Vinkit miten selviätte joulunpyhistä riitelemättä?
Noniin, kolme viikkoa joululomaa. Raskas vuosi takana, väsymystä, hermojen kiristelyä. Kuinka säilyttää sopu?
Kommentit (59)
Me lähdetään sukuloimaan ja vietetään reissussa muutama päivä. On mukavaa kun ympärillä on muitakin ihmisiä kuin vain oma perhe ja itselle ei jää kaikki laittaminen vaan pääsee helpommalla.
Sitten ollaan kotona ja tehdään muita pikkureissuja ja lomapuuhia.
Helposti kun on sinkku ja yksinasuva 😊 jouluksi menen parhaan ystävän luokse vietämme kahdestaan joulua syöden,juoden ja joulu ohjelmia katsellen, lähdemme käymään samalla ystävän äidin luona.
Miksi mä riitelisin rakastamani ihmisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti niin, ettei rupea riitelemään. Jos väsyttää, mene nukkumaan. Jos kiristää hermojaa, mene vaikka lenkille purkamaan paineita. Raskaat kokemukset eivät ole mikään syy pilata joulua tappelemalla.
Voi kun se olisikin noin helppoa 😅
Jos teillä on lapsia, ajattele heitä.
t. vihasin lapsena jouluja, kun äiti ja isä aina riitelivät
Helppoa, kun elää yksin eikä ole läheisiä sukulaisia. Joskus tulee riideltyä kovastikin itsen kanssa, mutta jouluna jää yleensä vähemmälle.
Muija lähtee vanhempiensa tykö ja minä jään kotiin kissavahdiksi.
Ja kissalla tarkoitan kissaa ja "kissaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti niin, ettei rupea riitelemään. Jos väsyttää, mene nukkumaan. Jos kiristää hermojaa, mene vaikka lenkille purkamaan paineita. Raskaat kokemukset eivät ole mikään syy pilata joulua tappelemalla.
Voi kun se olisikin noin helppoa 😅
Se on. Terve aikuinen osaa purkaa kiukkunsa muuhun kuin riitelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Apua 😂 Ai rakkauteen ei kuulu riidat?
Yli 40 v. yhdessä eikä vielä ole tarvinnut riidellä, ei jouluna eikä muulloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kuulu. Riidellä jos täytyy, jotain on pielessä. Eri mieltä toki on kaikki välillä, mutta riitely ei ole mitenkään välttämätöntä. Enemmänkin huono tapa, joka on syytä kitkeä pois, jos sellaista harjoittaa.
Täältä ei kannata kysyä. Av mammat on kaikki kuin enkeleitä , lapset ja miehet mukaanlukien.
Meillä on yhteinen sopimus, että joulurauha pidetään. Muutoin voidaan riidellä, mutta joulu rauhoitetaan. Jos ei muuta niin lasten takia. Eikä se itsellekään mukavaa ole, jos vuoden ainut mieluinen juhla menee pilalle lapsellisen riitelyn takia.
Eli kun lopulta saa kolmen viikon loman niin luonnollisinta on alkaa riidellä? Minä olen lomalla aina leppoisa. Ap taitaa olla niitä jotka on pahalla tuulella aina.
Mennään aattona mummolaan syömään ja viettämään joulua. Jos jäämme vain keskenään kotiin niin takuulla on hermot kireällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä oikeastaan kuulu, ellet sitten tarkoita riitelyllä erimielisyyksiä. En haluaisi olla yhdessä ihmisen kanssa, jonka kanssa pitää riidellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu. Asioista pystyy puhumaan rauhallisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Täältä ei kannata kysyä. Av mammat on kaikki kuin enkeleitä , lapset ja miehet mukaanlukien.
Ja sinä pahoitit mielesi kun joku ei olekaan kaltaisesi tuittupää.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa, kun elää yksin eikä ole läheisiä sukulaisia. Joskus tulee riideltyä kovastikin itsen kanssa, mutta jouluna jää yleensä vähemmälle.
saanko kysyä, mitä nämä riitasi yleensä koskee?