Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamalat/ärsyttävät/oudot joululahjat ja toteutumattomat lahjatoiveet -peukutusketju

Vierailija
18.12.2021 |

Näin joulun alla on hyvä koota muistoja kamalista/ärsyttävistä/oudoista joululahjoista ja toteutumattomista lahjatoiveista. Saitko lahjaksi jotain, mitä et todellakaan olisi kaivannut? Mikä yllätti huonolla tavalla? Paljastuiko toivotun lahjan sijaan paketista jotain ihan muuta? Ja te ”kaikkia lahjoja pitää arvostaa” -huutelijat voitte mennä johonkin toiseen ketjuun, osa lahjoista on oikeasti kamalia/ärsyttäviä/outoja. Yksi lahja per viesti. Peukku ylös = samaa mieltä, en arvostaisi tätä lahjaa. Peukku alas = mitä vikaa tässä lahjassa on, tämä olisi minusta hyvä lahja. Ap aloittaa:

Silloisen mieheni sisko tuli joulun alla käymään ja antoi meille joululahjan: vieraskielisen pokkarin ja hajustemerkin miesten dödön. Lahjaa antaessaan sanoi, että te voitte molemmat käyttää lahjaa, kyllä tämä tuoksu sopii molemmille. En osannut tuota vierasta kieltä ja dödön tuoksu oli niin miehekäs, ettei todellakaan sopinut omaan tyyliini. Olisi vain ihan suoraan sanonut, että tässä on joululahja veljelleen eikä olisi yrittänyt tehdä lahjasta väkisin molemmille sopivaa. :D

Ap

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pyytänyt lahjaksi tiettyä kirjaa.

Sain sen, mutta selkokielisenä ja aukiselitettynä painoksena. Lahjan ostaja ei ollut katsonut mitä osti, oli selitys.

Samalta henkilöltä olen saanut muulloinkin vastaavaan tyyliin lahjoja. Kysyy aina toivetta, kerron mahd. tarkasti, ja saan jotain vähän sinnepäin, vaikka olisi kaupassa pyöritellyt sitä toivomaani käsissään (kertoo tämän siis ihan avoimesti). Hänen mielestään se ostamansa on parempi/laadukkaampi/mitä vain kuin toivomani asia, ja joskus voi näin ollakin, mutta silti, jos kysyy toivetta ja sellainen kerrotaan, pitäisi se toteuttaa, jos se on kohtuuden ja omien varojen rajoissa. Jos ei ole, olisi hyvä pyytää vaihtoehtoinen toive tai sanoa suoraan, ettei nyt lompakko veny .

Vierailija
22/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pyytänyt lahjaksi tiettyä kirjaa.

Sain sen, mutta selkokielisenä ja aukiselitettynä painoksena. Lahjan ostaja ei ollut katsonut mitä osti, oli selitys.

Samalta henkilöltä olen saanut muulloinkin vastaavaan tyyliin lahjoja. Kysyy aina toivetta, kerron mahd. tarkasti, ja saan jotain vähän sinnepäin, vaikka olisi kaupassa pyöritellyt sitä toivomaani käsissään (kertoo tämän siis ihan avoimesti). Hänen mielestään se ostamansa on parempi/laadukkaampi/mitä vain kuin toivomani asia, ja joskus voi näin ollakin, mutta silti, jos kysyy toivetta ja sellainen kerrotaan, pitäisi se toteuttaa, jos se on kohtuuden ja omien varojen rajoissa. Jos ei ole, olisi hyvä pyytää vaihtoehtoinen toive tai sanoa suoraan, ettei nyt lompakko veny .

niin inhoan tätä ilmiötä! miksi kysyä toivetta, jos ei aio toteuttaa sitä. toki jotkut superkalliit jutut erikseen, mutta jos pyytää ihan kohtuuhintaista lahjaa. sama, jos pyydät itsellesi punaista t-paitaa ja saat siniset housut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen saanut lahjaksi jotain sellaista, mistä lahjan _antaja_ itse tykkää. Tällä logiikalla olen saanut mm. lahjan antajan suosikkisuklaata, jota itse inhoan.

Vierailija
24/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies pahastui, kun pariskunta sai sukulaiseltaan 100 e lahjakortin Marimekkoon. Mies koki, että lahja oli ns. naistenliikkeeseen eikä ollut aidosti yhteinen lahja pariskunnalle.

mihin motonettiin se lahjakortti olisi sitten pitänyt ostaa?

Vierailija
25/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa jo muutama onkin sanonut: pariskunnalle täysin erihintaiset lahjat esim. appivanhemmilta. Ymmärrän, että omaa lasta haluaa muistaa, mutta mielestäni vakiintuneet parit, avoparit/avioparit ovat kyllä perheyksikkö ja muistamisen tulisi olla yhteistä. Miksi ei vaikka anna yhteiseksi sitä 100 euron lahjakorttia S-ryhmään/K-kauppaan, niin sillä saa molemmille jotakin? Kurjia nuo, missä toiselle annetaan tuo lahjakortti ja toiselle pakasterasioita tai vihreitä kuulia. Väistämättä tulee olo, että lahja-asia on joku kannanotto siihen, ettei lapsen puolisosta pidetä.

Vierailija
26/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies pahastui, kun pariskunta sai sukulaiseltaan 100 e lahjakortin Marimekkoon. Mies koki, että lahja oli ns. naistenliikkeeseen eikä ollut aidosti yhteinen lahja pariskunnalle.

mihin motonettiin se lahjakortti olisi sitten pitänyt ostaa?

Olen nainen mutta itse asiassa motonetista löydän minäkin tarpeellisempaa tavaraa kuin jostain marimekko-puodista.

Vierailija
27/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton takapuskuriin tarra. Tarvitseeko sanoa enempää?

Vierailija
28/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omalla kohdalla, mutta vauvan kohdalla:

Moni on halunnut muistaa kesällä syntynyttä vauvaamme, mikä on kaunis ajatus. Lahjat on kuitenkin jääneet postittamatta ja ne on kätevästi lähetetty meille nyt joululahjaksi. On tosi kiva saada liki puolivuotiaalle koon 56 bodyja. Ei mene edes päälle. :D

Vierailija
29/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli tuosta vauvajutusta mieleen. olin tosi uupunut mieheni kanssa vauvavuonna. vauvalla oli koliikki, allergiaa yms ja vuosi meni valvoessa ja ihan sumussa. olisimme kaivanneet jouluun jotain piristystä ja hemmottelua. eiköhän miehen vanhemmat ennen joulua ilmoittaneet, että nyt kun meillä on vauva niin eivät muista meitä aikuisia enää mitenkään. edes suklaarasia olisi ollut kiva. appivanhemmat kyllä tiesivät, kuinka väsyneitä oltiin, mutta mitään apua tai muistamista ei saatu. tulivat jouluna meille valmiiseen pöytään. onneksi omat vanhempani tekivät toisin: tulivat meille heti joulun jälkeen kylään auttamaan vauvan kanssa. muistan vieläkin, miten isäni lähti kanssani kauppaan ja vanhemmat ostivat meille kassikaupalla ruokaa, vaippoja, pesuaineita ja muuta tarpeellista.<3 ihanaa siis oli tuo omien vanhempien tapa muistaa, appivanhempien käytöksestä jäi paha mieli pitkäksi aikaa.

Vierailija
30/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni antoi poikaystävänsä bändin CD:n. Aivan kamalaa musiikkia eikä yhtään omaa tyyliäni!

Vierailija
31/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni antoi poikaystävänsä bändin CD:n. Aivan kamalaa musiikkia eikä yhtään omaa tyyliäni!

Teini-iässä yks kaveri antoi mulle lahjaksi oman bändinsä omakustannelevyn. Lahjaa antaessa sanoi, että jos haluan, niin voin antaa levystä vitosen. Kiva "ois mukava saada maksu tästä" lahja.🙈😂

Vierailija
32/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani lapsi isä kävi yhtenä vuonna joulun lähestyessä Lapissa. Toivoin joululahjaksi suurta koirapehmolelua, joita myytiin Lapissa. Ennen joulua kysyin isältä, onko minulle tulossa jouluna suuri paketti. Viittasin siis toivomaani pehmoleluun. Isä sanoi joo. Jouluna selvisi, että isä oli ostanut Lapista koirapehmolelun sijaan tarra-arkkeja sisältäneen pakkauksen ja oli vain juksannut tuolla isolla paketilla. Taisi isäkin tajuta mun itkusta, että nyt tuli valittua vähän huono paikka juksaamiseen eikä tehnyt noin enää toiste. :D

Vierailija
33/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin jo toiseen ketjuun:

Että mua sapettaa! Meidän lapsella on isoäiti, joka ei ota lahjapyyntöjä tosissaan ja tuo mitä itse haluaa hankkia! Eniten ärsyttää, kun lupaa hankkia lapselle jotakin ja sitten ostaakin muuta kertomatta asiasta. Lapselle oli toivottu nyt erästä lasten runokirjaa joululahjaksi, kun lapsi tykkää kyseisen runoilijan runoista tosi paljon. Isoäiti sanoi, että hän ostaa tuon toivekirjan joululahjaksi. Isoäiti toi paketin meille hyvissä ajoin ennen joulua. Näen jo päällepäin paketista, ettei siellä ole ko. kirjaa, koska paketti on täysin erimallinen kuin kyseinen kirja.

Miksi oi miksi pitää sanoa hankkivansa jotain, jos ei niin tee??!

Tää on oikeasti ihan superkurjaa lasten kans! Meillä on vasta ihan pieni lapsi, mut anoppi on näitä "ostan mitä parhaaksi näen, minä tiedän toiveita paremmin, mitä toinen tarvitsee". On näkynyt jo nyt lapsen kanssa, ettei toiveita kuunnella. Kun pyysimme jarrusukkia, niin saimme pari vuotta vanhemman lapsen koossa paitoja jne. Kauhulla odotan jo nyt lapsen kasvamista. Mitä kun anopilta on toivottu vaikka leikkiautoa ja paketista paljastuu nukke, koska se oli anopista niin söpö. Oon varmaan hirviömutsi, mutta taidan avata nuo paketit ennen joulua ja varmistua niiden sisällöstä. Ehtiipä itse ostaa sitten sen lapsen toivelahjan, jota ei kuitenkaan saada.

Vierailija
34/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-pack halpahallin alushousuja ala-aste ikäisenä, olivat rumia ja pari kokoa liian pieniä. Isovanhemmilta sai aina jotain tuollaista ja kaikki vaatteet olivat vääränkokoisia.

Vierailija
35/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani lapsi isä kävi yhtenä vuonna joulun lähestyessä Lapissa. Toivoin joululahjaksi suurta koirapehmolelua, joita myytiin Lapissa. Ennen joulua kysyin isältä, onko minulle tulossa jouluna suuri paketti. Viittasin siis toivomaani pehmoleluun. Isä sanoi joo. Jouluna selvisi, että isä oli ostanut Lapista koirapehmolelun sijaan tarra-arkkeja sisältäneen pakkauksen ja oli vain juksannut tuolla isolla paketilla. Taisi isäkin tajuta mun itkusta, että nyt tuli valittua vähän huono paikka juksaamiseen eikä tehnyt noin enää toiste. :D

Voi miten tilannetajuton! Tuli oikein paha mieli puolestasi näin jälkikäteen :D

Vierailija
36/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästä ketjusta on poistunut näin paljon kommentteja?

Vierailija
37/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tästä ketjusta on poistunut näin paljon kommentteja?

Noiden lahjojen antajat löysivät ketjuun 😂

Vierailija
38/38 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aina kun sain murrosikäisenä tyttönä samana jouluna kaksi aivan eri suuntiin mutta väärin mitoitettua lahjaa. "Aikuisuuden ensiportailla" olisin ollut todella hyvilläni vaikka pleikkaripelistä tai huulikiillosta. No, ensin isänäitini paketista paljastui leikkinukke, vaikka en enää ollut muutamaan vuoteen leikkinyt ylipäätään, ja etenkin nukeilla viimeksi tarhaikäisenä. Nyt huvittaa murrosiän dramaattisuuteni, mutta silloin muistan että tunsin itseni ihan pikkutytöksi ja nolostuin kääriessäni paketin auki, vaikka toki mummolle punaposkisena ja vähän pala kurkussa kiittelinkin ettei hänelle tulisi paha mieli. No, sitten toisen paketin kimppuun - vain nähdäkseni että toinen mummoni oli vähän ylitulkinnut aikuisuuttani ja ostanut minulle jostain syystä satiiniset ja pitsikoristellut alushousut, jotka ainakin silloin murrosiässä tuntuivat aivan turhan aikuismaisilta ja seksikkäiltä. Kaksi nolostumista aivan päinvastaisista syistä :D