Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mulla on ilmeisesti oksennustauti mutta..

Vierailija
28.03.2015 |

En pysty oksentamaan. Olo on ihan kamala ja vatsalaukku kramppaa. Tiedän et oksentaminen helpottais.. Mut mä en vaan pysty. Pelkään liikaa. Pelkään niin paljon et se oksentaminen jotenkin estyy..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jos on tullakseen. Kyllä se olo voi helpottaa ilmankin, eikä välttämättä mikään tauti edes kyseessä. Ota vaan iisisti ja koita vaikka katsoa joku leffa :)

Vierailija
2/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no toi on kyllä totta.. Oon aika varma et tää on mahatauti ku muu perhe sairastaa kans jo kolmatta päivää :( pitää koittaa rauhottua.. Kiitti viestistä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua enää tuota oksennuspelkoa. Itsekin pelkäsin joskus, mutta migreenikohtausten lisääntyessä oksentamisesta tuli tuttu juttu ja nykyään kammoan ajatusta, että oksennus ei tulisikaan.
Se menee aina näin: tulee tunne, että nyt täytyy mennä halaamaan pönttöä --> syljeskelyä --> "vittu mä kuolen :'(" --> lisää syljeskelyä --> kakomista --> syljeskelyä --> kakomista --> laatta lentää.

Ja tulee hyvä olo<3

Vierailija
4/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa mäkin osaisin ja uskaltaisin oksentaa. Mä en tässä nyt viitti sen enempää rueta luennoimaan mutta tää pelko on jo kohta kaks vuotta pitänyt mut neljän seinän sisällä. Ja se on ihan vitun rankkaa. Ap

Vierailija
5/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 03:39"]Kumpa mäkin osaisin ja uskaltaisin oksentaa. Mä en tässä nyt viitti sen enempää rueta luennoimaan mutta tää pelko on jo kohta kaks vuotta pitänyt mut neljän seinän sisällä. Ja se on ihan vitun rankkaa. Ap
[/quote]

Kyllä se kammo menee ohi kun tarpeeksi oksentelee. Hampaille se ei tosin tee hyvää.
Mutta tosi kuin vesi.

Vierailija
6/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentaminen vaikka väkisin auttaa oksennustaudissa. Tietty silmät alkaa vuotaa ja nenää polttaa ja pää menee vähän punaseks mutta se ei oo niin paha kuin se hirvee olo jos ei oksenna.

Vierailija
7/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo jotain...mahalaukkuun jotain mitä oksentaa sieltä. Se helpottaa.

Vierailija
8/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tauti vaan jatkuu ja jatkuu, ellei "pöpö poistu" oksentamalla tai koko suoliston tyhjentävällä vesiripulilla..
Oksentaminen, rajukin, tuo helpotuksen yleensä melkein heti. Monesti siinä on se kätevä puoli, että kun vaan ensimmäisen pienenkin oksennuksen saa lopulta tulemaan, niin "tulppa aukeaa". Se ruokki itse itseään ja saa sarjaoksennettua loputkin.
Tsemppiä ap! Mieti kaikkea oksettavaa, sitä hajua, vellovaa mahaa, jne, että saisit ketjureaktion käyntiin ;)

Vierailija
9/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mikä on ihan sairaan oksettavaa, on vahva suolavesi. Keitä kattilassa vähän vettä, johon lisäät suhteessa paljon suolaa. Anna jäähtyä vähän ja juo tilkkä ällö-lämmintä kuvottavan makuista suolavettä. Jos ei lähde laatta lentämään, niin ihme on..