Olen tullut siihen tulokseen, että ihmisen pitkäaikaiset tulot korreloivat älykkyyden kanssa.
Tietysti luvusta jätetään pois fyysisesti sairaat eläkeläiset ja hyvin koulutetut hetkellisesti työttömät, mutta lähes aina vapaaehtoisesti pitkäaikais työttömän tai psyykkisesti eläkkeellä olevan älykkyys on hyvin matala.
Sen jälkeen tulevat duunarit joihin kuulun itse.
Älykkyys nousee aina korkeammalle mennessä.
Tietysti on poikkeuksia, mutta monesti ihminen jolta oikeasti löytyy älliä pyrkii korkeammalle.
Tietysti matalamman äön omaalla voi olla paljon erityiskykyjä, mutta se taas ei suoraan liity älykkyyteen.
Tämä on karu tosiasia.
Kommentit (17)
Itse olen tullut siihen tulokseen, että ihmisen tyhmät av-aloitukset korreloivat älykkyyden kanssa.
Ei pidä paikkaansa. Älykkäillä on itseasiassa psyykkisiä ongelmia jopa useammin kuin matalammalla äo:lla varustetuilla ihmisillä. Älykkäissä on myös paljon ns. alisuoriutujia eli laiskoja sen vuoksi, että kaiken osaa niin helposti tekemättä mitään sen eteen.
Ehkä se nyt siten korreloi, että hyvin matalan äo:n ihmiset eivät pääse kovin korkeasti kouluttautumaan ja siten suurille palkoille, mutta muuten en allekirjoita. Sosioekonominen asema lapsuudessa korreloi paljon enemmän aikuisiän tuloihin kuin älykkyys.
Yhden ihmisen omiin kokemuksiin perustuvat tutkimustulokset on ikävä kyllä yhtä tyhjän kanssa.
Olet väärässä. Monet huippuälykkäät eivät ole kiinnosteneita "korkeammalle pyrkimisestä". Heille riittää tavanomainen normielämä, eivätkä tarvitse mitään sen kummempaa.
Ei, vaan ahneet ja narsistiset ihmiset keräävät rahat. Sillä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa.
Älykkäät harrastukset eivät vaadi edes keskituloisuutta, joten älykkään ei tarvitse pyrkiä hyviin tuloihin.
Kai sulla on jotain tutkimustulosta tuohon "lähes aina älykkyys on hyvin matala"?
Hyvätuloiset varmastikin ovat keskimääräistä hieman älykkäämpiä, koska työ on vaativampaa kuin duunarin työ. Huippuälykkäät eivät puolestaan ajattele tulopuolta ollenkaan, vaan pyrkivät pakonomaisesti intohimojaan kohti, jotka sitten ajan kanssa alkavat tuottaa rahaakin.
Useat älykkäät myös välttävät "oravan pyörää" jolloin urakehitystä ei tapahdu. Myöskään materialismi ja pinnallisuus eivät ole tärkeitä, jolloin se rahan hankkiminenkaan ei ole tärkeää.
Ainakin kun katselee yliopiston pihaa niin kyllä kalliit automerkit loistaa poissaolollaan. Eikös professorit kuitenkin mielletä älykkäiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kun katselee yliopiston pihaa niin kyllä kalliit automerkit loistaa poissaolollaan. Eikös professorit kuitenkin mielletä älykkäiksi.
Tää voi tulla sulle järkytyksenä. Varaudu!
Rikkaus ei tarkoita älykkyyttä.
[q Popuote=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Sitähän minä juuri viestilläni tarkoitin. Että älykkyys ja vauraus ei ole sama asia.
Vierailija kirjoitti:
[q Popuote=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Sitähän minä juuri viestilläni tarkoitin. Että älykkyys ja vauraus ei ole sama asia.
Mitä kirjoitit, tarkoitti juurikin päinvastaista.
Ei pidä paikkaansa. Enemmän hyviin tuloihin vaikuttaa tutkimusten mukaan epäempaattisuus, itsekkyys ja oman edun tavoittelu. Siis että on röyhkeä.
En sanoisi, että mt syistä eläkkeellä oleva olisi tyhmä. Ellei sitten itse pääsyynä ole työhaluttomuus. Silloin on ihminen on kyllä mielestä hieman yksinkertainen ja vähään tyytyväinen.