Tämä teille, jotka ihmettelette, miksei kotiäiti saa mitään aikaiseksi
Miksi koti näyttää illalla kuin siellä ei oltaisi tehty mitään, laiskoteltu sohvalla ja surffailtu vaan av:llä? No, tässä syy:
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:14"]
Kamala miten pahantuulinen mälkyttäjä tuo 16. Mikä hätänä? Käy hakemassa vaikka perjantaipullo ja pehmene vähän. ohis
[/quote]
Kait siitä tulee pahalle päälle kun katsoo tuollaista menoa, ja sitten vielä toiset puolustelee. Ihana lapsi kun sotkee ja ihana mamma kun antaa penskan riehua. Miten te meinaatte saada lapsillenne kurin isompana, jos sen opettamista ei aloiteta heti kun mahdollista? Mene sinä mamma vaan ryyppäämään jos se on sulle ainoa keino rentoutua. Kertoo kyllä paljon, sekin.
No tottakai voi sanoa ei ja ohjata muuhun tekemiseen, eri asia tietenkin jaksaako sitä sitten ihan koko ajan tehdä ja joka asiaa olla kieltämässä jatkuvasti. Tuossa iässä kaikki kiinnostaa enemmän kuin omat lelut, varsinkin se mitä äiti tekee. :) Eikä se pieni ymmärrä kieltoja niinkuin pitäisi, munkin lapsi on vaan itkien jatkanut sähköjohtojen syömistä, kun olen singahtanut paikalle huutaen eitä. Siitä tulee itsellekin paha mieli jos koko ajan hokee eitä ja tuskailee kun kuriton kakara ei tottele. Eikä se varsinkaan tottele myöhemminkään jos kaikki kielletään koko ajan. Valitse taistelusi. Hyväntahtoinen videohan tuo oli ja söpö. :)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:05"]
Suloinen kyllä tuo video :D
[/quote]
Oliko tuo sarkasmia? Oikeasti? Minut kun tuo sai hetkessä raivon partaalle, enkä itse asiassa pystynyt edes katsomaan loppuun. Hitto vie mikä kauhukakara ja tossukka mamma.
[/quote]
Relaa vela!
Joku alle 1-vuotias ei ole "kauhukakara". Oli vain vauhti päällä ja mamma ei tehnyt mitään tätä estääkseen.
Sinusta on varmasti hauska kuitenkin katsoa pelmaavien koirien ja kissojen videoita. Aih, kun söpöä, kissa pudotti sokeripurkin pyödältä ja koira järsi omistajansa kengät.
Eikö vain?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:15"]
[/quote]
Oliko tuo sarkasmia? Oikeasti? Minut kun tuo sai hetkessä raivon partaalle, enkä itse asiassa pystynyt edes katsomaan loppuun. Hitto vie mikä kauhukakara ja tossukka mamma.
[/quote]
Ei ollut sarkasmia, minusta se pikkuinen on ihana! Ja kaiken lisäksi video on karrikoitu hupipätkä siitä millaisia touhuja pikkulapsilla joskus on. Varmaan jokainen on nähnyt miten lattianpesuämpäristä löytyy sukka ja vessanpöntöstä pikkuauto... Vaikka kuinka olisi tarkkana ja tehokkaana, selän takana saattaa ehtiä tapahtua kommelluksia.
Tietenkään he eivät ole koko ajan purkamassa, tietenkin vanhemmat ojentavat lapsia ja ohjaavat nätisiti fiksumpiin hommiin. Tuo video on vitsi, oikeast! Älä nyt hyvän tähden pimahda.
Olipa söpö ja touhukas lapsukainen. Meillä alkaa kohta sama show:) Poika on nyt 6kk ja katseesta huomaa, että aikoo laittaa haisemaan, kunhan vaan oppii ensiksi liikkumaan kunnolla.
Meillä tyttö alkoi konttaamaan 6kk ja viimeistään silloin tutustui sanaan EI! Ja oli jo sitä ennen kielletty repimästä minun hiuksiani tai heittämästä silmälaseja lattialle ja kirjan sivujakaan ei saanut repiä.
Lasta kasvatetaan sosiaaliseksi ja "hyvin käyttäytyväksi" heti syntymästä alkaen.
Toki on näitäkin joiden kullannuput saa tehdä mitä vaan...esim. uhmis saa lyödä, potkia ja purra äitiä, isiä, siskoja ja veljeä ja kukaan ei sano ei ettei vaan tule trauma :O
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:30"]
Meillä tyttö alkoi konttaamaan 6kk ja viimeistään silloin tutustui sanaan EI! Ja oli jo sitä ennen kielletty repimästä minun hiuksiani tai heittämästä silmälaseja lattialle ja kirjan sivujakaan ei saanut repiä.
Lasta kasvatetaan sosiaaliseksi ja "hyvin käyttäytyväksi" heti syntymästä alkaen.
Toki on näitäkin joiden kullannuput saa tehdä mitä vaan...esim. uhmis saa lyödä, potkia ja purra äitiä, isiä, siskoja ja veljeä ja kukaan ei sano ei ettei vaan tule trauma :O
[/quote]
Hahahah! Nörteillä on silmälasit. Onko sulla oikein sellaiset kunnon kiikarit?
Mä ihmettelen. Mulla on kaveri jolla yksi lapsi, siis yksi. Taapero. Ja se niiden koti. Voi kauhistus sentään. En ymmärrä miten ne voi asua sellaisessa rytöläjässä. Imuroivat varmaan kerran kuussa. Kun ei siis kerkiä. Ei millään. Äitikin tosi homssuinen kun ei kuulemma pääse edes suihkuun. Minulla 3 lasta. Nuorin 4kk ja eskarilainen ja koululainen. Aina on aikaa sen verran, että on suht siistiä. Siis puhdasta. Sekaista tietenkin kun leluja pitkin ja poikin mutta perus siisteys. Ruokaakin laitan joka päivä. Ehdin pitää jopa itsestäni huolta. Meikata ja laittaa hiukset nätisti. Älkääkä nyt hermostuko mutta en vaan tajua.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:20"]
Olipa söpö ja touhukas lapsukainen. Meillä alkaa kohta sama show:) Poika on nyt 6kk ja katseesta huomaa, että aikoo laittaa haisemaan, kunhan vaan oppii ensiksi liikkumaan kunnolla.
[/quote]
Tuo on aivan mahtava ikä lapsille! Ovat niin suloisia ja kiinnostuneita kaikesta. Mun mielestä lapsen tulee saada olla oma villi itsensä. Tekisi hyvää joillekin aikuisillekin välillä hieman villiintyä. Tuo vaihe ei kestä kuin pienen hetken loppujen lopuksi, joten mitä se haittaa hetkellisesti siivota ja järjestellä hieman enemmän? Sääliksi käy, näiden "ei saa tehdä sitä ja tätä"-vanhempien pikkuisia.
Ohis...28...rikkailla nörteillä on monet silmälasit ja toki löytyy piilaritkin. Kiikaritkin on mutta just mietin missä ne on kun pitäisi ottaa ne mukaan välimeren risteilylle lasten iloksi.
Niin ja ajattele nyt kun meidän lapset on kasvatettu hyvin niin niiden kanssa voi matkustaa ja liikkua ihmisten ilmoilla! Voi jopa laittaa silmälasit koteloon ja lähteä syömään pitkän kaavan mukaan...
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:43"]
Ohis...28...rikkailla nörteillä on monet silmälasit ja toki löytyy piilaritkin. Kiikaritkin on mutta just mietin missä ne on kun pitäisi ottaa ne mukaan välimeren risteilylle lasten iloksi.
Niin ja ajattele nyt kun meidän lapset on kasvatettu hyvin niin niiden kanssa voi matkustaa ja liikkua ihmisten ilmoilla! Voi jopa laittaa silmälasit koteloon ja lähteä syömään pitkän kaavan mukaan...
[/quote]
Kuulostaa aika mummomeiningiltä. Pelaatteko canastaa siellä teidän risteilyllä?
Jännää, että työssäkäyvät äidit pystyy kuitenkin pitämään kotinsa siistinä...
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:48"]
Jännää, että työssäkäyvät äidit pystyy kuitenkin pitämään kotinsa siistinä...
[/quote]
Kukapa nyt tyhjässä kodissa sotkuja tekisi?
Itse en myöskään pystynyt katsomaan tuota videota loppuun. Aivan kamalaa menoa. Onneksi omassa kodissa ei tarvitse sietää tuollaista paskaa. Ja ei, meillä ei ole mellastavia eläimiäkään.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:40"]
[/quote]
Tuo on aivan mahtava ikä lapsille! Ovat niin suloisia ja kiinnostuneita kaikesta. Mun mielestä lapsen tulee saada olla oma villi itsensä. Tekisi hyvää joillekin aikuisillekin välillä hieman villiintyä. Tuo vaihe ei kestä kuin pienen hetken loppujen lopuksi, joten mitä se haittaa hetkellisesti siivota ja järjestellä hieman enemmän? Sääliksi käy, näiden "ei saa tehdä sitä ja tätä"-vanhempien pikkuisia.
[/quote]
Ihan okei, kunhan villiintyminen rajoituu kotioloihin. Ihmisten ilmoilla tulee käyttäytyä kuten ihmiset, ei kuten eläimet.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 13:40"]
[/quote]
[/quote]
Ihan okei, kunhan villiintyminen rajoituu kotioloihin. Ihmisten ilmoilla tulee käyttäytyä kuten ihmiset, ei kuten eläimet.
[/quote]
Aikuisille hyviä paikkoja villiintyä on esim. risteilyt, tai vaikka pääkaupunkimme yöelämä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 12:53"]
Jaa, ei meillä ole koskaan tuollaista ollut =)
[/quote]
Eikä meillä, viides lapsi tulossa ja hyvin ovat kotityöt sujuneet lastenkin kanssa. Nykyäideistä suurin osa nyt vain sattuu olemaan uusavuttomia jo yhdenkin lapsen kanssa ja jos lapsia on kaksi tai enemmän, päiväkotiinhan ne on jo vietävä, kun ei äiti jaksa...
[/quote]