Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikki uudet pesukoneet surkeita?

Vierailija
26.03.2015 |

Oli pakko ostaa uusi pyykinpesukone ja nyt ihmetellään sen pesutulosta. Loppulinkouksessa kone puhkii kumikauluksen poistoaukoista ilmaa ja vettä, mikä nostaa vaahtoa luukun lasille. Sitten kun ohjelma ja linkous loppuu, niin ne juuri valmiit pyykit romahtaa tuohon vaahtoon. 
Kokeilltiin lisähuuhtelut, uudelleenpesut ja muut kikat, mutta näyttää että loppulinkouksessa muodostuu aina jonkun verran vaahtoa. Tietenkin ne vaatteet voi jättää linkoamatta, mutta ei ne sillä sen puhtaammaksi tule ja kuivaaminen kestää sitten ikuisuuden. Vanhoissa koneissa ei ole tätä ongelmaa, kun ne käyttää kunnolla vettä. Nyt sitten joutuu noiden säästömääräysten takia istumaan tuntikaupalla pyykillä ja arpomaan paljonko, ja millaista, vaahtoa saa jäävä vaatteisiin. 
Onko kellään vinkkejä paljon vaahtoa siedätte ja mikä mahdollisesti olisi hyvä pyykinpesukone? Peruskriteerit pesukoneelle olisi, että se pesee kerralla nopeasti puhtaaksi. Vettä ja energiaa saa kulua yli normien, kunhan ei tarvitse kyttäillä ja odotella...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita väemmän pesuainetta kun  ohje sanoo. Käytä aina lisähuuhtelua.

Vierailija
2/38 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kone ja mitä pesuainetta käytät?

Nestemäinen pesuaine vaahtoaa hillittömästi ja edestä täytettävissä koneissa tuo voi olla mainitsemasi kaltainen ongelma.

Mulla on ihan uusi Samsung, edestä täytettävä, eikä ole mitään moittimista millään pesuaineella. Ei siis jää vaahtoa. Huuhteluiden määrä on säädettävissä, samoin likaisuuden voi määritellä, siihen saa liotuksen ja linkoustakin voi säädellä, lämpötilankin saa mieluisaksi. Käyttää hyvin vettä ja ohjelmat ovat siedettävän mittaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 22:51"]

Laita väemmän pesuainetta kun  ohje sanoo. Käytä aina lisähuuhtelua.

[/quote]

En ole ap, mutta meillä ei ainakaan pesuaineen vähennyt auttanut vaan vaatteisiin jäi likapilkkuja.

Vierailija
4/38 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne.

Olisit korjannu sen vanhan....

Vierailija
5/38 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne.

Olisit korjannu sen vanhan....

Vierailija
6/38 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistellut saman asian kanssa jo 8 vuotta. Käyttävät aivan liian vähän vettä, siksi vaahdottaa sen vähänkin pesuaineen aivan käsittämättömäksi määräksi vaahtoa (älä vain erehdy tekemään tyhjäpesua puhdistaaksesi konetta, meillä valtava määrä vaahtoa levisi "nukkasihdin" ja pesuainelokeron kautta kaikkialle, onneksi kone oli kylpyhuoneessa). Ei auta mitään vaikka kuinka käyttäisit kaikki maailman vauva- ja allergiahuuhtelut. Ei myöskään huuhtele mitään pölyjä, hiuksia jne. pois. Uskomattominta oli että minä, joka en edes juurikaan hikoile, otin koneesta olevinaan pestyt paitani, joiden kainalot vielä haisivat hielle! Pesuohjelmat kestävät vähintään 2,5 tuntia, eipä siinä illassa ehdi kuin yhden koneellisen pestä.

Näitä aivan törkeän huonoja nykykoneita ainakin merkit Candy, Upo, Ariston, voi olla etten muista kaikkia. Osa noista on tehty samalla tehtaalla, vain eri nimet lätkäisty päälle ennen tehtaalta lähtöä.

Kannattaa kokeilla jotain kalliimpia (?) merkkejä, esim. Bosch, AEG tai vaikka tuota yllämainittua Samsungia, tosin niilläkin tietty samat määräykset mahdollisimman vähäisestä vedenkulutuksesta. Mutta eivät ainakaan ole samalla tehtaalla tehtyjä. Tai sitten yrittää ostaa jonkun käytetyn koneen jostain vuosituhannenvaihteen tienoilta, silloin käyttivät vielä jonkin verran vettä. Niitä vain ei enää juurikaan ole saatavilla :(

Tsikantin esimies myönsi pitkällisen taiston jälkeen, että nykyaikaiset koneet eivät voi selviytyä niin "vakavista ongelmista" kuin pölyn poishuuhtomisesta... Niitä varten tarvitsee kai sit sen kuivausrummun. Todellista energiansäästöä! Kumma kun olen selvinnyt koko aiemman elämäni ilman kuivausrumpua...

Mutta toisin kuin yllä, minä suosittelen käyttämään pelkästään nestemäistä pesuainetta, koska ne jauheet eivät tuossa vähäisessä vesimäärässä välttämättä edes pääse huuhtoutumaan/(sulamaan). 

Vierailija
7/38 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollakulla on uusi mutta hyvä pesukone, kuulisin mielelläni vinkkejä. Oma 23 v. vanha kone pesee vielä moitteettomasti, mutta joskushan se on uuden koneen hankinta edessä ja kammottaa jo nyt.

Vierailija
8/38 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on uusi ja ollut tosi hyvä. Merkki on Asko ja 8kg täytöllä. Myös saman merkin kuivuri on ollut hyvä.

Vierailija
9/38 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tammikuussa Lg:n 8kg koneen ja on ihan loistava! Hyvät ohjelmat, etenkin intensiivinen 60, pesee tunnissa vaikeatkin tahrat pois. Linkoustulos huippu!

500e tarjouksesta.

Vierailija
10/38 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 06:42"]Ostin tammikuussa Lg:n 8kg koneen ja on ihan loistava! Hyvät ohjelmat, etenkin intensiivinen 60, pesee tunnissa vaikeatkin tahrat pois. Linkoustulos huippu!

500e tarjouksesta.
[/quote] ei vaahto-ongelmia

Vierailija
11/38 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 06:39"]

Minulla on uusi ja ollut tosi hyvä. Merkki on Asko ja 8kg täytöllä. Myös saman merkin kuivuri on ollut hyvä.

[/quote]

Tämä vai... http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/pyykinpesukoneet/W6567W/asko-pyykinpesukone-w6567w

Vierailija
12/38 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttaja -lehti testaa pesukoneita ja muita kodinkoneita.

Vierailija
13/38 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boschin koneeseen olen ollut tyytyväinen. Ostettu pari vuotta sitten ja vaatteissa ei pesuainejäämiä ja puhtaita ovat ilman lisähuuhtelua.

Vierailija
14/38 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kone ja mitä pesuainetta ap käyttää?

Meille hankittiin puolisen vuotta sitten LG, eikä ole kyllä mitään moittimista. Pesjauhe on Omo sensitive.

Vierailija
15/38 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 06:48"]

Boschin koneeseen olen ollut tyytyväinen. Ostettu pari vuotta sitten ja vaatteissa ei pesuainejäämiä ja puhtaita ovat ilman lisähuuhtelua.

[/quote]

Malli pitää kertoa mitä suosittelee. Boschilla on kymmeniä pesukoneita ja kaikki ei varmasti ole yhtä hyviä.

Vierailija
16/38 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miele. Muita ei kannata edes miettiä

Vierailija
17/38 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 06:48"]Boschin koneeseen olen ollut tyytyväinen. Ostettu pari vuotta sitten ja vaatteissa ei pesuainejäämiä ja puhtaita ovat ilman lisähuuhtelua.
[/quote]

Täällä myös uusi bosch. On parempi kuin edellinen 20v vanha kone. Hiljaisempi, eikä mitään ap:n kuvaamia ongelmia. Myös Miele ja Aspo ovat kuulemma hyviä, mutta aika kalliita. Nyrkkisääntönä pitää koneen maksaa n. 700- yli 1000 euroa, että saa jotain laatua ja kone kestää.

Vierailija
18/38 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miele on tiskikoneiden Rolls-Royce!

Laatumerkki joka kestää uudenveroisena pitkälti yli 10 vuotta, jopa 15 vuotta.

Jos kysyt kodinkonekauppiaalta, niin hän kertoo, että Miele on laadukkain ja kestävin.

Itse en osta koskaan muuta kuin Mielen tiskikoneita!

Edellinen kesti päivittäisellä pesemisellä 14 vuotta ilman ensimmäistäkään ongelmaa. Ja tämä uusikin on jo 5 vuotta vanha, mutta palvelee laadukkaasti varmasti vielä lähes 10 vuotta.

Vierailija
19/38 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 06:56"]

Miele on tiskikoneiden Rolls-Royce!

Laatumerkki joka kestää uudenveroisena pitkälti yli 10 vuotta, jopa 15 vuotta.

Jos kysyt kodinkonekauppiaalta, niin hän kertoo, että Miele on laadukkain ja kestävin.

Itse en osta koskaan muuta kuin Mielen tiskikoneita!

Edellinen kesti päivittäisellä pesemisellä 14 vuotta ilman ensimmäistäkään ongelmaa. Ja tämä uusikin on jo 5 vuotta vanha, mutta palvelee laadukkaasti varmasti vielä lähes 10 vuotta.

[/quote]

Ja sama pätee siis myös Mielen pyykkikoneeseen! ;)

Vierailija
20/38 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellista on veden laatu, kovaa vai pehmeää, kaivosta vai vesilaitokselta.