Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten usein vaihdatte esim. kahvikupit? Mitä teette vanhoille sitten?

Vierailija
17.12.2021 |

Joku puhui täällä kahvikuppien vaihtamisesta muodin mukaan. Minulle se on uusi käsite. Minusta kahvikuppien kanssa ollaan aika lailla naimisissa.

Mitä teette vanhoille, jos ostatte uudet?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teesalongissa kirjoitti:

Ostin n. 10 vuotta sitten kolmella kympillä Pelastakaa lapset-kirppikseltä Lomonosovin posliinitehtaan hienon, kokonaisen  teeastiaston ja se meillä on jatkuvasti käytössä nytkin. (astiasto oli ostettassa aivan käyttämätön, eli siis täysin uuden veroinen )

Kaunis vihreäsävyinen, tyylitellysti joku puunlehti-aiheinen posliinimaalattu koristelu, reunoilta hieman kullattu)

Kahvia meillä taas ei juoda ollenkaan

Mahtavaa ryystää teetä kunnon lyijylasitetusta kupista.

Aivot tosin sulaa aatteeseen ennen lyijyä.

Vierailija
22/29 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman astiastoni ostin rippilahjarahoilla yli 20 v sitten. Vähän ovat lautaset naarmuuntuneet, mutta kaikki ovat pysyneet ehjänä! Lisää ostin mukeja kuusi vuotta sitten, ja kaikki ovat ehjiä ja käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytetty samoja kuppeja jo ainakin 50 vuotta.

Vierailija
24/29 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 70-vuotiaat juovat kahvin mukista, eivät kupista.

Olen alle 70 v ja olen juonut espressoni pienestä, italialaisesta kupista aina. Uudet ostetaan, jos särkyy. Vielä  ovat pysuneet ehyinä.

Vierailija
25/29 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut sama astiasto käytössä 21 vuotta. Kahvi juodaan mukeista ja kahvikupit joutaisikin myydä pois.

Vierailija
26/29 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uusin välillä kuppeja kun kyllästyn. Esim. hetki sitten möin 12 kpl valkoisia Teema-mukeja kun ne ovat niin tylsiä että oksetti. Hankin tilalle värikkäämpää sarjaa.

Olen myös tarkka siitä, että astiat sopivat toisiinsa eli jokainen yksinäinen kuppi ja kippo lähtee kyllä myyntiin tai roskiin, jos sellaisia ilmaantuu.

Vierailija
27/29 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen 90-lukua valmistetuissa astioissa saattaa haitallisia määriä lyijyä ja kadmiumia.

Vierailija
28/29 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikittää muitakin samalla kirjoitti:

Luminarc valkoinen iskunkestävä kahvikuppi asetti sarja 6 kpl vaalean siniset kukat lemmikit ja joku varasti lähiössä. Niitä narkomaaneja. Pikkulusikoita varastaneet asunnoista. Varokaa narkomaaneja.

Mitä ne narkkarit tekee kodissasi?

Vierailija
29/29 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on astiasto tätini perintönä eikä kyllä oo tarvis vaihtaa. Myrnaa on myös. Vaihdan ehkä sitten kun hajonneita alkaa olla liikaa,toistaiseksi molempia riittää.