sossu maksoi tietokoneen
Valitin sossulle että ei ole varaa tietokoneeseen ja ilman sitä en tule toimeen. No sossu makso sitten 300e tietokoneen. Kyllä sossupummin kelpaa suomessa hyvin elää. :)
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:16"]
Valitin sossulle että ei ole varaa tietokoneeseen ja ilman sitä en tule toimeen. No sossu makso sitten 300e tietokoneen. Kyllä sossupummin kelpaa suomessa hyvin elää. :)
[/quote]Mamut saa kun vaan ilkeää pyytää, ja mamuthan ilkeää.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:18"]No oho! Minulle ne eivät myönnä rahaa edes pesukoneeseen. Vaativat pesemään käsin.
[/quote]
Huutonetissä ja torissa on usein ihan toimivia koneita kaljakopan hinnalla, jos ei tutuilta tai sukulaisilta jää ylimääräisiä. Mullakin yksi varastossa pölyä keräämässä, kun tuli ostettua isompi, enkä ole ehtinyt kiikuttamaan kierrätyskeskukseen.
Olen sossussa töissä ja täällä ei todellakaan myönnetä tietokoneeseen mitään.
Sossulta ihan oikein että sellaisen välttämättömyyskapineen hankkivat mutta sulta ala-arvoinen veto jos ei tuon vertaa rahaa löydy että omillasi sen olisit ostanut. Toivottavasti sulla ei ole lapsia eikä tulekaan ennen kuin lopetat sossun vedättämisen.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 18:23"]Mutta Se netti maksaa 360€ vuosi?
[/quote]
Ei kannata ottaa noin kallista. Halvin mokkulaliittymä riittää hakujen selaamiseen ja lähettämiseen ja työkkärin palveluiden käyttöön.
Tiedän yhden linnassa olleen pedarin, joka aikoinaan pääsi ilmaiselle tietokonekurssille à la sossu. Vaikea varmaan arvata mihin se näitä taitoja tarvitsi... (Seuraavassa oikeudenkäynnissä herran kovalevykin oli todistusaineistoa.)
Ei saa. Ei saa pyykkikonetta, eikä imuria... Jouduin elämään sossun rahoilla 4 vuotta, ja en saanut sinä aikana kertaakaan harkinnan varaista tukea. En siis edes vaatteisiin. Pyykkikone ja imuri menivät yhtä aikaa rikki, mutta uusiin ei myönnetty rahaa. Ostin halvan imurin (59e) ja lainasin rahat pyykkikoneeseen ex-mieheltä.
Ainoa tapaus, jossa sossu ehkä maksaa koneen, on vammaispalvelun kautta ihmiselle, joka ei pysty kommunikoimaan muuten.
Me saimme 130€ harkinnanvaraista tytön tietokoneen hankintaan. Lukiossa se on pakollinen.
No oho! Minulle ne eivät myönnä rahaa edes pesukoneeseen. Vaativat pesemään käsin.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:18"]No oho! Minulle ne eivät myönnä rahaa edes pesukoneeseen. Vaativat pesemään käsin.
[/quote]
Mulle sossu maksaa pesutuvan. 20e kuussa maksaa.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:18"]Oletko opiskelija?
[/quote]
en
No nyt kelpaa täälää mekastaa muiden av-mammojen kanssa ! Tervetuloa joukkoon! Aikaa sinulla varmaan riittää täällä notkumiseen.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:20"]300? melkoisen mopokoneen myivät
[/quote]
Tämmönen perus halpis läppäri :D
Tietokone on aika välttämätön. Esim. Työttömän on päivittäin kirjauduttava oma asiointiin.
Kotikunta ja perustelu päätökselle?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:18"]No oho! Minulle ne eivät myönnä rahaa edes pesukoneeseen. Vaativat pesemään käsin.
[/quote]
Mulle sossu maksaa pesutuvan. 20e kuussa maksaa.
[/quote]
Itselläni ei ole edes mahdollisuutta pestä pesutuvassa, koska sellaista ei yhteisissä tiloissa ole. Ihmettelen miksi minulle ei myönnetä toimeentulotukea edes pesukoneeseen, vaikka muuten näin työttömänä rahaa jää vuokran, sähkön ja veden jälkeen 200e/kk ja yksin asun. En edes opiskele.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:42"]Ei me vaan saatu pari vuotta sitten.... Koneemme hajosi ja teini olisi tarvinnut kouluhommia varten konetta, mutta sanottiin ettei se ole välttämätön ja he eivät myönnä siihen tukea. Yritin myös puhua kuinka sitä tarvittaisiin kaikkeen muuhunkin, Kelaa, työkkäriä, nettipankkia varten, sekä tietojen etsintään, mutta edelleen tiukka ei. No seuraavasta työmarkkinatuesta laitoin sit menemään melkein kaiken uuteen koneeseen ja elettiin hyvin niukasti se kuukausi, tuli kyllä vähän nälkä jo loppukuusta, mut selvittiin... Ei sitä aina pääse kirjastoon tai muihin paikkoihin, kun konetta tarvitsee, esim. illalla, joten kyllä se nykyään aikas välttämätön on.
[/quote]
Sinänsä tarpeeton uhraus, koska kaikkeen tuohon riittäviä koneita saa muutamalla kympillä ta ilmaiseksi, kun vähän kyselee. Meidän työpaiksltakin lähtee jatkuvasti 4-5 vuotta vanhoja hävitettäväksi, vaikka edellisviikolla ovat olleet täydessä työkäytössä. Ja se hävittäminen vielä maksaakin.