Vielä viikko työharjoittelua ja sitten se paska on ohi!
Minkään työpaikan ei tulisi ottaa harjoittelijoita, jos heillä ei ole minkäänlaista kiinnostusta, motivaatiota, aikaa ja innostusta siihen harjoittelijan ohjaamiseen. Mulle on kaikki paskahommat annettu eikä mitään kunnon opastuksia mihinkään, kun ketään ei kiinnosta. Kuka tällaisesta harjoittelusta mitään hyötyy? Ei harjoittelija itse eikä edes kunnolla työpaikkakaan. Viisas pomo ottaisi kaiken irti siitä puolen vuoden ilmaisesta työntekijästä. Opettaisi heti alkuun niihin oikeisiin töihin ja näin saisi kuukausiksi ilmaisen kunnon työntekijän eikä mitään haitolla pyörijää.
Ja onko edes oikein hukata sen opiskelijan harjoitteluaikaa siihen, että laitetaan katsomaan vain vierestä, kun toiset tekee? Mitä siitä jää käteen? Ei mitään!
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:57"]
Jospa puhuisit asiasta työpaikalla ja osoittaisivat kiinnostusta oppimiseen. Olet poikkeus ja positiivinen sellainen. Osoita se!
[/quote]
Tämän puoli vuotta olen asiasta hienovaraisesti vihjaillut ja välillä jopa vähemmän hienovaraisestikin, mutta ei se mitään ole auttanut. Nyt vain odotan, että tämä loppuu ja seison siellä vaikka patsaana asennossa seinän vieressä kunhan vain nämä viimeiset päivät kuluvat.
ap.
Jospa puhuisit asiasta työpaikalla ja osoittaisivat kiinnostusta oppimiseen. Olet poikkeus ja positiivinen sellainen. Osoita se!