Miksi karkit pitää sijoittaa kassalle?
Onko kivaa, kun jono on pitkä ja jonkun lapsi saa raivarin, kun ei saa karkkia?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:00"]Ihmisten ostoskäyttäytymistä on tutkittu jo vuosikymmeniä ja ilmeisestikin on todettu että karkit ja ip-lehdet on hyvä sijoittaa kassajonon varrelle. Omassa lähikaupassa (marketissa) kuuluu aina juomaosastolle mennessä kaiuttimista "tshup!" ja sitten sitä ääntä kun olutpullosta kaadetaan kuplivaa juomaa tuoppiin. Kalaosastolla puolestaan kuuluu kaiuttimista sitä meren kohinaa, kun laineet lyö rantaan..! =) Tämä pk-seudulla, kuka tunnistaa kaupan? [/quote] Ihanat äänimaailmat teidäm marketissa! Mikä kauppa kyseessä? Onko muilla osastoilla ääniä?
[/quote]
(15) Ruoholahden Citymarket.
Siellä kalaosastolla on myös joku merellinen tuoksu (ei kuitenkaan kalan haju =D ), mutta en oikeen ole varma mikä se on. Muistuttaa ehkä jotain venetervaa tms. Ihan selvästi se tuoksu ei kuitenkaan ole mikään markettiin normaalisti kuuluva tuoksu, eli se on sinne tekemällä tehty.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:00"]Ihmisten ostoskäyttäytymistä on tutkittu jo vuosikymmeniä ja ilmeisestikin on todettu että karkit ja ip-lehdet on hyvä sijoittaa kassajonon varrelle. Omassa lähikaupassa (marketissa) kuuluu aina juomaosastolle mennessä kaiuttimista "tshup!" ja sitten sitä ääntä kun olutpullosta kaadetaan kuplivaa juomaa tuoppiin. Kalaosastolla puolestaan kuuluu kaiuttimista sitä meren kohinaa, kun laineet lyö rantaan..! =) Tämä pk-seudulla, kuka tunnistaa kaupan? [/quote] Veikkaan, että lihaosastolla ei kuitenkaan kuulu idyllisiä maaseudun ääniä tyyliin: "Mööö! Ammuuuu!" Bääää-äää!" "Kooot kot kot kot kot!" ? Uskoisin, että tuollaiset äänet voisivat vaikuttaa tietyn tyyppisiin ostajiin ja vähentää lihan kulutusta, kun jauhelihapaketin äärellä muistuu mieleen mistä se liha tulikaan.
[/quote]
Oikeasti kaikki kyllä tietävät mistä se liha on peräisin, mutta kasvissyöjät ovat jotenkin uskotelleet itselleen, että siitä niiden itsensä lisäksi välittäisivät muutkin ihmiset.
(15) jatkaa.. Siellä Ruoholahden sittarissa on myös yhdellä käytävällä maalattu lattiaan ketun kävelyn jäljiltä tassun kuvat. Ja lopussa ne käpälän jäljet kääntyykin sitten kohti kana-osaston hyllyä! =D
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:14"](15) jatkaa.. Siellä Ruoholahden sittarissa on myös yhdellä käytävällä maalattu lattiaan ketun kävelyn jäljiltä tassun kuvat. Ja lopussa ne käpälän jäljet kääntyykin sitten kohti kana-osaston hyllyä! =D
[/quote]
Tunnistaako tavalliset tallaajat ketun jäljet esim. muista koira- tai näätäeläimistä? Kun maalaisetkin luulee koiria susiksi tehdessään näitä "susihavaintoja". Suomalaisilla ei ole kovin hyvä tuo luontotuntemus.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:00"]Ihmisten ostoskäyttäytymistä on tutkittu jo vuosikymmeniä ja ilmeisestikin on todettu että karkit ja ip-lehdet on hyvä sijoittaa kassajonon varrelle. Omassa lähikaupassa (marketissa) kuuluu aina juomaosastolle mennessä kaiuttimista "tshup!" ja sitten sitä ääntä kun olutpullosta kaadetaan kuplivaa juomaa tuoppiin. Kalaosastolla puolestaan kuuluu kaiuttimista sitä meren kohinaa, kun laineet lyö rantaan..! =) Tämä pk-seudulla, kuka tunnistaa kaupan? [/quote] Veikkaan, että lihaosastolla ei kuitenkaan kuulu idyllisiä maaseudun ääniä tyyliin: "Mööö! Ammuuuu!" Bääää-äää!" "Kooot kot kot kot kot!" ? Uskoisin, että tuollaiset äänet voisivat vaikuttaa tietyn tyyppisiin ostajiin ja vähentää lihan kulutusta, kun jauhelihapaketin äärellä muistuu mieleen mistä se liha tulikaan.
[/quote]
Oikeasti kaikki kyllä tietävät mistä se liha on peräisin, mutta kasvissyöjät ovat jotenkin uskotelleet itselleen, että siitä niiden itsensä lisäksi välittäisivät muutkin ihmiset.
[/quote]
Olen lihansyöjä, mutta tunnen siitä jatkuvaa syyllisyyttä. Jos minun pitäisi itse teurastaa lihani tai kaupan lihatiskillä pyörisi videokuvaa lihakarjasta ja teurastuksesta, jäisi mulla silloin lihat todennäköisesti syömättä. Inhoan lihanhimoani ja haluaisin olla kasvissyöjä, mutta minulla ei itsekuri riitä. Olen heikko ja tekopyhä. Ehkä vielä joskus onnistun lopettamaan lihansyönnin. Eli kyllä, syön lihaa, tiedän mistä liha tulee, itken katsoessani videoita, joissa kananpojat murskataan elävänä myllyssä, jne, mutta silti syön lihaa, koska olen addikti.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:50"]
[/quote]
[/quote]
Olen lihansyöjä, mutta tunnen siitä jatkuvaa syyllisyyttä. Jos minun pitäisi itse teurastaa lihani tai kaupan lihatiskillä pyörisi videokuvaa lihakarjasta ja teurastuksesta, jäisi mulla silloin lihat todennäköisesti syömättä. Inhoan lihanhimoani ja haluaisin olla kasvissyöjä, mutta minulla ei itsekuri riitä. Olen heikko ja tekopyhä. Ehkä vielä joskus onnistun lopettamaan lihansyönnin. Eli kyllä, syön lihaa, tiedän mistä liha tulee, itken katsoessani videoita, joissa kananpojat murskataan elävänä myllyssä, jne, mutta silti syön lihaa, koska olen addikti.
[/quote]
No ehkä sinun pitäisi olla ainakin mukana teurastuksessa. Olen ollut muutaman kerran teurastuksessa kaverina ja se on ollut ihan helppo juttu. Eläin ei ole kärsinyt eikä tiennyt tulevaa. Hyvillä mielin olen syönyt niitä lihoja.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 19:50"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No ehkä sinun pitäisi olla ainakin mukana teurastuksessa. Olen ollut muutaman kerran teurastuksessa kaverina ja se on ollut ihan helppo juttu. Eläin ei ole kärsinyt eikä tiennyt tulevaa. Hyvillä mielin olen syönyt niitä lihoja.
[/quote]
Teurastus onkin tuotantoeläinten elämän helpoin osa.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 20:14"](15) jatkaa.. Siellä Ruoholahden sittarissa on myös yhdellä käytävällä maalattu lattiaan ketun kävelyn jäljiltä tassun kuvat. Ja lopussa ne käpälän jäljet kääntyykin sitten kohti kana-osaston hyllyä! =D
[/quote]
Oho, onpa hauskoja juttuja. Meillä täällä kaupoissa ei ole muuta maanläheistä tunnelmaa kuin ostoskärryt jotka näyttävät siltä että niillä on kuskattu lantaa tunkiolle.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 18:23"]
Noh, kauppojen tavoite on myydä ja tehdä rahaa eikä kasvattaa lapsia. Sen tehköön vanhemmat.
[/quote]
Kai ymmärrät miten paljon ympäristö vaikuttaa yksilöön. Mitä helpommin saatavilla asiat, sitä enemmän niitä kulutetaan. Vanhemmilla on vastuu, mutta nähdäänhän tuotteen saatavilla olemisen/rajoittamisen voima esimerkiksi tupakassa samalla tavalla.
Minusta ei pitäisi olla mitään syytä pitää karkkeja vielä siinä kohtaa kun miettii Suomen ongelmaa ylipainon kanssa.