Miehen vanhemmat kutsuivat heille joulunviettoon, mutta ei haluta mennä kun ovat ikäviä ihmisiä.
Samoin miehen sisarukset. Miten kieltäytyä kutsusta ilman että loukkaantuvat?
Kommentit (29)
Koronan vuoksi olemme varmuuden vuoksi joulun kotona.
Miksi oikeasti välitätte siitä loukkaantuvatko vai eivät, jos kerran ikäviä tyyppejä ovat
Ei ole mitään varmaa konstia kieltäytyä kutsusta niin, ettei kukaan loukkaantuisi. Edes sinun oma kuolemasi ei estä pahimpia ammattiloukkaantujia loukkaantumasta siitä, että et heidän kutsumanaan saapunut paikalle.
Voi aivan hyvin sanoa, että haluaa viettää joulua kotona vain oman perheen kesken. Vaikka perhe olisi vain 2 h.
Pitää kestää, että toinen pahastuu. Elämä on valintoja.
En minäkään meinannut mennä, mies menkööt jos haluaa. Mä pesin käteni appivanhemmista, riitti mulle, enkä halua olla tekemisissä!
Minä ja puolisoni vietimme ensimmäisen yhteisen joulumme minun sukuni kanssa. Toisen joulumme vietimme puolisoni suvun kanssa. Kolmannen yhteisen joulun lähestyessä meillä oli vauvan laskettu aika 31.12. Ilmoitimme, että molempien suvuille, että saatamme olla jouluna synnyttämässä, joten emme lähde sukuloimaan jouluna. No, vauva syntyikin viikkoa ennen joulua, joten vietimme joulun kotona vastasyntynyttä ihastellen.
Totesimme, että rauhallinen kotijoulu sopii meille parhaiten. Ilmoitimme suvuille, että jatkossa vietämme joulun oman perheen kesken. Vierailemme sukulaisten luona sitten joulun jälkeen, uudenvuoden aikaan ja loppiaisena. Riippuen miten on lomia silloin. Kukaan ei ole ainakaan ilmaissut loukkaantuneensa siitä, että meillä ei aina ole juuri siihen vuodenaikaan mahdollisuutta ajella ympäri Suomea sukulaisia tapaamassa. Meillä kun nuo työt eivät aina rytmity koulujen oma-aikojen mukaan.
Ei kiitos joululle sukulaisten kanssa.
Ehkä sanon vaan että kiitos kutsusta mutta meillä on muita suunnitelmia. Sitten kuitenkin utelevat että mitä.
Jos ei kestä sitä että toinen suuttuu, ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin toimia niin että se toinen ei loukkaannu ja suutu.