Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytääkö posti perille jos talonnumero puuttuu mutta muut tiedot on?

Vierailija
27.03.2015 |

Paketin saada asuu omakotitalossa ja muut tiedot muistan mutten talon numeroa. Sen muistan numerosta että oli kolminumeroinen eli tiellä on paljon taloja, eli onko riski lähettää paketti ilman talon numeroa? Lähettäisin synttärilahjaa yksinelävälle kaverilleni enkä haluis pilata ylläriä kyselemällä talonnumeroa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko kun harvemmin löytää vaikka osoite on aivan oikein. 

Vierailija
2/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytää, parin päivän viive voi kyllä tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota googlemapsista se katukuva (oletan että tiedät mikä taloista on kaverisi), saat numeron ainakin lähelle oikeaa ja postinkantaja osaa jakaa paketin nimen perusteella

Vierailija
4/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt kaverilla kylässä? Katso google mapsista!

Vierailija
5/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:58"]Ota googlemapsista se katukuva (oletan että tiedät mikä taloista on kaverisi), saat numeron ainakin lähelle oikeaa ja postinkantaja osaa jakaa paketin nimen perusteella
[/quote]
Jos viitsii katsoa. Vai laittaako ne lajittelussa nuo jo numeron mukaan.
Naapurilla on jossain kirjeissä ollut väärä numero ja minun laatikkooni on jaettu.

Vierailija
6/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos postijakaja on  jakaa vakituisesti juuri sitä reittiä, niin todennäköisesti lähetyksesi löytää perille pelkällä nimellä, tien nimellä ja postinumerolla. Mutta jos vuorossa joku tuuraaja, niin selvitykseen menee.

Vierailija
7/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:58"]Ota googlemapsista se katukuva (oletan että tiedät mikä taloista on kaverisi), saat numeron ainakin lähelle oikeaa ja postinkantaja osaa jakaa paketin nimen perusteella
[/quote]
Naapurilla on jossain kirjeissä ollut väärä numero ja minun laatikkooni on jaettu.
[/quote]
Luulisi naapurin laittavan väärään laatikkoon tulleen postin oikeaan laatikkoon... ootko kattonu jos numerotiedustelusta löytyisi?

Vierailija
8/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se osoite pitää olla kokonaan. Ei postilaiset mitään selvänäkijöitä ole.

Vierailija
9/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 11:08"]

[/quote]

Ei tarvitse. Tietysti se olisi suotavaa olla, mutta ei välttämätöntä varsinkin omakotitaloalueilla. Jakelijat lajittelevat omat postinsa jakelujärjestykseen, joten siinä kohtaa numeroton kirje löytää kyllä oikealle paikalleen.

Vierailija
10/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 10:58"]Ota googlemapsista se katukuva (oletan että tiedät mikä taloista on kaverisi), saat numeron ainakin lähelle oikeaa ja postinkantaja osaa jakaa paketin nimen perusteella
[/quote]
[/quote]
Luulisi naapurin laittavan väärään laatikkoon tulleen postin oikeaan laatikkoon...
[/quote]
No olenhan minä laittanut sitten, mutta ärsyttää kun naapurin laatikko kuitenkin on siinä vieressä. Tai no, enemmänhän se ärsyttäisi jos olisi kauempana, maalla kun nämä etäisyydet postiin ja naapureihinkin ovat vähän pidempiä. Kerran avasin vahingossa yhden kirjeen.
Tuttavalle on myös tullut hänen osoitteellaan jollekin ihan eri nimiselle osoitettu kortti, johon posti on jo teipannut lapun että "jaamme osoitteen perusteella vaikkei osoitteessa tämän nimistä henkilöä olekaan", onko näitä tarkoituksella väärin jaettuja sitten joku velvollisuus toimitella takaisin?

Vierailija
11/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei jaksa itse viedä toiseen lootaan, voi sen jättää omaan laatikkoon sen postiheijastimen kera... ja vaikka lappu että jaettu väärin. Näin ainakin 90-luvulla toimi..

Vierailija
12/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 11:29"]Jollei jaksa itse viedä toiseen lootaan, voi sen jättää omaan laatikkoon sen postiheijastimen kera... ja vaikka lappu että jaettu väärin. Näin ainakin 90-luvulla toimi..
[/quote]
Mistähän noita heijastimia muuten saa...

Vierailija
13/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 11:08"]

[/quote]

Ei tarvitse. Tietysti se olisi suotavaa olla, mutta ei välttämätöntä varsinkin omakotitaloalueilla. Jakelijat lajittelevat omat postinsa jakelujärjestykseen, joten siinä kohtaa numeroton kirje löytää kyllä oikealle paikalleen.

[/quote]

Ei muuten ihan kaikissa tapauksissa itse lajittele. Pääsääntöisesti kyllä, mutta ei postia jaeta ulkomuistista.

Vierailija
14/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun olin postilla töissä , posti piti jakaa nimestä välittämättä osoitteen mukaan. Nykyään tiedän, että etälasten posteja on käännytetty nimen mukaan heidän lähikotiinsa. Nimi ja numerotiedustelusta saa osoitteenkin.

Vierailija
15/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postinjakelu on työtä jossa lajittelu vie suuren ajan. Osa tiestä voi olla toisen postinkanjan aluetta, eli silloin tien numero ratkaiseen. Puutteelliset osoitteet teettää valtavasti lisätyötä kaikille. 

Vierailija
16/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti tulee perille.

Vierailija
17/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpointa ja varminta, että sinä selvität talon oikean numeron, jos vaan ehdit ja on mahdollista ennen lähettämistä. keinoja siihen olikin jo esitetty useampia. (numeropalvelu, kartasta katsominen). jos paketti meni jo, niin se joko menee perille tai sitten ei.

Vierailija
18/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 12:38"]

helpointa ja varminta, että sinä selvität talon oikean numeron, jos vaan ehdit ja on mahdollista ennen lähettämistä. keinoja siihen olikin jo esitetty useampia. (numeropalvelu, kartasta katsominen). jos paketti meni jo, niin se joko menee perille tai sitten ei.

[/quote]

Näin on. Lähettäjän tehtävä on huolehtia oikeasta osoitteesta.

Vierailija
19/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi muitakin postinjakelussa töissä olevia / olleita on jo vastannut, mutta kannan vielä korteni kekoon.

Postinjakaja laittaa itse postinsa jakelujärjestykseen, ja jos hän tuntee piirinsä eikä ole uusi tuuraaja, hän voi muistaa osoitteen jo pelkästään nimen perusteella. Ehkä jopa huomaa, jos Virtasen Suomen Kuvalehti ei tänään tullutkaan jne. Katu voi kuitenkin olla useamman postinjakajan aluetta, jolloin pakettikorttia ei osata ennen jakajalle lajittelemista laittaa oikealle jakajalle, jolloin sen kulku voi viivästyä päivällä.

Ongelma on, jos osoite on puutteellinen ja samalla kadulla asuu toinenkin samanniminen, mahdollisesti useampia, tai jopa nimitiedot ovat puutteellisia. Sitten ei lähetystä voi jakaa kenellekään kadun kolmesta "Rantasen perheestä" tai kahdesta "mummo ja pappa Virtasesta". Eli jos talon numero puuttuu, niin laita nimi kaikkine etunimineen.

Vierailija
20/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähettänyt joskus kortin kaverilleni ulkomailta. Ei ollut hajuakaan talonumerosta, asunnonnumerosta eikä edes kadusta. Mutta perille meni: kirjoitin kaverini nimen, sitten osoiteriville kirjoitin tyyliin "Olvi-baarin viereinen talo, keskimmäinen rappu, toka kerros". Postinumeron ja kaupungin tiesin kun olin itse asunut joskus samalla alueella.