Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei osaa hoitaa vauvaa ja on ylimielinen!

Vierailija
27.03.2015 |

Meillä 9kk vauva. Mies kaikin puolin perhekeskeinen, vastuullinen, mutta ei osaa millään tapaa itsenäisesti hoitaa vauvaa! Kaikki hoitotoimenpiteet täytyy erikseen pyytää tekemään ja yhtään "hankalampi" homma kuten ruokkiminen ei onnistu. Periaatteessa mies on opetellut hoitoa ja on kiinnostunut, mutta hyvin paljon myös vältellyt hommia vaikka olen kauniisti pyytänyt häntä tutustumaan hoitoon. Nyt kaiken huipuksi hän kehtaa syyllistää minua, että MINÄ EN OSAA VAAN NEUVOA HÄNTÄ ja siksi hän ei osaa/jaksa/kykene vauvaa hoitamaan.

Onko vertaistukea, mitä tässä pitäisi tehdä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonih...jätä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies pelkää että tekee väärin? Luulisin että meillä ainakin tämä, osallistuu kun pyydän jotain tekemään mutta esim. aamulla ei saanut puuroa laitettua ennen kun printtasin lappusen jääkaapin oveen että mitä syö yleensä ja mihin aikaan. Ja kuinka nämä valmistetaan.

Kokeiles lähteä itse johonkin vaikkapa pariksi tunniksi (kahville kavereiden kanssa, leffaan, shoppailemaan, kampaajalle, mitä nyt keksitkään) ja jätä vauva miehelle hoitoon. Anna hänen itse kokeilla siipiään. Vauva ei mene rikki vaikka kaikki ei menisikään juuri niin kuin sinä asian hoitaisit ja saat vähän ladata akkuja.

Meillä on 8kk vanha vauva ja hieman samoja piirteitä, paitsi että mies ei minua syyllistä. Minulle itselleni on tosin hankala antaa miehen tehdä omalla tavallaan, yritän pysyä täysin poissa jaloista jos mies esim. kylvettää vauvaa. Varmasti tulee puhdasta ja se ei ole niin justiinsa jos ei joka päivä tule pieneltä vaikkapa korvien takaa pestyä.

Vierailija
4/7 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tulee mieleen että vaikka mitä miehes tekee tai yrittää niin sun mielestä se on aina väärin tehty. Itseluottamus menny kun "joku" on aina haukka paikalla kommentoimassa.

Vierailija
5/7 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia ne miehet on, ne ei vaan osaa (yleensä) olla äitejä, tunnen yhden poikkeuksen. Meillä kanssa 9kk vanha vauva. Kun menen suihkuun ja jätän vaavin miehelle niin menee 2min ja tyttö huuta kun palosireeni, ja siellä se mies tyyliin roikotta sitä kaloista ja yrittää ola niin hauska, eikä tajua ettei lapsi sillein rauhoitu....

hoidan pääasiassa itse lapseni, ja silloin kanssa päätän itse lapsen menoista!

Vierailija
6/7 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:27"]

sellaisia ne miehet on, ne ei vaan osaa (yleensä) olla äitejä, tunnen yhden poikkeuksen. Meillä kanssa 9kk vanha vauva. Kun menen suihkuun ja jätän vaavin miehelle niin menee 2min ja tyttö huuta kun palosireeni, ja siellä se mies tyyliin roikotta sitä kaloista ja yrittää ola niin hauska, eikä tajua ettei lapsi sillein rauhoitu....

siis korjaan roikottaa jaloista :D

hoidan pääasiassa itse lapseni, ja silloin kanssa päätän itse lapsen menoista!

[/quote]

Vierailija
7/7 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:53"]

Meillä 9kk vauva. Mies kaikin puolin perhekeskeinen, vastuullinen, mutta ei osaa millään tapaa itsenäisesti hoitaa vauvaa! Kaikki hoitotoimenpiteet täytyy erikseen pyytää tekemään ja yhtään "hankalampi" homma kuten ruokkiminen ei onnistu. Periaatteessa mies on opetellut hoitoa ja on kiinnostunut, mutta hyvin paljon myös vältellyt hommia vaikka olen kauniisti pyytänyt häntä tutustumaan hoitoon. Nyt kaiken huipuksi hän kehtaa syyllistää minua, että MINÄ EN OSAA VAAN NEUVOA HÄNTÄ ja siksi hän ei osaa/jaksa/kykene vauvaa hoitamaan. Onko vertaistukea, mitä tässä pitäisi tehdä?

[/quote]

Meillä oli ihan samanlaista, onneksi lapsi on iso nyt ja jäi muuten ainoaksi. Hoidin vauvan yksin 99%, mies ei kyennyt hoitamaan iloista ja ihanan rauhallista vauvaa edes sitä aikaa että kävin saunassa! Vauva huusi kuin palosireeni aina kun isä "hoiti".

En tiedä mikä siinä oli, ehkä se tönkkö käsittely, hellyyden ja varmaotteisuuden puute, en osaa sanoa. Ei osannut eikä oppinut eikä oikein edes halunnut. Mutta ihan hyvä isä se on, lapsi käskyttää ja komentelee sitä ja pyörittää miten haluaa, lapsikin huomannut että ihan ihme lössykkä ukko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä