Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin viikonloppuisäksi

Vierailija
27.03.2015 |

Olen vähän alle kolmikymppinen mies ja haluaisin viikonloppuisäksi. Tavallinen lapsiperhe-elämä olisi minulle liian rajoittavaa, mutta voisin haluta lapsen naisen kanssa, jos tapaamiset onnistuisivat esimerkiksi parina viikonloppuna kuukaudessa, välillä useamminkin. Etenkin jo jokseenkin omatoimiston lasten kanssa puuhastelu olisi kivaa. Auttaisin mielelläni läksyissä, kuuntelisin murheita ja veisin vaikka geokätköilemään. Tällaisessa roolissa minulla olisi paljon annettavaa. Pienten lasten hoitajaksi minusta ei ole, joten äidin tulisi ottaa enemmän vastuuta muutaman ensimmäisen vuoden aikana.

Miten tällainen järjestely onnistuisi? Tulisiko minun hankkia lapsia jonkun kanssa ja sitten erota? Miten saan sovittua hyvän huoltajuusjärjestelyn? Kiitos vinkeistä jo etukäteen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että erossa vaadit tapaamisia (vaikka valvottuja) ja pidät niistä kiinni. Tuo äitisi hoitamaan lasta, jos se tuntuu paremmalta. Myöhemmin voi olla vaikeaa solmia suhdetta lapseen, kun lapsen äiti voi vedota vieraantumiseen ja aikaisempaan mielenkiinnon muutteeseesi.

Onnea matkaan. Etäisyydessä saa rusinat pullasta.

Vierailija
2/8 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota mielummin että tapaat sen oikean ja teet lapset sitten kun olet kypsä isäksi. Sinulla on vuosia aikaa siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ois oma lapsi, mutta noita kaipaamiasi aktiviteetteja pääsis tekeen...

Valitettavasti en nyt muista järjestöä (tai taitaa vastaavaa olla useammallakin), mutta on olemassa ns. isoveli toimintaa. Siinä aikuinen toimii lapselle/nuorelle kaverina. Yhdessä tehdään mitä halutaan, esim. urheillaan, käydään leffassa, opiskellaan, kokataan. Googlettele jos kiinnostaa.

Vierailija
4/8 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee mielummin mukaan mieskaveri-toimintaan, ei tartte maksaa elareitakaan ja pääset tekemään jonkun isomman lapsen kanssa just noita juttuja sen verran kuin sulle sopii :)

Tai jos oot tosi lapsirakas etkä haasteita pelkää, miten olis tukiperheeksi ryhtyminen?

Vierailija
5/8 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin Mieskaverit. Aivan mahtava idea. Vaan miten mahtaa lapseton mies kelvata tuollaiseen toimintaan? Epäilläänkö pedoksi heti? -ap

Vierailija
6/8 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:30"]

Googlasin Mieskaverit. Aivan mahtava idea. Vaan miten mahtaa lapseton mies kelvata tuollaiseen toimintaan? Epäilläänkö pedoksi heti? -ap

[/quote]

Serkkuni on 3kymppinen lapseton sinkkumies. Hän toimii lapselle mieskaverina. Tykkää kovasti. Hän on ollut saman lapsen kaveri useamman vuoden :) Ota ihmeessä yhteyttä järjestöön ja kysele lisää.

Vierailija
7/8 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan lapsettomia mieskavereista varmaan suurin osa on, perheellisillä ei niin ole aikaa omilta lapsiltaan! Tosi hieno juttu, jos kiinnostuit, vapaaehtoisista on ymmärtääkseni pulaa koska tarvitsijoita on paljon ja toi voi olla lapselle tosi tärkeä juttu, erityisesti kaltaisteni yh-äitien pojille :)

Vierailija
8/8 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapsi mun kanssa ;) Haluan nimenomaan sen lapsen, en niinkään miestä. Tapaamiset voitaisiin sopia joustavasti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän