Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fitfarmin KOHU-UUTISKIRJE, saitteko?

Vierailija
17.12.2021 |

Facesta ja instasta jo poistettu, mutta sähköpostitettuja ei saa enää peruttua :D
Alla teksti, loppu jää vähän kesken

Vuosisopimus mun parhaalle kaverille
Moikka! Ajattelin, että on korkea aika esittäytyä. Ollaan kuitenkin asuttu samassa paikassa jo niin monta vuotta. Mä olen sun Sisäinen Pullukka.

Äläkä viitti esittää yllättynyttä. Kyllä sä mut tunnet. Kuinka monta kertaa me ollaan sun kanssa nostettu se konvehtirasian ylempi kerros pois, kun ollaan leikitty nougat-aarrejahtia. Ja kuinka monta kertaa oon joutunut sulle jankuttamaan, että ota nyt hyvä ihminen se suklaapatukka siitä kassan vierestä, nyt kun siihen on vielä mahdollisuus. Eikä olla kertaakaan kaduttu, vai mitä!

Meillä on kyllä tosi kivaa yhdessä. Mutta ois mulla sulle yksi pyyntökin. Sä voisit kyllä vähän relata. Torkuttaisit aamulla vähän pidempään. Niin, ja ootko koskaan pysähtynyt miettimään, mikä sua oikeesti estää pitämästä karkkipäivää joka päivä?

Oon iloinen, että voin kutsua sua ystäväksi. Sä oot nimittäin ihan huipputyyppi!

Mutta nyt mä olen vähän huolissani susta. Yleensä tähän aikaan vuodesta sä saat päähäsi tehdä “ryhtiliikkeen”. Tajuuksä miten typerältä se saa mut näyttämään?! Oon katellut sivusta sitä sun intoilua aina vähän häpeillen. Se on mun mielestä tosi noloa. Ja mitä ajanhukkaa!

Kun sekin aika me voitas käyttää pötköttelemällä sohvalla, ähmimällä nachopelti ja jätskipönttö keksitaikinalla! Eikä huurteinen kyytipoikana olis pahitteeksi, vai? Ja mieti paljon rahaa säästät jos pistät ensi vuodelta sen kuntosalikortin jäähylle.

Mun mielestä sä näytät upeelta! Mutta olis mulla yks ehdotus sulle: Voisitko ostaa kokoa isompia vaatteita? Tai laitetaan samantien kaksi. Koska sä rupeat jostain syystä aina nynnyilemään siinä vaiheessa, kun vyötärö alkaa kiristämään. Mun mielestä se on vähän loukkaavaa. Just kun ollaan päästy hyvään vauhtiin niin sä painat jarrua. Hei haloo! Se vie kaiken ilon tästä hommasta!

Sitä paitsi. Me ollaan yhdessä saavutettu kaikki nämä kilot! Ollaan ylpeitä siitä mitä ollaan saatu aikaan!

Mutta ei nää sun puutteet nyt mitään kaupan kaatajia ole. Tietenkään. Kaikki me voidaan aina vähän parantaa. Ja sanoinhan jo, miten paljon mä tykkään susta. On vaan kivempaa kun on enemmän mitä rakastaa!

No mutta. Mä nyt ajattelin ehdottaa sulle kuitenkin sellasta vuosisopimusta, että pidetään hauskaa koko seuraava vuosi. Ei huolehdita huomisesta, unohdetaan kaikki lapselliset säännöt ja annat mun kutitella sua koko vuoden! Jätetään kaikki hikoilu ja kärsiminen kokonaan pois ja mennään fiilispohjalta! Kuuntelet vaan mua, niin meillä menee loistavasti!

Ja sun ei tartte vielä sitoutua mihinkään. Mä ajattelin antaa sulle nyt joulun aikana vähän maistiaisia siitä, mitä tuleman pitää. Sitä paitsi, kohta on taas se aika vuodesta kun me vedetään sellaiset ähkyt että oksat pois!

Äläkä unohda, että tähän aikaan vuodesta glögit ja piparit päivittäin on kansalaisvelvollisuus! Yksi elämä ja liekki palaa hei!

T. Sisäinen Pullukkasi

P.s. Äläkä saa mitään hulluja ideoita laihduttamisesta, se se vasta hullujen hommaa onkin!

P.p.s. Pitäskö sun leipoa vähän joulutorttuja, niin voitais juhlistaa sitä, että on jo

Kommentit (644)

Vierailija
121/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvähän tuo on, periaatteessa noinhan se menee. Useimmilla meistä on tuollainen sisäinen pullukka, joka puhuu meille juuri noin ja se kuulostaa järkeenkäyvältä, siksi niin suuri osa meistä on lihavia.

Ehkä tuon viestin pointti on juuri siinä, että saa meidät älyämään tuon sisäisen pullukan ja sen olemassaolon nyt tiedostaa ja osaa tehdä parempia valintoja eikä antaa tuon pullukan hallita elämääsi.

En tunne ketään, jolla olisivat tuollaiset ruokailutavat. Konvehteihinkin kyllästyy muutamassa päivässä jouluna. Nachopellin voi tehdä myös terveellisenä kun tekee itse ne nachot kotona.

Mitäköhän syömishäiriötä tuollaisella piilokettuilulla yritetään saada aikaan?

Mä teen nachopellin siten, että teen nachot bataatista. Musta se on parempaa kuin se perusnachopelti. :D

Vierailija
122/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä esimerkki siitä miten pienellä järjellä pienyrityksiä usein johdetaan ja kaikki pyritään tottakai tekemään itse "kun on muuten niin kallista".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näihin kannata muutenkaan rahojaan tuhlata. Syödään tiukan ruokavalion mukaan, treenataan ja ollaan dieetillä 6 viikkoa. Sitten kun valmennus loppuu, palataan osittain vanhoihin tapoihin koska rahka tulee jo korvista ja kukaan ei jaksa punnita ruokiaan enää. Pudotetut kilot tulee takaisin, syyllistetään kun en taaskaan onnistunut ja ostetaan uusi valmennus.

Jutta on itse sanonut Vaakakapina-ohjelman haastattelussa, että täytyy koukuttaa asiakas niin että se ostaa aina uuden valmennuksen. Tällä tavalla nämä firmat toimivat.

Ainoa keino pysyvään laihdutukseen on elämäntapamuutos.

Vierailija
124/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että asialla oli Jutta ja hänen sisäinen ihrakkeensa.

Vierailija
125/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä näihin kannata muutenkaan rahojaan tuhlata. Syödään tiukan ruokavalion mukaan, treenataan ja ollaan dieetillä 6 viikkoa. Sitten kun valmennus loppuu, palataan osittain vanhoihin tapoihin koska rahka tulee jo korvista ja kukaan ei jaksa punnita ruokiaan enää. Pudotetut kilot tulee takaisin, syyllistetään kun en taaskaan onnistunut ja ostetaan uusi valmennus.

Jutta on itse sanonut Vaakakapina-ohjelman haastattelussa, että täytyy koukuttaa asiakas niin että se ostaa aina uuden valmennuksen. Tällä tavalla nämä firmat toimivat.

Kaikki firmat toimivat periaatteella, että asiakas haluaa palata/jatkaa palvelujen ja tuotteiden käyttöä.

Toiset tykkäävät seurata tarkkoja koti-ohjeita ja saavat niistä pitkäaikaista tukea. Toiset käyvät ryhmäliikuntatunneilla, koska eivät halua liikkua yksin. Toisilla on PT potkimassa takapuoleen. Jotkut jopa tilaavat ateriat kotiovelle.

Vierailija
126/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kommentoi että ryssivät tällä parhaan sesongin myynnin. Paljon mahdollista, mutta tuskin kohu kovin paljon tulevaisuudessa vaikuttaa.

Sen näkee. Kilpailijoita on markkinoilla huomattava määrä enemmän kuin firman aloittaessa. Vaihtoehtoja paljon. Myös ihan ilmaisia. Eikä Jutan tai Bullin vetovoima ole kantanut enää vuosiin.

No taloustietojen mukaan, on kyllä ihan hyvin kantanut vieläkin. 

Vierailija
127/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin joskus sillä ilmaisversiolla ja kyllä se riitti muuttamaan syömätavat. Tokihan niitä koulutuksia voi ostaa uusia.

Ja jotkut toimivat paremmin, kun on joku joka sanoo mitä pitää tehdä. Moni ei saa ikinä itseään niskasta kiinni.

Vierailija
128/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miten pienellä järjellä Suomessa johdetaan menestyviä yrityksiä.

Vierailija
129/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs retardien pskafirma älä FitFarm on?

Vierailija
130/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kommentoi että ryssivät tällä parhaan sesongin myynnin. Paljon mahdollista, mutta tuskin kohu kovin paljon tulevaisuudessa vaikuttaa.

Sen näkee. Kilpailijoita on markkinoilla huomattava määrä enemmän kuin firman aloittaessa. Vaihtoehtoja paljon. Myös ihan ilmaisia. Eikä Jutan tai Bullin vetovoima ole kantanut enää vuosiin.

No taloustietojen mukaan, on kyllä ihan hyvin kantanut vieläkin. 

Kuinka paljon noista tilauksista on todellisia ja kuinka paljon sellaisia, joissa raha siirtyy siistittäväksi?

Vierailija
131/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitfarm lähestyi asiakkaita "sisäinen pullukkasi" -mainoksella – Näin Jutta Larm kommentoi https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008484859.html

"– Olemme suunnitelleet laajemman mainoskampanjan teemalla kesytä sisäinen pullukkasi. Ennen kampanjan alkua oli tarkoitus esitellä tällä kyseisellä viestillä humoristisesti tämä mainoshahmo nimeltä Sisäinen Pullukka. Valitettavasti epäonnistuimme tässä ja loukkasimme ihmisiä.

Larmin mukaan kaavailtu mainoskampanja jää nyt toteuttamatta."

Että ihan laajempi mainoskampanja tällä teemalla... Harmi että jää loput farssista nyt näkemättä!

Vierailija
132/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä "kohuissa" aina unohdetaan, että on olemassa myös meitä tavallisia ihmisiä, joilla ei ole syömishäiriötaustaa, jotka eivät triggeröidy dieetti- tai ruokapuheista, ja jotka itseasiassa vähän kaipaavat persuksiin potkimista. Meille ei ole ongelma ryhtyä herkkulakkoon tai pätkäpaastoon, tai mitä ikinä kehopositiiviset keksivät haukkua.

Vierailija
133/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söpöä. Av-mammat vetäneet herneet ja syvälle nenään. No pullukat nyt suuttuu ihan kaikesta vaikka heidän pitäisi olla leppoisia.

Olen itse lihaksikas naisvalmentaja. Pahoitin kyllä mieleni tekstistä, vaikken Fitfarmin asiakas olekaan. Karsastan koko firmaa, koska olen käsittänyt, että yksilöllistä ohjausta sieltä ei saa. Olen nähnyt myös yhden täysin älyttömän saliohjelman, jota myydään perustreenaajille, vaikkei perustreenaaja sellaista tarvitsisi.

Se, miksi pahoitin mieleni tilaajien puolesta, johtuu siitä, että tuolla tavalla ei todellakaan tule puhua. Ihminen ei laihdu tuollaisella puheella.

Olen myös käsittänyt, että ruokavaliot Fitfarmilla ovat dieettien tapaisia. Sillä voi laihtua, mutta paino tulee takaisin, kun dieetti loppuu.

Kuka tahansa voi väittää olevansa valmentaja. Jos oikeasti kaipaatte hyvää, yksilöllistä valmennusta, niin menkää salille ja pyytäkää sieltä valmentajaa. Lähes kaikki salit, joissa valmentaja on työntekijä eikä yrittäjä, palkkaavat vain lisensoituja valmentajia. Lisenssi takaa paremman laadun. Ja huom. valmentajakurssit voivat kestää 2 vkoa - useita kuukausia. Lyhyimmiltä kursseilta ei tosiaan mitään lisenssejä saa, eikä siellä valvota laatua. Pidemmillä kursseilla on kokeita ja näyttöjä, joista pitää päästä läpi.

Normivalmentaja ei tosiaan isoja summia tienaa, koska jokaista asiakasta palvellaan yksilöllisesti, toisin kuin näissä nettivalmennuksissa.

Vierailija
134/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta nyt sovi loukkaantua - nykyään se on jo muotia.

Vierailija
135/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen fitfarmin entinen asiakas vuosien ajan. Aikanaan sain Bullin Bull's All Out-valmennuksesta (olin mukana pari vuotta) huomattavasti parempia tuloksia verrattuna aiempaan 25 kerran pt-pakettiini, joka oli moninkertaisesti kalliimpi. Sittemmin muutin paikkaan, jossa kuntosali ei ole ihan niin lähellä kotia ja pikku hiljaa salimotivaatio menetti parhaimman teränsä. Sen jälkeen olen ollut satunnaisesti fitfarmin liikunnallisilla valmennuksilla, kuten Sportissa, Belfiessä, Madnesissä, en ihan muista kaikkia. Ajatuksena, että saan hyvät salitreenit ja kotitreeniohjeet, ruokavalioita olen katsonut varsin viitteellisesti ja viikonloppuna syönyt vapaasti. 

Fitfarmin valmennuksista mulla on varsin hyviä kokemuksia, etenkin Bull's all out ja Sportista. Kummassakin korostettu, että pitää syödä kunnolla jos liikuukin reippaasti. Molemmista olen oppinut myös treenaamaan salilla siten, että jatkossa pärjään hyvin ilman mitään valmennuksia jos siltä tuntuu. Liikunnan motiivina mulla on aina ollut hyvä kunto, voimataso ja lihaskasvu, laihduttamista en ole ikinä harkinnut vaikka pari kiloa on ylimääräistä BMI:n mukaan. 

Täytyy sanoa, että olin eilen aika shokissa saatuani fitfarmin uutiskirjeen. Katsoin, että lähettäjänä "sisäinen pullukka", ja ajattelin ensin että nyt olen saanut iki oman nettitrollin tai stalkkerin, joka lähettää mulle kiusaamistarkoituksessa viestiä. Jossain kohtaa tajusin, että kyseessä on juurikin fitfarmin epäonnistunut mainosposti ja olin ihan mitä hittoa. Todella virheliike ja typerää ajattelua fitfarmilta niin monin tavoin. Samaa urpoutta, mitä joidenkin ääliömiesten baarissa harrastama negaaminen "et sä niin nätti ole mitä kuvittelet" jne. Kuvitellaan, että negaamalla, haukkumalla ja arvostelulla saa toisen puolelleen vaikka asia on ihan päinvastoin.

Vierailija
136/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö teillä kaikki videot Jutan ig-tilillä? Outoja pätkiä, lauseet jäävät kesken, mutta seuraavassa videossa lause ei jatkukaan. Laaduttomia videoita, anteeksipyyntö ei todellakaan tule sydämestä.

Vierailija
137/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mentulamainen ulosanti. Tyypillistä tekstiä kaikille doupilla aivonsa sulattaneille.

Vierailija
138/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea ihmisten syyllistämisviesti. Useimmat varmaan äänestävät jaloillaan. Oliko tämän tarkoitus pahoittaa ihmisten joulumieli? Aika monella on ollut stressaava vuosi ja monet jaksavat tämän kuukauden mm sillä ajatuksella että on tulossa joulu jolloin saa herkutella. Viestin ajoitus meni täysin metsään samoin kuten viestin sanoma. Olisivat vaikka loppiaisen jälkeen kirjoittaneet että herätys tontut, nyt on aika laittaa jouluherkut pois ja keskittyä terveelliseen elämään tai vastaavaa. Huumori on vaikea laji ja sitä ei pitäisi osaamattomien edes yrittää.

Vierailija
139/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lihava. Olen aina ollut ja jo kymmeniä kertoja laihduttanut ja useamman kerran Fitfarminkin matkassa. En oikein ymmärrä koko fatshamingia. Olen lihava niin ei se siitä muutu, että joku sanoo mulle että olen lihava? En vetänyt herneitä nenään siitä pullukka-tekstistä enkä ehkä tyhmänä ymmärrä miksi minun olisi pitänyt?

Bull Mentula on lähtenyt Fitfarmista jo vuosia sitten (ja siitä se alamäki lähti mun mielestä).

Vierailija
140/644 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen hilpeää tässä on, että kyseisen firman omistaja on itse saanut jokseenkin massaa lisää eikä todellakaan ole enää fit. Isot hupparit ja muut peittävät releet ovat nykyään vakiovaruste päällä jotta totuus ei näkyisi liiaksi ulospäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi