Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä tupakoinnin lopettamiseen!

Vierailija
26.03.2015 |

Nyt av-mammat hyvät vinkit tänne. Olen siis polttanut noin 5 vuotta. Olen parikin kertaa lopettanut, mutta elämä on niin sanotusti potkinut päähän (äidin kuolema, pitkän parisuhteen todella ruma päätös) ja aina sitten huomaakin sauhuttelevansa. Nyt haluaisin lopettaa kokonaan, sillä tuntuu, ettei ole mitään järkeä elää muutenkaan terveellisesti, kun tupakoi.  Aina kun olen retkahtanut takaisin pahaan tapaani, huomaan heti luovuttavani ja ajattelevani, että se yksi tupakka pilasi koko saavutuksen ja on turha jatkaa yrittämistä.

Eli millaisia vinkkejä löytyisi (mielellään ihan oman kokemuksen kautta)? Millään shokkikuvilla on turha koittaa järkyttää, en ole koskaan moisista hetkahtanut. Olisiko vinkkejä mitä tehdä, kun se tupakan himo iskee? En haluaisi retkahtaa syöpöttelyyn silloin, niin kuin yleensä käy.

Niin ja pahin ongelma lopettamisen kanssa on se, että joka toinen tuttuni tupakoi ja ei jumalauta kun muut lähtevät röökitauolle niin silloin on paha sanoa 'ei'. Tätä on varmaan monen vaikea ymmärtää, mutta kun tupakoinnin lopettaa, niin jostain syystä se tunkkainen löyhkä on maailman herkullisin tuoksu...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stumppi.fi

Vierailija
22/32 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:05"]

Jos on menoa lääkäriin niin ota asia siellä puheeksi. Tupakasta vieroitukseen on mahdollista saada lääkkeitäkin. Usein ongelma on se, että niitä nikotiinipurkkia ym käytetään niin vähän, että sitten se himo vie voiton. Kannattaa kysyä ohjeita niiden annostukseen eikä napsia vaan omasta päästään :D Tsemppiä sulle ! Tosi hienoa, että oot valmis lopettamaan :) Ja jätä se sähkötupakka ihan suosiolla pois. Mut suosittelen käymään lääkärissä. Jos on ammattinsa osaava lekuri, hän osaa kyllä tsempata !

[/quote]

Kannattaa sitten muistaa tämä jos pillereitä hakee, ne ei kaikille sovi.

http://www.mediuutiset.fi/keskustelutjamielipiteet/uutiskommentti/myos+champixin+kayton+riskit+taytyy+kertoa/a127626

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite alotin tupakkilakon ostamalla tornin nuuskaa, nyt oon ollu 7 viikkoo ilman tupakkii ja nuuskaa :-)

Vierailija
24/32 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:37"]

Minkälaista sähkötupakkaa te poltatte= Vois sopia mullekin. Onko siinä nikotiinia vai ei? Tai myydäänkö Suomessa ylipäätään nikotiinia sisältävää sähkötupakkaa? Mullakin toi tupakointi vaan tapa, luulisin ja siksi uskon, että sähkötupakalla voisin päästä eroon.

[/quote]Mulla on nikotiininestettä ja sitä on helppo tilata netistä ihan  suomalaislähtöisistä kaupoista, nesteet tulee euroopasta. Nikotiinittomia nesteitä saa Suomesta esim Tokmannilta, tosin melko suolaisella hinnalla.

Vierailija
25/32 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:05"]Jos on menoa lääkäriin niin ota asia siellä puheeksi. Tupakasta vieroitukseen on mahdollista saada lääkkeitäkin. Usein ongelma on se, että niitä nikotiinipurkkia ym käytetään niin vähän, että sitten se himo vie voiton. Kannattaa kysyä ohjeita niiden annostukseen eikä napsia vaan omasta päästään :D Tsemppiä sulle ! Tosi hienoa, että oot valmis lopettamaan :) Ja jätä se sähkötupakka ihan suosiolla pois. Mut suosittelen käymään lääkärissä. Jos on ammattinsa osaava lekuri, hän osaa kyllä tsempata !
[/quote]
Kyllä siellä paketissa on ihan oikeat annostukset mainittu, ei niitä erikseen tartte lähtee kyselemään mistään..

Vierailija
26/32 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:05"]

Jos on menoa lääkäriin niin ota asia siellä puheeksi. Tupakasta vieroitukseen on mahdollista saada lääkkeitäkin. Usein ongelma on se, että niitä nikotiinipurkkia ym käytetään niin vähän, että sitten se himo vie voiton. Kannattaa kysyä ohjeita niiden annostukseen eikä napsia vaan omasta päästään :D Tsemppiä sulle ! Tosi hienoa, että oot valmis lopettamaan :) Ja jätä se sähkötupakka ihan suosiolla pois. Mut suosittelen käymään lääkärissä. Jos on ammattinsa osaava lekuri, hän osaa kyllä tsempata !

[/quote]

Kannattaa sitten muistaa tämä jos pillereitä hakee, ne ei kaikille sovi.

http://www.mediuutiset.fi/keskustelutjamielipiteet/uutiskommentti/myos+champixin+kayton+riskit+taytyy+kertoa/a127626
[/quote]

Totta kai ! Mutta toi ei ole ainut vaihkoehto lopettamiseen. On esim nikotiinikorvaushoitoa ym. Ilman lääkkeitäkin lopettaminen voi onnistua.

Vierailija
27/32 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin myös 5v ja päätin vain eräs päivä että en vain polta enää. Yllättävän helppoa se oli kun tuli se oikea hetki milloin lopetin:)

Vierailija
28/32 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 19:49"]

Lopeta suoraan ettet polta yhtään, tai vähennä, tai mitään nikoliitilaastareita, vaan ihan kokonaan kaikki lopetat suoraan. Käyt kävelyllä kun alkaa tehdä mieli tupakkaa. Ulos raittiiseen ilmaan lenkkeilemään, jos alkaa kuumottaa. Varaa jotain tekemistä että saat puuhaa sille ylimääräiselle ajalle mitä alkaa ilmestymään. Siinä ehkä tärkeimmät, pari ekaa viikkoo pahin, sitten alkaa helpottaa.

[/quote]

Miksi alapeukku? Olen itse lopettanut tälleen parikin kertaa. Eka kerralla 6vuodeksi ja nyt 3vuotta ollut polttamatta? Yritin myös jollain nikotiinilaastareilla, mutta ei siitä ollut kuin haittaa, alkoi vaan tekemään enemmän tupakkaa mieli.

Vierailija
29/32 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötupakka täällä myös käytössä kohta 2 vuotta. Suosittelen lämpimästi. Poltin 25 vuotta ja kokeilin kaikenmaailman keinoja. Tämä oli minulle ainut toimiva vaihtoehto.

Vierailija
30/32 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene stumppi.fi keskustelualueelle vähän kurkkimaan muiden lopettamisia. Minäkin lopetin seinään, tai siis niin että kun lopetin polttamisen keskellä viikkoa niin söin perjantaisin asti muutaman purkkan pahimpiin niksoihin (töistä ei olisi tullut muuten mitään), sitten jätin purkan pois kokonaan viikonloppua vasten pois ja kärvistelin.

Vierailija
31/32 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta olen liian usein retkahtanut. Nyt olen ollut joitain viikkoja purkka kuurilla ja toivon nyt vihdoin onnistuvani. Purkan syönnin yritän lopettaa pian. Tuskaisaa tämä alkutaival on kun on stressiä ja ahdistusta paljon. 

Vierailija
32/32 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju, mutta olen liian usein retkahtanut. Nyt olen ollut joitain viikkoja purkka kuurilla ja toivon nyt vihdoin onnistuvani. Purkan syönnin yritän lopettaa pian. Tuskaisaa tämä alkutaival on kun on stressiä ja ahdistusta paljon. 

Olisit aloittanut oman ketjun ja olisit saanut itsellesi vastauksia.

Minä lopetin 10 vuotta sitten nikotiinipurkalla tupakoinnin. Olin polttanut lähes 20 vuotta sitä ennen. Olisi hyvä tiedostaa ja huomata, että se tupakka ei auta siihen stressiin tai ahdistukseen. Kun on polttanut jonkun syyn takia, huomaa että asiat eivät ole muuttuneet miksikään.

Hautasin juuri isäni, joka kuoli keuhkoahtaumaan. Jokatoinen tupakoija sairastuu keuhkoahtaumaan. Viimeiset vuodet hänellä olivat kamalia hengityskoneen kanssa. Kun sen näkee läheltä, ei minkäänlaista vaikeutta lopettaa tupakointia. Lopeta sinäkin.