Miksi meikkaan? Naiset vastaavat
"Minusta näytän paremmalta meikattuna".
"Minusta en näytä itseltäni ilman meikkiä".
http://www.voice.fi/muotijakauneus/miksi-meikkaan-naiset-vastaavat/5/72582
"Meikki antaa minulle lisää itsevarmuutta"
"Meikki antaa minulle lisää miehiä"
"Meikki piiloittaa rumuuteni"
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 11:52"]
"Minusta en näytä itseltäni ilman meikkä" ööööö?
Kyllä naiset on tyhmiä... M34
[/quote]
No pitäähän suomalaisten naisten meikata kun venäläisetkin naiset on niiiiiiiiin kauniita ja itsestään huolehtivia vai miten se nyt oli.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 15:27"]
Epärealistiset, photoshopatut kosmetiikkamainokset ovat yksi syy naisten meikkaamiseen. Väitteet "meikkaan itseäni varten" ovat 100% paskaa. Ihmisen kaikki toiminta yhteisössä peilaa sitä miten haluamme muiden meidät näkevän ja mitä meistä ajattelevan. Läikikkään ihon meikkaaja piilottaa ihonsa koska ajattelee että se on muiden mielestä epämiellyttävä. Kun "vamma" on piilossa, itsevarmuus kasvaa koska tulee tunne ettei poikkea muista.
[/quote] Mun läikikäs iho näyttää MUN mielestä epämiellyttävältä, kukaan muu ei ole siitä koskaan mitään sanonut enkä ole muiden mielipidettä siitä ajatellut kuin ehkä joskus teininä. Ja tasan meikkaan vain ja ainoastaan itseäni varten.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:33"]Olen tällä hetkellä töissä, missä pitää näyttää siistiltä. Meikin pitää olla hillitty ja kevyt. Peitän tummat silmänaluset ja epätasaisen ihon värin sekä vähän rispsari+luomiväriä. Itsellekin tulee mukava olo, kun tietää näyttävänsä asialliselta.
[/quote]
Kyllä mä ainakin oon ihan asiallisen näkönen ilman meikkä..
Vaikea vitiligo kasvoissa. Todella ruma, herättää liikaa huomiota ja herkkä kohtani, en halua kenenkään enää näkevän sitä joten meikkaan ihoni piiloon :(
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:51"]
Koska mulla on niin ruma, epäpuhdas, epätasainen ja kirjava iho. Ei haittaa, vaikka mitään muuta meikkiä ei olisi naamassa, mutta meikkivoide on oltava. Kadehdin AINA ihmisiä, joilla on puhdas, tasainen, hyvä iho ja mietin, että he eivät varmasti ymmärrä, miten onnekkaita ovat.
[/quote]
Voi, kyllä ymmärrän. Minullakin oli ennen huono iho mutta nykyään se on aika hyvä ja tasainen. Kiitos e-pillereiden ja hyvien hoitotuotteiden.
Mulla sama, luonnostaan ihoni on kirjava ja ruma, mutta meikattuna olen oikeasti aika nätti, vaikka itse sanonkin. Ihan siis jo pelkän ihon meikkaaminen parantaa ulkonäköäni todella paljon. Kyllä sitä mieluummin käyttää aamulla 5-10 min meikkaamiseen ja on kaunis, kuin kulkee rumiluksena koko päivän... Myös muiden käyttäytyminen mua kohtaan on erilaista jos olen meikattu, esimerkiksi saan parempaa asiakaspalvelua, miehet availevat mulle enemmän ovia jne. Varmasti johtuu osittain myös siitä, että meikattuna oon yleisesti itsevarmempi, mutta kyllä silläkin jotain osuutta on että naama on tuhat kertaa paremman näköinen.
Epärealistiset, photoshopatut kosmetiikkamainokset ovat yksi syy naisten meikkaamiseen. Väitteet "meikkaan itseäni varten" ovat 100% paskaa. Ihmisen kaikki toiminta yhteisössä peilaa sitä miten haluamme muiden meidät näkevän ja mitä meistä ajattelevan. Läikikkään ihon meikkaaja piilottaa ihonsa koska ajattelee että se on muiden mielestä epämiellyttävä. Kun "vamma" on piilossa, itsevarmuus kasvaa koska tulee tunne ettei poikkea muista.
Täällä toinen luomu. Jee jee ollaan rohkeita meikittömiä naisia. En meikkaa vaiks näytän välillä tosi väsyneeltä ja hormoonien hyrrätessä ennen menksuja kasvot rasvoittuu finnit kukkii. No se on osa minua, sekin. Jos näytän rumalta ilman meikkiä ni onko se mun ongelma vai jonkun muun, jota se mahd. häiritsee. Pesen kasvoni huolellisesti aamuin/illoin ja käytän hyviä rauhoittavia rasvoja, herkälle iholleni. Olen 30 v. ja jos laitan pelkkää ripsaria ni ei mene kauaakaan kun tuttavani ihmettelevät miksi olen meikannut. Kaikki ystävät/tuttavat ovat tottuneet etten koskaan meikkaa. Ah, mikä vapaus ;-)
En minäkään meikkaisi, jos olisi hyvä iho ja tummat piirteet. Mutta kun naama on kirjava, helposti punoittava ja oma väritys on luokkaa olmi, meikattuna olo on paljon mukavampi ja itsevarmempi.
Meikkaan, koska koen olevani.. hmm, en ehkä ruma, mutta valjun näköinen ilman meikkiä. Kulmakarvani ovat harvat ja ohuet ja vaaleat, ja ilman kulmakynää näyttää lisäksi siltä, kuin kulmani olisivat vain sentin pituiset! Lisäksi ihonvärini on hyvin epätasainen johtuen couperosa-ihosta, kasvoissa esiintyvistä näppylöistä ja ihottumaläikistä johtuen.
Meikkaan arjessa kevyesti, eli meikkivoidetta, puuteria t-alueelle, valokynää silmien alle tummimpaan kohtaan, ripsaria ja kulmakynää, sekä värillistä huulirasvaa. Koen näin olevani vähän nätimmän, raikkaamman ja reippaaman näköinen!
Juhliin vedän sitten kunnon sotamaalauksen naamaani, ja silloin näytän kyllä kauniilta vaikka itse sanonkin.. olen taitava meikkaaja ja juhlameikkiä tehdessä on aina yhtä hauska ja samalla hämmentävä kokemus nähdä, kuinka järkyttävän suuren eron saan pärstääni kunnon meikillä.
Meikkaan aika harvoin ja silloinkin vain peitän ihon ongelmakohdat, siis lähinnä kaiken sen, mikä voisi kiiltää. Olen kuullut että olen meikkaamattomana kauniimpi ja kuulampi ihokin kuulemma olisi ilman meikkiä, mutta tämä on totta vain kesäisin. Nytkin nassuni punoittaa sieltä täältä allergian vuoksi ja silmäni vuotavat vettä. Mulla on tummat kulmat ja ripset luonnostaan, joten niitä en yleensä viitsi korostaa. Silloin tällöin, ehkä 5-10 kertaa vuodessa meikkaan enemmän ja aivan omaksi huvikseni ja fiiliksen mukaan. Meikkaus on ihan kivaa, mutta joka päivä en jaksa rajata silmiäni ja levittää luomiväriä & ripsaria, ihokin harmittaa lähinnä itseäni ja miltein pelkään katsoa peiliin ja nähdä jtkn punoittavaa tai kiiltävää siellä. Mineraalipuuteria aamulla tai bb-voide ja hieman poskipunaa, niin koen olevani edes siisti. Kiiltelevä ja rasvainen ( tai ihottumasta kärsivä) nassu on vaan niin epäsiisti ihan kellä tahansa!
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 11:20"]
Näyttääkseni paremmalta. Tunnen oloni kivammaksi ja itsevarmemmaksi meikattuna. Lisäksi näytän ilman meikkiä tosi hassulta kun esim. Kulmakarvani ovat olemattoman vaaleat. Meikki on iloinen asia, sit jos menee pakkomielteeksi eikä pysty maitopurkkia lähikaupasta hakemaan ilman täydellistä meikkiä mennään metsään. Töissä ja arjessakin on kiva näyttää huolitellulta.
[/quote] Äitini ei voi hakea postia tai viedä roskia ilman meikkiä
Tällä hetkellä en edes pysty laittaan meikkivoidetta tai edes bb:tä koska on akneen lääkekuuri ja viel kuivattavaa rasvaa joten huomasin että nykyään turhaa meikata ku pakkeloituu vain kuiviin kohtiin, eikä se näytä hyvältä. Laitan vain ripsaria. Kyllä tykkään meikata kun saa ällöt arvet kasvoista piiloon aknea vastaan taistellessa, mutta tällä hetkellä käytän vain aurinkosuoja-voidetta näin keväällä/kesällä ja mukava huomata että aika raikkaan näköinen iho:)
Minulle meikkaaminen on itseilmaisun muoto niinkuin pukeutuminenkin. Voin korostaa kauniita piirteitä ja saan väriä kasvoille, kesällä tarvitsee lähinnä ripsiväriä. Meikattuna on siistimpi olo kuin ilman.
Meikkaan akneihoni piiloon. Koen myös olevani kauniimpi meikattuna, jonka johdosta itseluottamukseni paranee. Ja sitä myötä myös mielialani ja sosiaalisuuteni.
Näyttääkseni paremmalta.
Tunnen oloni kivammaksi ja itsevarmemmaksi meikattuna.
Lisäksi näytän ilman meikkiä tosi hassulta kun esim. Kulmakarvani ovat olemattoman vaaleat.
Meikki on iloinen asia, sit jos menee pakkomielteeksi eikä pysty maitopurkkia lähikaupasta hakemaan ilman täydellistä meikkiä mennään metsään. Töissä ja arjessakin on kiva näyttää huolitellulta.
Mä näytän vallihaudasta nousseelta suohirviöltä ilman meikkiä. Siksi.