. 

Vierailija
11/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia vanhempia oikeasti kiinnosta tai he eivät kykene käsittelemään vaikeita asioita. Jotkut kieltävät ahdistuksessaan oman lapsensa ongelmaisuuden.

Vierailija
12/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 04:14"]

[/quote]

ap

[/quote]

Puhu ensin jollekin "helpommalle" läheiselle kuin vanhemmille. Miten olisi sisarukselle tai kaverille?

[/quote]

Kavereita ei ole, ja pelkään ainoan sisaruksen puolesta enemmän kuin vanhempien. En tajua, miten tämä on yhtäkkiä käynyt näin vaikeaksi kantaa yksin.

Joskus pohdin sitäkin, että mitä jos kuolisin, ja kaikki uskoisivat mun olleen vaan joku laiska vätys, jolla ei ikinä ollut edes oikeita ongelmia. Se tuntuisi hirveältä.

ap

Vierailija
13/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 04:23"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 04:14"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Kavereita ei ole, ja pelkään ainoan sisaruksen puolesta enemmän kuin vanhempien. En tajua, miten tämä on yhtäkkiä käynyt näin vaikeaksi kantaa yksin.

Joskus pohdin sitäkin, että mitä jos kuolisin, ja kaikki uskoisivat mun olleen vaan joku laiska vätys, jolla ei ikinä ollut edes oikeita ongelmia. Se tuntuisi hirveältä.

ap

[/quote]

Psykiatrille tai muulle terapeutille voit puhua häpeilemättä. 

Vierailija
14/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ammattiapua. Koska olet koko elämäsi kamppaillut noiden asioiden kanssa, kyseessä saattaa hyvin olla esim. kemiallinen epätasapaino aivoissa, eli täysin hoidettavissa oleva elimistön puute. Olisi sääli jos kärsit täysin turhaan jostain jolle on jo vuosia ollut olemassa hoitokeino. Varaat lääkäriajan heti maanantaina.

Vierailija
15/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu terapeutille ja sen jälkeen vanhemmillesi. Miksi ajattelet vanhempiesi olevan heikompia kuin sinä?

Vierailija
16/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita vaikka kirje jos et pysty muuten kertomaan. :)

Vierailija
17/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä kertoisin osan asioista mutta en kaikkea. Kertoisin esim että olen aina kärsinut harhoista mutta en välttämättä sanoisi että pelkäsin omien vanhempieni tappavan minut. Se voisi olla liian iso järkytys heille. Eli säästäisin heidät yksityiskohdilta.

Vierailija
18/18 |
29.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin ensin terapeutille. Sitten tulee vanhemmille se yksityiskohdaton ja rauhallinen versio kun kertomispaine on purettu ammattilaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi