Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa olla jouluna rauhassa, hössötys on alkanut

Vierailija
18.12.2021 |

Yritin vedota koronariskiin ja että tänäkään vuonna ei mitään jouluhommia, mutta sukulaiset tunkee väkisin kylään ja pakottaa vierailemaan. En jaksa. Teen hoitoalan työtä ja olen sosiaalisesti ihan loppu työpäivien jälkeen. Joudun joka päivä pälättämään ja olemaan sosiaalinen töissä, vaikka inhoan sitä. Haluan vaan maata pyhät yksin kotona ja olla rauhassa. Pitääkö valehdella, että olen sairastunut koronaan?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä laittaisin joulutervehdyksen tekstiviestillä, eikö se olisi riittävä? Sen voisi lukea ja sitten olisi hyvä kaikilla. Sitten vaan nukkuisin pyhät omassa rauhassa ilman jatkuvaa hössötystä.

ap

Vierailija
2/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettei käy, etkä avaa ovea.

Sulĺa on siihen täysi oikeus hei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti riittää hyvin. Ei kellään ole velvollisuutta uhrata omaa jaksamistaan kenenkään joulunvieton vuoksi.

Vierailija
4/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tulla väkisin! Haluan olla rauhassa ja ovea en avaa kenellekään.

Vierailija
5/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset tunkee väkisin kylään ja pakottaa vierailemaan? Eihän se ole mahdollista. Olet itsenäinen ihminen, vai oletko.

Vierailija
6/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syytä sukulaisiasi siitä että olet selkärangaton tohveli. Sinä ihan itse pakotat itsesi tekemään asioita joita et halua, ei kukaan muu. Lopeta mankuminen ja kanna vastuu päätöksistäsi

Vierailija
7/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiset tunkee väkisin kylään ja pakottaa vierailemaan? Eihän se ole mahdollista. Olet itsenäinen ihminen, vai oletko.

Jos tietäisit minkälaisia sukulaiseni ja omaiseni ovat, ymmärtäisit. Niille ei voi sanoa ei, koska he eivät ymmärrä sanan merkitystä. He elävät ihan eri todellisuudessa kuin itse ja ovat odottaneet vesi kielellä joulua jo kuukausia. Että pääsee hössöttämään ja pälättämään ja pälättämään. Siksi on keksittävä tekosyitä, että ei itse sekoa.

ap

Vierailija
8/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyminenkin on kipeänä olemista. Sanot, että olet kipeänä etkä nyt jaksa tai pysty osallistumaan. Älä selittelee tai kerro tarkemmin. Sanot, ettet nyt jaksa puhua, kun olet kipeänä. Palataan asiaan joulun jälkeen.

Vierailija
9/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala on niin perseestä pakollisen sosiaalisen kanssakäymisen vuoksi, että siinä uupuu eikä jaksa vapailla kuin maata. Ainakin jos on yhtään introvertti. Kun teet kunnon työputken niin ensimmäisenä ei huvita vapailla lähteä sukulaisten kanssa istumaan johonkin joulupöytään ja kuuntelemaan sitä melusaastetta.

Vierailija
10/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lakkaat vastaamasta puhelimeen etkä avaa ovea. Se on helppoa oikeasti.

Vierailija
11/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun sanot että oot kipeä, sanot samalla että laitat puhelimen äänettömälle, että voit nukkua. Sitten heitä ei ole sulle olemassa koko jouluna. Ja sillä sipuli.

Vierailija
12/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntee, että on pakko valehdella saadakseen olla rauhassa, niin eikö helpointa ole valehdella että matkustan pois paikkakunnalta?

Vierailija
13/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten rynkytetään ovea, huudellaan postiluukusta että mitä siellä on tapahtunut, puhelin välkkyy kun soittoja tulee ja lopulta ne kai menevät poliisilaitokselle tekemään katoamisilmoituksen.

Väsymys ei ole meidän suvussa muuta kuin tekosyy, laiskuutta ja loukkaus. Minulla on 6 päivän työputki ennen joulua ja sitten kaksi vapaata. Ne vapaat on istuttava sukulaisten kanssa ja sitten on taas 5 päivän työputki. 

Ei huvita, ei jaksa. Ei kestä.

ap

Vierailija
14/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pahin painajainen, jos kotiini tunkeutuisi vaikka lapsiperhe. Ei, ei, EI!

Haluan pitää kotini siistinä ja omana alueenani ilman häiriötekijöitä.

Vierailija
15/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten rynkytetään ovea, huudellaan postiluukusta että mitä siellä on tapahtunut, puhelin välkkyy kun soittoja tulee ja lopulta ne kai menevät poliisilaitokselle tekemään katoamisilmoituksen.

Väsymys ei ole meidän suvussa muuta kuin tekosyy, laiskuutta ja loukkaus. Minulla on 6 päivän työputki ennen joulua ja sitten kaksi vapaata. Ne vapaat on istuttava sukulaisten kanssa ja sitten on taas 5 päivän työputki. 

Ei huvita, ei jaksa. Ei kestä.

ap

Ei prkl! Soittaisin poliisit.

Vierailija
16/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa hyvät ihmiset joulun vietto,  eläkää vaan normaalia viikonloppua.

Jokainen omissa oloissaan.  Aivan turha juhla..

Vierailija
17/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona armahti edellisjouluna, mutta nyt näköjään halutaan palata siihen vanhaan takaisin. Sanokaas te, jotka olette jouluihmisiä, että miksi ette salli sitä että toiset haluavat olla viettämättä joulua ja heitä ei kiinnosta?

Vierailija
18/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvänen aika, nyt ap kuule, aiotko koko loppuelämäs elää sukulaisten mieliksi?

Taivut vaan niiden tahtoon koska "eivät usko"?

Vierailija
19/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa hyvät ihmiset joulun vietto,  eläkää vaan normaalia viikonloppua.

Jokainen omissa oloissaan.  Aivan turha juhla..

Joulun viettoon ei aina kuulu liuta turhia sukulaisia ja sen takia sitä ei tarvitse lopettaa. Yksin voi viettää joulua rauhassa ilman mitään hässäkkää.

Vierailija
20/37 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä puhelin kokonaan kiinni Joulun ajaksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän