Siis pidetäänkö alle 1 v väkisin hereillä pk:ssa?
Kuten tässä bloggissa väitetään http://www.huonoaiti.fi/hoitajan-terveiset-paivakodin-pienten-puolelta/.
Täytyy olla provo!
Kommentit (5)
En tiedä, mutta minustakin tuo oli outo teksti. Esim. ehdottomuus siitä, että uuden lapsen syntyessä KUKAAN, EI KUKAAN KOSKAAN MISSÄÄN ota vanhempia lapsia pois päiväkodista. Itse odotan toista ja isosisarus jää todellakin kotiin kun oma äitiyslomani alkaa. Enkä usko, että olen ainutlaatuinen tapaus.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:52"]
No ei todellakaan pidetä.
[/quote]
Sitäpaitsi kyse oli alle 1.5-vuotiaista lapsista:
Alle 1,5 -vuotiaat päiväkotilapset ovat aivan väärässä paikassa. Heitä ei pitäisi tuoda lainkaan päiväkotiin. Jos ihan pieni on tottunut ottamaan aamupäivällä pienet unet, lapsi pidetään väkisin hereillä, jotta kaikki lapset nukkuisivat yhtä aikaa nukkumisaikaan. Hereillä pitäminen voi tarkoittaa jopa kasvojen valelua kylmällä vedellä ja vähimmillään kylmässä maassa istuttamista.
Valitettavasti totta on. No en nyt itse oo nähnyt kylmää vettä naamalle laitettavan, mutta ei oteta syliin ettei nukahda väärään aikaan. Ei ole vauvojen paikka päiväkoti. Joku muu hoitomuoto pitäisi alle 1,5vuotiaille olla.
Itse olen päiväkodissa ollut kohta neljä vuotta ollut töissä ja tänä aikana yksi perhe päätti ottaa isomman sisaruksen kotihoitoon vauvan syntyessä. Kaikki muut halusivat isomman jatkavan päiväkodissa edes osan viikosta.
No ei todellakaan pidetä.