Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Takareidet jumissa, häntäluun alue kipeä

Vierailija
16.12.2021 |

Aamulla en päässyt sängystä nousemaan, takareidet niin järkyttävän jumissa. Kipua keskellä pakaroita, häntäluun kohdalla. Vaivoin pääsin seisomaan, ei puhettakaan että olisin voinut istua.

Panadolia pitkin päivää otettu, jalkojen jumi pikkuhiljaa helpotti, että pystyi liikkumaan.

Nyt jännittää, miten huomenaamulla käy, kun yritän nousta.

Mitähän tämä vois olla? Onko kokemusta, millä helpottuu?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako koronapiikkiä olet saanut? Minulla kroppa mennyt huonoon kuntoon 3. piikin jälkeen. Harrastan paljon liikuntaa ja olen hoikka, ei ole kysymys huonosta kunnosta. Jalkoja särkee jatkuvasti ym.

Vierailija
2/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut koronarokotteita. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin nettihaulla "takareisien kireys" monia sivuja, joilla kerrotaan mistä kireys voi johtua ja miten jumit saa auki. Tee nettihaku ja apua löytyy.

Vierailija
4/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pyllähtänyt ulkona? Murtunut jonkun miehen painostuksen alla? Ei me täällä voida tietää, mitä pepullesi on voinut käydä.

Muuten, myös sairastettu korona voi aiheuttaa peräpään vaivoja:

"Koronan erikoinen jälkioire: Levottoman peräaukon syndrooma"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/japanilaismies-sai-koronan-jalkeen-…

Vierailija
5/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako koronapiikkiä olet saanut? Minulla kroppa mennyt huonoon kuntoon 3. piikin jälkeen. Harrastan paljon liikuntaa ja olen hoikka, ei ole kysymys huonosta kunnosta. Jalkoja särkee jatkuvasti ym.

Voi j.u.m.a.n.k.a.u.t.a. ei ole totta.

Vierailija
6/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi j.u.m.a.n.k.a.u.t.a. ei ole totta.

Korona ihan tutkitusti aiheuttaa peppukipua. Varmaan rokotekin voi siis aiheuttaa.

Vierailija
7/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko barrua takaapäin?

Vierailija
8/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko pyllähtänyt ulkona? Murtunut jonkun miehen painostuksen alla? Ei me täällä voida tietää, mitä pepullesi on voinut käydä.

Muuten, myös sairastettu korona voi aiheuttaa peräpään vaivoja:

"Koronan erikoinen jälkioire: Levottoman peräaukon syndrooma"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/japanilaismies-sai-koronan-jalkeen-…

En ole tehnyt mitään, mikä selittäisi yhtä äkkisen jumin. Siksi tämä onkin outoa.

Vierailija
9/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otitko barrua takaapäin?

Jotain salamyhkäistähän tähän liittyy, kun ap ei suostu vastaamaan kysymyksiin. Eihän ihminen nyt vaan yhtäkkiä herää peräpää jumissa.

Vierailija
10/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole takareidet jumissa, mutta häntäluun alue kipeä, vaiva ilmestyi eilen.

Ja kun varaan painoa vain toiselle jalalle niin vihlaisee ja meinaa mennä jalka alta.

Vierailija
11/14 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiivinen elämäntapa ? et liiku pahemmin ja ruokaa menee vähä liikaa?

12/14 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni ohi? Ihmettelen ihan samoja oireita, alkoi vajaa vko koronaan sairastumisesta, vaikka en ole ollut ihan vuodepotilaana päivääkään. Yhtäkkiä vaan takareidet jumiin, myös pakarat, ja häntäluu kipeä. Ei mitään tapahtumaa mistä voisi johtua..nyt koronaa 10 pv eikä helpota vaikka käynyt kävelyillä ja ollut paljon jalkeilla kuten normaalisti.

Vierailija
13/14 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies 47v, ja mulla on ollut erittäin kireät takareidet niin kauan kuin muistan. Kun yritän venytellä esim. selinmakuulla ja pyrkimällä nostamaan jalkoja 90 asteen kulmaan ja pitämällä jalkaa vaikka vyön avulla jalkapohjasta siinä pystyasennossa, takareisilihas vain potkii vastaan, jalka vapisee eikä jalkaa pysty suoraksi suoristamaan ja jumi ei anna periksi koskaan. Luultavasti näiden kireyden takia alaselkävaivojakin on ollut. Fysioterapeuttikin ihmetteli miten voi olla näin jumissa, koko painollaan kun yritti väkisin venytellä niitä niin kyllä tuntui pikemminkin kidutukselta ja väkivaltaiselta.

Onko muilla tällaista ja onkohan mitään keinoa saada takareisilihaksiin enemmän joustoa?

Vierailija
14/14 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"keskellä pakaroita, häntäluun kohdalla" Kenellä on pakaroiden keskellä häntäluu? Minulla on häntäluu syvemmällä pakaroiden välissä.