Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noniin, mikä mua vaivaa kun maha näyttää raskaana olevan mahalta!!

Vierailija
16.12.2021 |

Kaks kertaa oon synnyttänyt, kuopus on nyt 7vuotias. En voi olla raskaana, koska kuukautiset tulee säännöllisesti. Ei mitään oireitakaan, mutta maha se vaan näyttää samalta kuin raskausaikana. Oon vertaillut vanhoihin kuviin, muotokin täsmää. Onko se tylsä selitys, että löystyneet kudokset ja suolet ne sieltä pullottaa läpi. Vai siiderimaha, vaikka juon ehkä noin kuukauden välein? mielipiteitä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notkoselkä ?

Vierailija
2/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vatsalihasten erkaumaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notkoselkä ?

Löytyy. Ja muuten olen hoikka, maha oikeen korostuu. Yhtä pyöreä maha kuin peppu :D 

Vierailija
4/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tutkittiin muutama vuosi sitten, ei ollut huomattavaa erkaumaa. Sitä epäilin myös silloin ja fyssarille menin tutkituttamaan.

Vierailija
5/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalihasten treenaus ei auta. Jännittäessä vatsalihakset näkyy, mutta rentona maha pullottaa. Tuntuu kuin puuttuisi korsetti vatsalihaksista huolimatta.

Vierailija
6/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus. Paastoaminen auttaa.

Vierailija
7/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tutkittiin muutama vuosi sitten, ei ollut huomattavaa erkaumaa. Sitä epäilin myös silloin ja fyssarille menin tutkituttamaan.

Kannattaa tutkituttaa vielä uudestaan varmuuden vuoksi. Erkauma on selvästi alidiagnosoitu.

Vierailija
8/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notkoselkä ?

Löytyy. Ja muuten olen hoikka, maha oikeen korostuu. Yhtä pyöreä maha kuin peppu :D 

Hyvällä ystävälläni oli juuri näin. Oli hoikka, mutta notkoselkä . Ja jotkut tumpelot kyselivät onko raskaana

Vierailija
9/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvotus. Paastoaminen auttaa.

Paastoamista ei suositella minulle, koska alhainen verenpaine. En varmaan pääsisi enää jaloilleni jos jättäisin syömättä :D 

Vierailija
10/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutkituttaa vielä uudestaan varmuuden vuoksi. Erkauma on selvästi alidiagnosoitu.

Oon koittanut ite tutkia ja työnnellyt sormia mahaan samalla kun jännitä vatsalihaksia. Navan kohdalta sormi uppoaisi vaikka kuinka syvälle. En ilkeä kokeilla osuisko selkärankaan. Mutta siis tuntuu selvästi tuo ura ylhäältä alas, kahden sormen levyinen. Silti ei ollut fyssarin mielestä erkaumaa.

Vierailija
11/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pullotuksessa (ainakin oman kokemukseni mukaan) ei ole tasan yhtä syytä vaan kimppu niitä ja siksi ongelmaa on vaikea ratkaista. Sinullakin on varmasti osa ongelmaa erkauma ja raskaudesta jääneet muut lörtsähtämät, osa ongelmaa on kertynyt rasva, osa ongelmaa löysät vatsalihakset ja osa ongelmaa ehkä se notkoselkäkin (varmasti pienempi kuitenkin kuin nuo muut syyt) ja osa ongelmaa se, että nykyruoka nyt vaan turvottaa mahaa.

Ratkaisu? Kaiken järjen mukaan se, että yrität korjata tilannetta vähän noilla kaikilla osa-alueilla. Mutta kokopäivätyöksihän se sitten menee. Mutta älä lannistu. Sinuna kokeilisin vähän aikaa hiilihydraatitonta ruokavaliota. Jos se vie pullotuksen pois, kyse oli tosiaan helpoimmasta eli ruokavalion aiheuttamasta pullotuksesta.

Vierailija
12/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on maha kuin viimeisillään olevalla. Peppu on tosin ihan lattana. Pilistä en tiedä kun sitä ei ole pitkään aikaan näkynyt, vain käsipäivää ollaan sanottu.

Vierailija
13/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonit

Vierailija
14/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopealla googlauksella voisi olla stressi. Kertyy navan ympärille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi