Lopetin imetyksen 5kk sitten ja yhä tulee maitoa
Eli wtf? Onko muilla ollut tällaista? Koko loppuelämäkö tätä tulee?
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:04"]Miksi lopetit?
[/quote] Lapsi oli taapero jo
Sun kroppa selvästi kertoo että lopetit liian aikaisin.
Mä lopetin n 3v sitten ja tulee vieläkin. Sitä ennen lopetuksesta esikoisen jälkeen oli kulunut myös tuo 3v ja koko sen ajan tuli myös. Ei ole tähän päivää asti loppunut :D Eli maitoa tullut enemmän tai vöhemmän koko ajan 6v ajan.
Sitä maitoa voi oikeasti tulla vaikka loppuelämän ainakin puristamalla, mutta puristaminen ei kannata! Jos sulla tulee sitä maitoa häiritsevästi, ehkä sitten kannattaa kysyä vaikka neuvolasta.
Kun se imetys kerran lähtee käyntiin, maitoa voinalkaa erittyä vaikka silloin, kun muistelee imetystä. Mun äidillä alkoi tulla maidonnousun elkeitä, kun olimme heillä n. viikon vauvan kanssa. Mulla itsellä loppui maidontulo seuraavaan raskauteen, mä puristelin, vaikka ei sais :) Musta tämä maidontuotantoprosessi on vain niin kiinnostava.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:08"]
Sun kroppa selvästi kertoo että lopetit liian aikaisin.
[/quote]
Höpö höpö, maitoa ei lakkaa tulemasta, kun vain imettää, vaikka lapsi olisi kuinka iso, ja toisaalta joillain naisilla se maidon tuleminen ei koskaan lakkaa. Useimmilla kyllä!
Tuosta kannattaa sanoa neuvolassa tai käydä lääkärillä. Yhdellä sukulaisella toisen lapsen imettäminen sujui hyvin ja pitkään, mutta maidontulo ei loppunut imetyksen loputtua. Syy on aivoissa, jossa joku rauhanen (?) ei osaa lopettaa toimintaansa vaan siihen tarvitaan lääkitys. Vaiva kuuluu sisätautilääkärin hoidettavaksi vaikka aivoissa onkin.
Lohduttavaa kuulla, ettei tää oo mitenkään tavatonta. Viime aikoina tissit on ollut "maitopiukeet" ja lapsi alkanut taas kärttää tissimaitoo (miten lie haistanu tai jotain??). Äsken oli pakko viimein puristamalla kokeilla ja maitoahan sieltä tuli. On nää kyl ihmevärkit!!
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:18"]Lohduttavaa kuulla, ettei tää oo mitenkään tavatonta. Viime aikoina tissit on ollut "maitopiukeet" ja lapsi alkanut taas kärttää tissimaitoo (miten lie haistanu tai jotain??). Äsken oli pakko viimein puristamalla kokeilla ja maitoahan sieltä tuli. On nää kyl ihmevärkit!!
[/quote] siis ap tämä
Kolme vuotta alkaa olla täälläkin takana ja edelleen voisin alottaa imettämisen koska vaan uudelleen. Mä kuvittelin sen loppuvan ajan kans, mutta ei sitä loppua vielä näy.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:16"]Tuosta kannattaa sanoa neuvolassa tai käydä lääkärillä. Yhdellä sukulaisella toisen lapsen imettäminen sujui hyvin ja pitkään, mutta maidontulo ei loppunut imetyksen loputtua. Syy on aivoissa, jossa. joku rauhanen (?) ei osaa lopettaa toimintaansa vaan siihen tarvitaan lääkitys. Vaiva kuuluu sisätautilääkärin hoidettavaksi vaikka aivoissa onkin.
[/quote] kuinka kauan sukulaisesi seuraili tilannetta ja tihkuiko tyyliin puristelemattakin? Tää oma tilanne ei erityisemmin oo häiritsevä, omituinen vain...
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:16"]Tuosta kannattaa sanoa neuvolassa tai käydä lääkärillä. Yhdellä sukulaisella toisen lapsen imettäminen sujui hyvin ja pitkään, mutta maidontulo ei loppunut imetyksen loputtua. Syy on aivoissa, jossa. joku rauhanen (?) ei osaa lopettaa toimintaansa vaan siihen tarvitaan lääkitys. Vaiva kuuluu sisätautilääkärin hoidettavaksi vaikka aivoissa onkin. [/quote] kuinka kauan sukulaisesi seuraili tilannetta ja tihkuiko tyyliin puristelemattakin? Tää oma tilanne ei erityisemmin oo häiritsevä, omituinen vain...
[/quote]
Tuosta on vuosia aikaa, enkä enää muista. Muistaakseni asia selvitettiin alustavasti verikokeella, jonka perusteella hän joutui lisätutkimuksiin.
Prolaktiini on se hormoni? Multa tuli maitoa vielä 1 v imetyksen lopettamisen jälkeen ja sitten loppui.
Miksi lopetit?