Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin toistuva myöhästely johon pomo ei puutu mitenkään. Mistä kysymys?

Vierailija
16.12.2021 |

Hän tulee autolla joten ei mene julkisten piikkiin.
Siis välillä saapuu työpaikalle lähempänä puoli kahdeksaa, vaikka työt alkavat klo 7.
En halua puuttua muiden asioihin, mutta kyllä tämä vähän närkästyttää.
Me muut tullaan viimeistään klo 6:45 paikalle ja monet tulevat jo 6:30 kahville.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan mitenkään olla mahdollista, että pomo tietää työkaverista jotain, mitä sinä et?

Asia ei todellakaan ole sinun, ellei sinua ole määrätty portsariksi ;)

Vierailija
2/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku menee töihin puoli tuntia liian aikaisin? En ole ikinä tajunnut tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku menee töihin puoli tuntia liian aikaisin? En ole ikinä tajunnut tätä.

Varsinkaan noin aikaisin.

Vierailija
4/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tajunnut sitten paljoa muutakaan.

Vierailija
5/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee hyvin työnsä, kukaan ei ole niin tyhmä että potkisi pois hyvän työntekijän jokin typerän kellosäännön takia.

Vierailija
6/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kysyt pomolta onko ok jos sinäkin tulisit vasta 7.30.

Vierailija
7/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutu vasta sitten jos pomo urputtaa sulle 2 minuutin satunnaisesta myöhästymisestä. Sitten voit olla että wtf, säännöt ei näytä koskevan kaikkia.

Siihen asti, not your business.

Vierailija
8/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaikki muut on unohtaneet, että teillä on liukuva työaika käytössä.

Vierailija
9/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako tämä myöhäinen saapuminen muiden työntekoon?

Vierailija
10/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin osalta esimieskin on saattanut menettää toivonsa. Silloin esimies ehkä käyttää energiansa jatyöaikansa oikein, kun keskittyy niihin tuloksentekijöihin eikä siihen yhteen lusmuun, johon saisi käytettyä kaiken aikansa.

Vierailija
11/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää mitä esimies on hänen kanssaan keskustellut. Yleensä korjaava palaute annetaan kahden kesken, ei sitä koko porukan edessä aleta moittimaan.

Vierailija
12/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun lapsen viime kesän työpaikalta. Hän itse oli aina ajoissa, polki hulluna pyörällä tai meni bussilla. Kuulemma vakkarityöntekijät saattoivat tulla puoli tuntia myöhässä eikä siitä seurannut mitään. Meinasi teinin oma työmoraalikin siinä laskea, mutta onneksi tajusi itse mennä ajoissa niin sai hyvän työtodistuksen. Kiinteistöhuoltoala.

Vierailija
13/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syö aamupalan töissä

Vierailija
14/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison työpaikalla kahvit klo 6, klo 9, klo 12 ja klo 14. Sitten onkin päivä pulkassa. Oikeasti tauot klo 9 ja 14 & 30 min ruokatauko. Nämä aikaisin tulijat ja muiden vahtijat ovat todella sokeita itselleen.

Vierailija
15/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen esimiehesi on? Minulla oli vähän sama tilanne, työntekijät sai perseillä minkä kerkesi koska esimies ei halunnut tehdä kiusallisiksi kokemiaan töitä. Kuten huomauttaa epäsopivasta toiminnasta. Hän ratkaisi asian niin että hänen ryhmässään kaikki oli vastuussa kaikesta ja luotti siihen että tunnolliset hoitaa ne perseilijöidenkin työt. Ja tästä johtuen hän ei ole enää esimies.

Vierailija
16/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syö aamupalan töissä

Aamupala ei kuulu työaikaan.

Vierailija
17/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän tekee välillä lyhyempää työaikaa ja ei ole välittänyt kertoa sitä porukan natsille.

Vierailija
18/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muut tullaan.. Eli oot sitä porukkaa jonka mielestä on myöhästyminen jos tulee töihin kahta minuuttia vaille seitsemän kun työt alkaa klo 7. Työkaveri tietää sen ja siksi myöhästyy kunnolla kun sulle ei mikään kelpaa vaan omallakin ajalla pitäisi olla töissä.

Vierailija
19/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en välitä lainkaan milloin toinen tulee tai lähtee töistä. Minua ei myöskään haittaa jos teen toisinaan toisen töitä. Teen sen verran töitä kun jaksan tai huvittaa joskus vähemmän joskus enemmän. Kannan vastuun tekemättömistäni töistä. Ymmärrän kyllä ihmisiä joille säännöt tärkeät ja niiden noudattaminen, ne jotka rikkoo voivat saada rangaistuksen. Usein eivät, mutta eihän se itseltä ole pois. Voisihan sitä myös itse perseillä jos uskaltaa.

Useasti työpaikoilla toisille sallitaan erivapauksia Ja jotkut osaa vaan lusmuilun ja työn vieroksuminen taidon.

Vierailija
20/29 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo tuolla aiemmin kysyi niin häiritseekö myöhästely jotenkin muiden työskentelyä tai heikentääkö se tuon työntekijän työnlaatua?

Minä olen ollut vastaavanlaisessa tilanteessa, tosin tuon myöhästelevän työntekijän asemassa. Työskentelin siivoojana isossa toimipisteessä, jossa usealla eri siivoojalla oli omat alueensa. Työaika oli virallisesti määritelty alkavan klo X, mutta koska sillä ei kuitenkaan käytännössä ollut minun alueellani mitään merkitystä mihin aikaan siivosi niin myöhäistin aamu-unisena työaikaani. Kun yksi toinen siivooja huomasi että tulen muita myöhemmin töihin niin hän kysyi minulta miksi tulen myöhemmin töihin ja tämän jälkeen pomoni otti minut puhutteluun asiasta, mutta jatkoin silti myöhemmin töihin saapumista.

Ja pomoni ei enää kertaakaan huomauttanut asiasta. Siitä syystä, että se että aloitin työni myöhemmin ei vaikuttanut muiden työskentelyyn mitenkään ja minä olin paras siivooja koko talossa. Pomoni jopa tarjosi minulle jatkosopimusta, mutta kieltäydyin itse koska en halunnut jäädä siivoojaksi loppuelämäkseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän