Olin ainoa työporukasta, jota ei kutsuttu pikkujouluihin, kuulin vahingossa olevani "semmoinen hiirulainen joka ei osaa juhlia"
En käytä lääkitykseni ja sairauteni takia alkoholia, enkä ole kovin puhelias ainakaan puolituttujen seurassa, esim. uudet työntekijät joita en vielä tunne. En nyt mene yksityiskohtiin miten tästä kuulin, muttei ollut tarkoitettu minun korvilleni.
Tulen siis istumaan yksin kotona kun muut pitävät hauskaa. Mielestäni tuollainen touhu on kuin suoraan ala-asteelta, ja toivottavasti sielläkään ei enää käyttäydytä noin. Minä, kohta kolmekymppinen nainen itkin kun sain kuulla tästä. Olen tottunut lapsesta saakka olemaan pieni, huomaamaton ja "näkymätön" ihminen. Se ei kuitenkaan tarkoita ettenkö haluaisi tulla kohdelluksi samalla tavalla kuin muutkin.
Kommentit (4)
Itse olen opettanut työkaverini siihen etten käy koskaan heidän kanssaan missään. Eivät sitten kysykään. Olisiko sinun tapauksessa kyse samasta asiasta?
En edes halua mennä niihin .Samat ärsyttävät ihmiset joita kuulee ja näkee päivittäin ihan tarpeeksi.Myös se että ne järjestetään siellä alueella missä on työpaikka jonne minulla on monien kymmenien kilometrien matka.
Kaikki pikkujoulut on peruttu. Normiaikana ne järjestää työantaja, eikä työpaikan sisäpiirin emäntäkerho.