sossu maksoi tietokoneen
Valitin sossulle että ei ole varaa tietokoneeseen ja ilman sitä en tule toimeen. No sossu makso sitten 300e tietokoneen. Kyllä sossupummin kelpaa suomessa hyvin elää. :)
Kommentit (32)
Meillä sossu osti tietokoneen tytölle 350e. Tyttä aloitti lukion ja halusi uuden koneen.
Äh, kuka uskoo?
Koneella voi käydä kirjastoissa, kaikkien sosiaalitoimistojen tiloissa, TE-toimistoissa ja lista on loputon.
Ei saa sossusta tietokonetta, provoilee vain tämä aloittaja. Tai tuli mieleen.... ehkä voi saada, jos on liikuntarajoitteinen. Onko siitä kyse?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:31"]Äh, kuka uskoo?
Koneella voi käydä kirjastoissa, kaikkien sosiaalitoimistojen tiloissa, TE-toimistoissa ja lista on loputon.
Ei saa sossusta tietokonetta, provoilee vain tämä aloittaja. Tai tuli mieleen.... ehkä voi saada, jos on liikuntarajoitteinen. Onko siitä kyse?
[/quote]
Ei ole provo. Kyllä vaan kustantivat minulle tietokoneen. Olen taitava puhumaan ja saan tahtoni läpi helposti. :)
Ei me vaan saatu pari vuotta sitten.... Koneemme hajosi ja teini olisi tarvinnut kouluhommia varten konetta, mutta sanottiin ettei se ole välttämätön ja he eivät myönnä siihen tukea. Yritin myös puhua kuinka sitä tarvittaisiin kaikkeen muuhunkin, Kelaa, työkkäriä, nettipankkia varten, sekä tietojen etsintään, mutta edelleen tiukka ei. No seuraavasta työmarkkinatuesta laitoin sit menemään melkein kaiken uuteen koneeseen ja elettiin hyvin niukasti se kuukausi, tuli kyllä vähän nälkä jo loppukuusta, mut selvittiin... Ei sitä aina pääse kirjastoon tai muihin paikkoihin, kun konetta tarvitsee, esim. illalla, joten kyllä se nykyään aikas välttämätön on.
Tein tänään 8h töitä josta saaduilla verorahoilla maksetaan sun tietokonetta.Koskas rupeet maksaan takaisin?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:25"]
Tietokone on aika välttämätön. Esim. Työttömän on päivittäin kirjauduttava oma asiointiin.
[/quote]
Miksi muka? Työpaikat näkee kirjautumattakin ja jos työkkäri haluaa sinun tekevän jotain, ne lähettävät kyllä kirjeen ja/tai soittavat.
Ei työtön tarvitse konetta. Kirjastossa voi hoitaa päivittäiset koneella käymiset. Siitä saa mukavan lenkinkin aamulla/päivällä, kun kulkee kävellen. Saa vielä lehdetkin luettua ilmaiseksi jos haluaa.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:49"]
Ei työtön tarvitse konetta. Kirjastossa voi hoitaa päivittäiset koneella käymiset. Siitä saa mukavan lenkinkin aamulla/päivällä, kun kulkee kävellen. Saa vielä lehdetkin luettua ilmaiseksi jos haluaa.
[/quote]
Tuosta kun vielä koukkaa jonnekkin yhteisölliselle paikalle (seurakunta, työkkäri ja alkoholista vieroutuvat järjestävät tämmöisiä) kahville, niin pääsee sosiaalisoitumaan.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:31"]Äh, kuka uskoo? Koneella voi käydä kirjastoissa, kaikkien sosiaalitoimistojen tiloissa, TE-toimistoissa ja lista on loputon. Ei saa sossusta tietokonetta, provoilee vain tämä aloittaja. Tai tuli mieleen.... ehkä voi saada, jos on liikuntarajoitteinen. Onko siitä kyse? [/quote] Ei ole provo. Kyllä vaan kustantivat minulle tietokoneen. Olen taitava puhumaan ja saan tahtoni läpi helposti. :)
[/quote]
Mikä kunta ja toimisto? Päätös on lainvoimainen, joten ihan rauhassa voit kertoa. Ilmeisesti käytännöt vaihtelevat:
Tiettyjä välttämättömäksi katsottuja kodinkoneita kyllä saa, esim. jääkaapin ja pyykipesukoneen siinä tapauksessa, ettei ole mahdollisuutta käyttää pesutupaa (sitä ei ole tai pienten lasten kanssa on kohtuuton oletus käydä)
Mutta että tietsikka opiskelijalle? Olen kiinnostunut tästä. Onhan opiskelupaikassakin koneita pilvin pimein. Tosi hyvä puhuja sitten olet. Ropseja tästä tietysti.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:31"]Äh, kuka uskoo? Koneella voi käydä kirjastoissa, kaikkien sosiaalitoimistojen tiloissa, TE-toimistoissa ja lista on loputon. Ei saa sossusta tietokonetta, provoilee vain tämä aloittaja. Tai tuli mieleen.... ehkä voi saada, jos on liikuntarajoitteinen. Onko siitä kyse? [/quote] Ei ole provo. Kyllä vaan kustantivat minulle tietokoneen. Olen taitava puhumaan ja saan tahtoni läpi helposti. :)
[/quote]
Mikä kunta ja toimisto? Päätös on lainvoimainen, joten ihan rauhassa voit kertoa. Ilmeisesti käytännöt vaihtelevat:
Tiettyjä välttämättömäksi katsottuja kodinkoneita kyllä saa, esim. jääkaapin ja pyykipesukoneen siinä tapauksessa, ettei ole mahdollisuutta käyttää pesutupaa (sitä ei ole tai pienten lasten kanssa on kohtuuton oletus käydä)
Mutta että tietsikka opiskelijalle? Olen kiinnostunut tästä. Onhan opiskelupaikassakin koneita pilvin pimein. Tosi hyvä puhuja sitten olet. Ropseja tästä tietysti.
[/quote]
Sori, luin ketjun huonosti. Et siis olekaan opiskelija. Mutta vastaa silti!
Mutta Se netti maksaa 360€ vuosi?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:25"]Tietokone on aika välttämätön. Esim. Työttömän on päivittäin kirjauduttava oma asiointiin.
[/quote]
Muuten ei voi hakea edes töitä. Viimeksi parikuukautta sitten hain töitä ja en päässyt edes työhaastatteluihin.
Ap.