Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle välimatka on ongelma, mutta toinen osapuoli ei näe siinä ongelmaa

Vierailija
28.03.2015 |

Eräs mies haluaisi kovasti kanssani suhteen. Nojoo, onhan aina myös niitä jotka seurustelee 500 tai 5000km päässä asuvan ihmisen kanssa. Mutta ei kaikista siihen ole, mulla on nyt 150km välimatka ongelmana eikä meinaa mennä tälle toiselle osapuolelle ymmärrykseen vaikka olen sitä monta kertaa perustellut. Mulla ei vaan ole mitään mahdollisuutta reissata tuollaista väliä usein, en omista autoa ja julkinenkin liikenne maksaa pidemmän päälle paljon. Enkä vaan yksinkertaisesti halua alkaa etäsuhteeseen, huomattavasti vähemmällä vaivalla pääsee kun toinen asuu lähempänä. Lähellä asuessa voi nähdä useammin ja lyhyelläkin varoitusajalla. Pidemmällä asuvan kanssa joutuu suunnittelemaan kaiken etukäteen, katsoa julkisen liikenteen aikataulut, onko rahaa matkustaa ynnämuuta. Hän vain jankuttaa että hänellä on auto ja hänelle matka ei ole ongelma. Mutta mulle se on ongelma! Ja vaikka hänellä olisikin auto, niin ei siinä silti mitään lyhyitä / extempporee näkemisiä voi harrastaa, kun pelkästään matkoihin menee niin paljon aikaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta turiset.

Vierailija
2/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä etäsuhdetta ole pakko ikuisesti jatkaa, vaan voi muuttaa sitten samalle paikkakunnalle tai yhteen jos hyvin synkkaa. Itse olen ollut etäsuhteessa n. 200km välimatkalla ja oikein hyvin toimi. Olin tosin tuolloin vain osa-aikaisesti duunissa ja olin kumppanin luona useiden päivien putkia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 8000km välimatkaa vuoden ajan. Nyt onnellisesti yhdessä, naimisissa ja lapsia ;)

Vierailija
4/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:43"]

Minulla oli 8000km välimatkaa vuoden ajan. Nyt onnellisesti yhdessä, naimisissa ja lapsia ;)

[/quote]

kato, mamupatja;)

Vierailija
5/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 01:05"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:43"]

[/quote]

kato, mamupatja;)
[/quote]
Eipähän ole insestin vaaraa ;)

Vierailija
6/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 01:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 01:05"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 00:43"] Minulla oli 8000km välimatkaa vuoden ajan. Nyt onnellisesti yhdessä, naimisissa ja lapsia ;) [/quote]   kato, mamupatja;) [/quote] Eipähän ole insestin vaaraa ;)

[/quote]

Sä taidat olla aika häiriintynyt ihminen.

Vierailija
7/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen neljättä vuotta etäsuhteessa, ja toinen on toisella puolella maailmaa. Kamalaahan tämä on, mutta kun toinen on se oikea, niin kyllä tämänkin kestää. Ja muutaman kuukauden päästä pääsen muuttamaan ja loppuu tämä ikävöinti ja uuvuttava matkustelu. Mutta ymmärrän ettei kaikille sovi, itselle ei vain sovi kukaan toinen lähempää. 

Vierailija
8/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sä et halua nähdä toista ihmistä, niin et halua. Sille on sana: pakit. Mut älä puhu välimatkasta syynä, koska ei se ole oikea syy. Ei ihme että toinen jankkaa, jos et sano suoraan että et halua tapailla. Ei elämänikäistä parisuhdetta solmita sillä perusteella, että toinen sattui asumaan lähellä, ja on tosi hämäävää jos käytät sitä syynä. Myönnät vaan että et ole niin kovin kiinnostunut. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
9/9 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisit parisuhteen tuon miehen kanssa, matka ei olisi ongelma, koska muuttaisitte kuitenkin melko pian yhteen ja siihen asti mies voisi tulla aina sinun luoksesi.

Ihmisissä on kyllä isoja eroja siinä, miten paljon erillisyyttä he haluavat ja kestävät. Itselleni on melkein se ja sama, miten paljon näen rakastettua, ei minun rakkauteni siitä mihinkään muutu, koska se on päässäni ja sydämessäni. Toisten täytyy olla koko ajan jonkun lähellä ja kun he ovat kauempana omasta kumppanista, he alkavat heti etsiä muuta seuraa. Ehkä se on introvertin ja ekstrovertin ero?

Aloitin nykyisen avioliittoni kahden vuoden etäsuhteella ja olemme olleet onnellisesti naimisissa yli 10 vuotta. Ensimmäinen avioliittoni puolestaan päättyi jo vuoden etäsuhteen jälkeen, kun mies muutti työn takia tilapäisesti ulkomaille, muttei kestänyt ilman jatkuvaa naisseuraa ja hankki sitä sieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi