******MAALIKSET ' 05 viikonloppuun! ******
Aloitanpa pinon...
Kommentit (7)
tässä vietän. Mä luulin, että nämä ekat tehtävät olisivat olleet helppoja, mutta mitä vielä. Ainakin aikaa menee ihan tolkuttomasti. Kuvittelin, että saan loppupäivän lueskella lehtiä ja ottaa ehkä pienet torkut .. juu, haaveeksi jää.
Mukava lukea, että suurimmalla osalla päivähoidon aloittaneista sujuu hienosti. Taitaa olla niin, että ikä on ollut sopiva. Työkaverin 2v. aloitti samana päivänä päiväkodin kuin Kaisa eikä ole vieläkään oikein sopeutunut.
Ei mulla mitään mielessä ole. Taidan siis lopettaa turinoinnin tähän. Haen kupillisen kahvia ja jatkan aineistohakuja. Että voi olla veemäistä hommaa.
kua ja Kaisa
Taas täältä töistä kirjottelen. Varttia yli alkaa viimeset tunnit ja sitten päiväkodin kautta kotiin. Onneksi ei tarvi käydä kaupassa. Tuntuu, että viimeaikoina oon käynyt lähes joka päivä kaupassa (ruoka) ja että rahaa palaa ihan sairaat määrät, kun vielä pitää ostaa kaikkea kevyttä, joka luonnollisestikin maksaa enemmän kuin rasvaiset einekset ym. Pitäs vissiin alkaa se kerran viikossa kaupassa -menetelmä. Ja sit maito- ym. täydennystä viikon varrella.
Taas oli lähtenyt se vaivainen 400 g/vk, kun eilen painonvartijoiden vaa' alla kävin seisomassa. No, ehkä se vaan on parempi, että paino putoo tasaseen ja vähän kerrallaan. Mutta kuitenkin seuraavan kymmenluvun raja lähestyy verkkaisesti.
Mäkin olen tuota Nasulinan pohtimaa haalariasiaa miettinyt, enkä ole vielä päätynyt mihinkään ratkaisuun. Mun käsittääkseni ne Lassien Supratechit on ihan laadukkaita. Vesieristettyjä ne ei ole, mutta kulutusta kestää hyvin. Helmillä on Supratech välikausihaalari ja yhtään ei oo persauksista tai polvista kulunut, vaikka on jo viime kevään sitä käyttänyt. Ihan näyttää uudelta. Ja koko 80 menee vielä aivan loistavasti. Sitten sellanen kumialaosainen Lassie on kapissa märkiä kelejä silmällä pitäen. Se on kokoa 86 ja todennäköisesti tuleva toppahaalarikin tulee olemaan samaa kokoa. Pisti nääs Kuan taannoinen kokojärkeily ajattelemaan. Ja myös (olikohan se) Travallen sivuilla sanottiin, että ei kannata ostaa varuulta yhtä kokoa isompaa haalaria, kuin mitä oikea koko olisi. Siinä on vain hankala liikkua. Jos haalarin koko täsmää lapsen pituuteen, on se juuri oikeaa kokoa ja siinä on vielä otettu valmiiksi huomioon kasvunvarakin. Eli haalarit ovat siis hieman yläkanttiin mitoitettuja.
Leluista kyseltiin. Helmillä on aika tasaseen kaikenlaista. Suosikkeja ovat palapelit, palikat, kirjat ja sitten ihan esim. omat kengät tai muut vaatteet. Myös kauhoja ja lastoja tutkitaan innokkaasti. Joudunkin raivata keittiön lattian useita kertoja päivässä paljaaksi, kun Helmi levittelee kauhat ja kapustat ympäriinsä.
Olikohan muuta?
Kaulle toivottelen paljon jaksua opiskelu- ja työhommien kanssa!
Meilläkin on nykyään havaittavissa sitä, että päiväkodista ei millään haluttaisi lähteä pois. Mutta toisaalta ihan ymmärrettävvä, kun lapset ovat juuri tulleet ulos, kun mä kurvaan hakemaan Helmiä. Leikit jäävät kesken. Ja kuitenkaan enää kotona en jaksa hänen kanssaan ulos lähteä. Ellei siellä ole muitakin.
Mutta nyt pit lopettaa!
Terhille oikein mukavat bileet aikuisten seurassa!
lehtovi ja Helmi
Viikko vierähti vauhdilla, vaikka olo ei ole paras mahdollinen. Eilen aloin taas niistämään enemmän ja ääni lähtee, jee. Ulkoliikkatunnit ja yu-kisat rassaavat oloani aika lailla. Eilen menin nukkumaan 21.00... No, jospa minä tästä taudista toivun.
Pikkumiehelle ei sen kummempia. Parin viime viikon ajan on joka ilta halunnut mennä suihkun jälkeen potalle ja tehnyt isot pissit, vau. Ja muutaman aamuna on halunnut myös potalle ja pissi on tullut. Hoidossakin kuulemma tekee pissin lounaan jälkeen. Hieno juttu, kun kiinnostuu itse. Silloinhan sitä tulosta tulee.
Viikonlopuksi ei ole mitään erityistä. Huomenna alkaa uutena taaperouinti, sinne mennään, vaikka pitäneekin herättää päikkäreiltä hieman kesken. Uinti on Aleksanterille ykkösjuttu. Joo, ja kyllä äidin pitämä jumppakin saa hymyn huulille, huh. Muuten ollaan mahdollisimman paljon ulkona (äänestäni huolimatta....) ja ihan vaan lekotellaan.
Mutta taidanpa vähitellen lähteä hakemaan pikkuisen hoidosta. Ehdin jo käydä tekemässä kotihommia ja iltaruokakin on valmis. Voidaan jäädä touhuamaan ulos ja nauttia ihanasta säästä.
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
T: Tuula ja Aleksanteri
Viikonloppu edessä! Jippey! Mutta kylläpä taas arkipäivät etenivät sellaista vauhtia, että oksat pois. Ihan hurjaa, kun taas on perjantai, vaikka tuntuu että vastahan oli...
Mies tekee mulle ja itselleen iltaruokaa - lapset jo söivät, mutta me ajattelimme herkutella mausteisella jne. ruualla kunhan pojat nukahtavat. Äiti koneella siis. Kun pojatkin malttavat hetken katsoa Nalle Luppakorvaa.
Terhille oikein mukavaa viikonloppua! Kuulostaa tosi mukavalta tempaukselta tämä teidän aikuisten viikonloppu...
Jäin myös miettimään Nuutin terkkakäyntiä ja lähetejuttua. Meillähän myös kohta 4v ja neuvolakäynti edessä - saksimisia on tehnyt innokkaasti, mutta nuo kynähommat taitavat mennä ihan puihin ;) Ei nimittäin ole oikein aktiivisuutta niihin hommiin. Hetken pitää kynää kädessään ja sitten on jo muuta mielessä.
Enkä ole edes varannut, kummallekaan, neuvola-aikaa. En oikein vielä tiedä työajoistani, kun pian vaihtuu jakso ja sen mukana tapahtuu muutoksia myös aikatauluissani. Ja haluaisin nyt olla itsekin mukana poikien neuvolassa. Jos mentäisiin kaikki. Joten et suinkaan Terhi ole tässä asiassa viimeisten joukossa...
Nasulina: Teillä on ihan samat uniajat. Kasilta uni ja aamulla kuudelta ylös. Meillä on tätä ajoitusta eletty pian puolitoista vuotta, pojan omasta päätöksestä, joten ei ole hoitohommat mitenkään vaikuttaneet asiaan. Ja hoidossa saatta vetää unta palloon melkein tuon kolme tuntia.
Nyt haisoo kakki! Menen siis.
Hyvää viikonloppua kaikille! Lehtovin painonpudotus taitaa sujua niin kuin pitääkin, hienosti menee (ja tähän kannustuslauseeseen on hyvä päättää).
Ollaan oltu ihan kotosalla,mutta en ole paljon koneella käynyt. Tekemistä on ollut ja loppuviikosta rantautui se flunssa meillekin. Ensin Mimmiin, sitten mieheen ja nyt Moonalla rähmii silmä.Vielä ei ole muuten kipeenä, ja minäkin onneksi pysynyt tolpillaan. Mies on vielä ensi viikon lomalla ja sitten paluu arkeen.Eli minäkin olen koneella ;)
Galluppeja oli jonkinsorttista..nyt vaan en muista tietty kaikkia.
SAUNA: Mimmi rakastaa saunomista, on siellä kyllä niin mielellään ja tietty ylälauteilla heittää löylyä niin että posket helottaa.
SADE: eipä oikeastaa tuumaa siitä mitään. Harvemmin kyllä ollaan sateessa oltukaan.
LELUT: meillä kahvitteluleikit on nyt in,sekä kirjat on suuressa suosiossa.
NIMIMERKKI: minä myös kokeilin ties mitkä nalle-puhit yms, lopulta päädyin nimeeni ja syntymävuoteen.
HAALARI: kävin ostamassa myös cittarista sen 25e Lassien toppapuvun, kokoa 86, just sopiva. sitten meillä on toppatakki ja housut kokoa 92cm kaupoille..Ne on kyllä aika reilut.Kurahousut päälle kun tarvitaan.
LEHTOVILLE paljon onnea tuosta pudotuksesta!! Hienoa että sujuu hyvin.=)
PAINO itsellä pysyy samassa. Syön sillä samalla ruokavaliolla kun raskauden aikana, mutta annoskoot on oltava suurempia.Minulla meinaa tuo maito sitten loppua heti, joten ei auta kun siirtää laihduttamista.Kuitenkin jumppaan 5 x vkossa.Se on ihan mukavia tuloksia saanut aikaa ja kunhan ukko lähtee töihin pääsen vaunuttelemaan sen 2xpvässä..=)
Viime sunnuntaina käytiin katsomassa kengurumeininkiä. Mimmi tanssi sen 45min koko ajan ja oli kyllä pienin joraaja=). Mennään ens kuussa katsomaan myös Fröbeleitä ja jos jaksetaan niin titi-nalleakin.
Tällästä meille.Palaan taas joskus, mutta ainakin viikon päästä alan varmasti käymään taas päivittäin. Oli outoa kun en päässyt/kerent juttelemaan täällä.
Tuulia ja tytöt
me tultiin aamusella jo kotiin, käytiin siis pikaiseen länsirannikolla. Oli eilen 30 v. kekkerit ja oli siinä selittelemistä, kun oltiin molemmat miehen kanssa selvinpäin. Epäuskoiset katseet saattelivat " olen niin väsynyt, kun on työt, opiskelut ja lapsi" -selitystäni. Todennäköisesti puolen kotiseutua kuvittelee mun olevan raskaana. EI PIDÄ PAIKKANSA!
Mutta väsynyt mä tosiaan olen. Äidin varavuode ei ollut niitä parhaimpia ja nukuin tosi levottomasti. Näin unta, että mä olin sittenkin ihan juovuksissa. Tuskailin, että miten tässä nyt näin kävi, kunnes tajusin sen olevan vaan unta.
Kaisallakin unirytmit taas vaihtelevat, niin kuin aina reissussa. Sekä eilen että tänään tuli nukuttua kahdet pikkupäikkärit. Tai nyt on niillä toisillaan juuri. Muuten oli mennyt mummun hoidossa hyvin.
Onneksi ei tarvitse koko perheen voimin matkustaa ennen kuin lokakuun lopulla taas.
Taidan mennä tästä vielä pitkäkseni toviksi. Autossakin nukuin jo torkut, mutta unta tuntuis vaan riittävän.
Kuulumisiin,
kua ja Kaisa
Ei viitsi aloittaa mitään hommaa, kun kohta alkaa palaveri. Niinpä on kerrankin aikaa aloitella pinoa...
Eipä tänne kyllä mitään ihmeempää kuulu. Aamulla oli henkilöstöpalaveri, jossa kuulimme yksikön ensi vuoden strategiasta. Aikamoista jargonia, täytyy sanoa... No, eipä siellä mitään mullistavaa ollut.
Tänään olisi ohjelmassa ajomatka Kangasalle. Huomenna on sitten se kauan odotettu " aikuisten bileet" -ilta vanhempieni mökillä. Kiva päästä bilettämään kavereiden kanssa ihan ilman lapsia. Odotan kyllä innolla -toivottavasti odotukset täyttyvät...
Nasulinako se kyseli haalarista. Itse olen kyllä huomannut, että vaikka haalarissa olisi mikä kurasuoja, kannattaa silti kunnon kurakelillä turvautua vanhoihin kunnon kurahousuihin... Ei meinaan jaksa olla pesemässä haalaria sitä tahtia, kun meidän lapset vaatteita sotkevat (jos ei ole kuriksia)... Niinpä luulen, että ihan hyvän ostoksen teit.
Olikohan muuta? Eipä kai. Taidan mennä vessan kautta palaveroimaan.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Terhi&lapset