voiko vajaa vuoden ikäiselle syöttää jo tavallisia makujugurtteja
onko niissä liikaa sokeria? siis ihan tavallisia jugurtteja esim valio hedelmäpommi tai banaanijugurtti?
Kommentit (16)
Mutta äläpä huoli, täältä löytyy kyllä monta jotka ei edes näytä jukurttipurkkia alle kouluikäisille : )
Sokeria on tosi (siis tosi) paljon, lisäksi hillot yms. ovat täynnä lisäaineita.
Mielummin maustamatonta jogurttia ja siihen jotain hedelmäsosetta/marjoja.
voin alkaa totuttelee jogurtilla tavalliseen maitoon ja ihan tavallisella maustetulla sellaisella
t mutta suosittelen maustamattomia jugurtteja joita itse maustat jollain hedelmäsoseella tms.
Sekoita luonnonjogurttiin marja- tai hedelmäsosetta?
Ennen sitä annoin maustamatonta viiliä ja jugurttia soseella, mutta ei tykännyt. (Vaikka sosetta oli seassa paljon.) Hän ei myöskään suostu juomaan maitoa, joten kalsiumia on jostakin saatava.
2 dl jogurttipurkissa. Ei kaada maailmaa, ei, mutta melkoinen määrä silti taaperolle
Lähinnä Valion siis. Syödään niitä pääasiassa itsekin. Jos on sokeroitua jugurttia niin sitä syödään yhdessä, saa siis joitakin lusikallisia...
mut oikeesti enemmän noi lisäaineet niissä tökkii kuin sokeri (siis mua tökkii ;)). Lisää vaikka ite vähän sokeria maustamattomiin, jos alkais maistua...
monessa tuotteessa jossa ei oo paljoo sokeria on käytetty makeutusaineita. mä oon ymmärtänyt et ne olis vielä pahempia kuin rehti sokeri.
ja terveellisempää kuin tavallinen sokeri eli sakkaroosi
Tavallisessa jugurtissa on paitsi lisäaineita niin erityisesti KASA sokeria: oikeasti 5-10 sokerinpalan verran!! Riippuu tuotteesta. Välttelen siksi ns. makujugurtteja itsekin, kun kerran erehdyin lueskelemaan ja laskeskelemaan tarkemmin sisältöä... Varsinaisia sokeripommeja oikeesti! Karkkikin on pienempi paha...
annan maustamatonta jugurttia, johon sekoitan jotain vauvahilloa. Halvempaa ja huomattavasti tervellisempää.
Mainittakoon, että hän on todella huono syömään, aina ollut hirveän paljon kaikkien käyrien alapuolella. Jos joku vähänkin maistuu, sitä pojat saa syödä!! Jos joku urputtaa, pyydän syöttämään pikku nirsolaista pari kertaa, niin menee hermot kyllä siltäkin urputtajalta.
voi olla muuten hankalaa, jos ei ole viel paljon hampaita.