Yksityiset vuokranantajat HÄTÄÄ KÄRSIMÄSSÄ: ei löydy vuokralaista ja TURSKAA tulee
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turskaa??
Tappiota, pankkislangia
Mahtaako muisti riittää parin viikon taakse kun Dagens Nyheterin toimitaja kutsui pääministeri Sanna Marinia nimikkeellä klicktorsk?
Mitä klicktorsk tarkoitti siinä yhteydessä?
Se tarkoitti eri asiaa, "tulla turskaa" on ollut pankkialan sanonta ainakin 80-luvulta, kun itse alalle menin. Ja en tiedä huomasitko, mutta toi klicktorsk on ruotsia, tässä kommentoidaan suomenkielisiä sanontoja. Eivät ihan ole 1:1 eri kielissä...
Mieheni on koko ikänsä ollut pankkialalla, eikä turskasta ole kuullutkaan.
Niin, ei sitä ehkä vahtimestarit niin käytäkkään.. t: '89 pankkiin töihin mennyt
Aika huono sijoittaja jos jo nyt puntti tutisee, kun mitään ei ole oikeastaan tapahtunut. Pientä myllerysstä olisi saattanut aiheuttaa, jos hallitus olisi vienyt eteenpäin suunnitellun rahoitusvastikkeiden vähennyskelvottomuuden mutta sekin taisi jäädä piippuun. Asuntosijoittajilla on hyvät ajat.
Lähetin vuokranantajalle viestin: vuokrantarkistus alas vai muutanko?
100€ Halpeni että heilahti. Miten tiristää toinen satku?
Vierailija kirjoitti:
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turskaa??
Tappiota, pankkislangia
Mahtaako muisti riittää parin viikon taakse kun Dagens Nyheterin toimitaja kutsui pääministeri Sanna Marinia nimikkeellä klicktorsk?
Se tarkoitti eri asiaa, "tulla turskaa" on ollut pankkialan sanonta ainakin 80-luvulta, kun itse alalle menin. Ja en tiedä huomasitko, mutta toi klicktorsk on ruotsia, tässä kommentoidaan suomenkielisiä sanontoja. Eivät ihan ole 1:1 eri kielissä...
Tiesin pankkitermin.
Mutta mitä "en pinsam klicktorsk" tarkoittaa suomeksi?
Ehdotuksia.
Munahaukka mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Lähetin vuokranantajalle viestin: vuokrantarkistus alas vai muutanko?
100€ Halpeni että heilahti. Miten tiristää toinen satku?
Aivan oikein.
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turskaa??
Tappiota, pankkislangia
Klick = klikki, turska taas slangissa prostituoidun asiakas, poka. Suomalainen vastine olisi huomioh---ra.
Hätääpä hätää....salli mun nauraa.
Vuokria pitää laskea ja tulonsiirrot rikkaille pienennettävä.
Olisiko jo aika hallituksen herätä köyhien elämälle?
Yksityiset asuntosijoittajat ovat lähtökohtaisesti varakasta väkeä. Kokoomuslaisia.
Heillä pitäisi olla takanaa puskuria, jos ovat lähteneet riskibisnekseen kuten asuntosijoittaminen.. mutta eih, he haalivat lisää ja lisää rahaa vaan sen vuokralaisen tuloista. Viis ihmisistä.
Raivostuttavinta tässä kaikessa on kun vuokranantajat saa sen luotettavan, fiksun, maksukykyisen vuokralaisen, heti nostetaan vuoden asumisen jälkeen vuokraa.
Vedoten hintojen nousuun...voi niin ollakin, mutta kantakaa tekin vastuunne ja maksakaa ne kiinteitömaksut itse. Kun teillä on mistä maksaa!
Itse olen asunut erään yksityisen vuokranantajan asunnossa, eikä hän nostanut vuokraa kuuteen vuoteen, koska kuulemma arvosti pitkäaikaista, luotettavaa vuokralaista.
Yksityisillä vuokranantajilla luulisi löytyvän ymmärrystä ja inhimmillisyyttä näin vaikeana korona-aikana, jolloin ihmisten talous on muutenkin mennyt sekaisin.
Sain minäkin " mukavan" joululahjan kokoomuspelleltä.
Eri asia on suuret firmat, joiden tehtävä on taota voittoa joka vuosi.
Siksi olenkin suosinut yksityisiä vuokranantajia, mutta suurta ahneutta on heissäkin havaittavissa.
Vierailija kirjoitti:
Hätääpä hätää....salli mun nauraa.
Vuokria pitää laskea ja tulonsiirrot rikkaille pienennettävä.Olisiko jo aika hallituksen herätä köyhien elämälle?
Yksityiset asuntosijoittajat ovat lähtökohtaisesti varakasta väkeä. Kokoomuslaisia.
Heillä pitäisi olla takanaa puskuria, jos ovat lähteneet riskibisnekseen kuten asuntosijoittaminen.. mutta eih, he haalivat lisää ja lisää rahaa vaan sen vuokralaisen tuloista. Viis ihmisistä.Raivostuttavinta tässä kaikessa on kun vuokranantajat saa sen luotettavan, fiksun, maksukykyisen vuokralaisen, heti nostetaan vuoden asumisen jälkeen vuokraa.
Vedoten hintojen nousuun...voi niin ollakin, mutta kantakaa tekin vastuunne ja maksakaa ne kiinteitömaksut itse. Kun teillä on mistä maksaa!Itse olen asunut erään yksityisen vuokranantajan asunnossa, eikä hän nostanut vuokraa kuuteen vuoteen, koska kuulemma arvosti pitkäaikaista, luotettavaa vuokralaista.
Yksityisillä vuokranantajilla luulisi löytyvän ymmärrystä ja inhimmillisyyttä näin vaikeana korona-aikana, jolloin ihmisten talous on muutenkin mennyt sekaisin.
Sain minäkin " mukavan" joululahjan kokoomuspelleltä.Eri asia on suuret firmat, joiden tehtävä on taota voittoa joka vuosi.
Siksi olenkin suosinut yksityisiä vuokranantajia, mutta suurta ahneutta on heissäkin havaittavissa.
Tyypillinen kokoomuspelle alapeukutti!!!!
Vierailija kirjoitti:
Haha, siitäs saatte ahneet.
Saa mitä? Lisää rahaa?
Pätee niin tulppaaneihin, osakkeisiin kuin asuntoihinkin: siinä vaiheessa kun tuulipuvut alkaa niitä ostella, on syytä keventää omistuksia.
😫