Muriaanien kuninkaan naama mustattu, voi jeesus sentään!
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kait sitten koko näytelmä pitää sensuroida syrjivänä. Ei kait meno enää hullummaksi voi mennä. Tultaisiinko paskamajoista tänne saakka loukkaantumaan, jos täällä ei olisi kattavaa tukiverkostoa syrjityille.(?)
Tilalle pillupäiväkirjoihin perustuva wicca-näytelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen syntynyt 80 luvun alussa. Ikinä ei kasvoja mustattu koulussa tai missään.
Joten mitä väliä,jos ei saa mustata.
Enemmän mietin,miksi Lucia neito oli aina Blondi?
Minäkin syntynyt 80-luvulla ja aina oli kasvot mustattu tai oli musta naamio kasvoilla. Lasteni koulussa samoin. Riippuu ehkä sitten paikkakunnasta.
Niin ja meillä ei. Jo ala-asteella opetettiin,ettei mustista ihmisistä ole soveliasta käyttää n- nimitystä. Tämä siis kasarilla ja Päijät-Hämeessä.
Niin ja itse mietin miksi Lucia oli aina koulun nätein blondi. Juuh,olen Brunetti.
Ja näytelmissä tarhassa prinsessa oli nätti blondi ja itse sain pidellä jotain raparperin lehteä..jossain sammakko näytelmässä..
Hmmm.
Jaa. Meillä valittiin ihan lauluäänen perusteella. Lucian pitää osata laulaa. Joten, et osannut laulaa. Myös tummahiuksia on valittu Luciaksi, joten älä ole suotta katkera.
Ei ne täällä laulaneet.. enkä ole katkera 😀
Muistelen vaan,miten mietin jo ihan lapsena sitä. Tämä nyt palasi vain mieleen.Katsoin juuri vähän aikaan sitten tuubista yhden videon, " pritty privilege", ja sai ajattelemaan..
Miten jo lasten saduissa se kaunis kiltti prinsessa kokee kovia ja rumat ovat niitä ilkeitä.
Eli miten ulkoisiin ominaisuuksiin liitetään muitakin piirteitä.
Meni vähän Ot nyt.
Onhan se tosiaan nähty, että se kaunis prinsessa on pohjimmiltaan narsisti.
Koko perinteestä kannattaa luopua ennemmin kuin vesittää se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sille laulun lauseella tehdään, hoo jos minä olen musta.... pitäisikö se sensuroida? Mitä sanovat palstan intersektionaalit?
"Hoo, vaik en saa olla musta olen silti kaikille tunnettu"
Ihmeellistä ettei tasa-arvon nimissä saa olla kaikenlaisia ihmisiä tiernahenkilöissä. Vaikka sateenkaarenväreissä v***u.
Haluan erakoitua ,en varmasti osaa enää kohdata ketään loukkaamatta.
Kiitos tästä kommentista, tuli kuin omasta näppäimistöstäni, naurattaa vieläkin on niin hyvin lyhyesti ja ytimekkäästi sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen syntynyt 80 luvun alussa. Ikinä ei kasvoja mustattu koulussa tai missään.
Eihän Luciakaan ole enää aina edes tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin syntynyt 80-luvulla ja aina oli kasvot mustattu tai oli musta naamio kasvoilla. Lasteni koulussa samoin. Riippuu ehkä sitten paikkakunnasta.
Niin ja meillä ei. Jo ala-asteella opetettiin,ettei mustista ihmisistä ole soveliasta käyttää n- nimitystä. Tämä siis kasarilla ja Päijät-Hämeessä.
Niin ja itse mietin miksi Lucia oli aina koulun nätein blondi. Juuh,olen Brunetti.
Ja näytelmissä tarhassa prinsessa oli nätti blondi ja itse sain pidellä jotain raparperin lehteä..jossain sammakko näytelmässä..
Hmmm.
Jaa. Meillä valittiin ihan lauluäänen perusteella. Lucian pitää osata laulaa. Joten, et osannut laulaa. Myös tummahiuksia on valittu Luciaksi, joten älä ole suotta katkera.
Muistelen vaan,miten mietin jo ihan lapsena sitä. Tämä nyt palasi vain mieleen.Katsoin juuri vähän aikaan sitten tuubista yhden videon, " pritty privilege", ja sai ajattelemaan..
Miten jo lasten saduissa se kaunis kiltti prinsessa kokee kovia ja rumat ovat niitä ilkeitä.
Meni vähän Ot nyt.
Eikä tuo ole mihinkään edes muuttunut vuosien mittaan. Harry Potterissakin se ilkeä sukulaispoika oli sekä ruma että ylipainoinen. Sellaista asennekasvatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun intersektionaalit poistavat Jeesuksen koko joulusta, niin on se maailma sitten paljon parempi.
Ei se Jeesus edes liity mitenkään jouluun. Joulu on täysin irrallinen asia koko kristinuskosta. Kirkko ja kristityt ovat vain omineet koko joulun pakanallisine tapoineen ihan yhtälailla kuin lykkäsivät kirkkoja aikoinaan pyhien lehtojen, seitojen tai muuten vain pyhien, pakanallisten paikkojen päälle.
Sehän oli vain järkevää. Ihmiset olivat tottuneet käymään omissa palvontapaikoissaan ja tutuissa paikoissa käynti jatkui, vaikka palvonnan kohde vaihtui kesken matkan. Siten uuden uskonnon tuputtaminen kävi paljon helpommin.
Muistelen vaan,miten mietin jo ihan lapsena sitä. Tämä nyt palasi vain mieleen.
Katsoin juuri vähän aikaan sitten tuubista yhden videon, " pritty privilege", ja sai ajattelemaan..
Meni vähän Ot nyt.