Ostaisitko tai tekisitkö itse joulutorttuja? Eli pidätkö niistä oikeasti?
Minä en vain osaa pitää niistä. Kuivia, mauttomia pahvikäppyröitä oudosti luumuhillolla. Kuka syö huvikseen jotain luumuhilloa?
Kommentit (61)
En osta, mutta teen kyllä.
Tykkään siitä luumuhillosta, mutta yleensä teen puolet jollain muulla hillolla. Niitä paistonkestäviä on kyllä montaa erilaista.
Olen tehnyt jo vaikka miten monesti. Ainoita joulun makeita herkkuja joista pidän.
Ostan joka joulu kilon paketin valmistaikinaa ja omenakanelimarmeladia. Tyttäreni tekevät tosi kauniita joulutorttuja ja ne menevät heti lämpimänä parempiin suihin. Luumu on ok mutta omppu mieluisempaa.
Mietin syksyllä, kun luumusato oli valtava ja säilöin niitä hilloksikin, että mihinhän tämän käytän .
Ei tuollaisena kotitekoisena ehkä kestä paistoa. Tietääkö joku kestääkö ?
Mutta puuron päällä todella hyvää ja mantelit, sekä pähkinät maistuvat joukossa hyvin.
Koitin myös hillosta tehtyä vispipuuroa. Todella jouluista :)
Tykkään myös tortuista, vastaleivottuina, ja omenahillolla.
En isommin piittaa. Perheelle teen. Kukaan ei meillä tykkää luumuhillosta joten teen osan vadelmamarmeladista ja osan Omenamarmeladista. Huomattavasti parempia näin kuin luumuhillolla.
Myllyn parhaan VOI taikina
Luumuhillo keitetty itse kuivatuista luumuista
Ainoa oikea tapa
En erityisemmin välitä, joten en niitä edes tee. Luumuhillotäytteisiä en suostu edes syömään, omenahillotäytteellä menettelee, mutta vain yksi.
Minä tunnustan: syön luumumarmeladia suoraan purkista, koska se on niiiiin hyvää :-)
Ja leivon siis itse tortut, en osta valmiina.
Itse tehdyt voitaikinasta ovat ihania. Kaupasta ostettavat ovatkin kumman mauttomia ja kuivia.
Vierailija kirjoitti:
Mietin syksyllä, kun luumusato oli valtava ja säilöin niitä hilloksikin, että mihinhän tämän käytän .
Mutta puuron päällä todella hyvää ja mantelit, sekä pähkinät maistuvat joukossa hyvin.
Kokeilemallahan se selviää, mutta ainakin jossain näin ohjeen, joka oli tehty ihan hillo/marmeladisokerilla ja hyvin kesti uunissa.
En tee, osta enkä syö. Voitaikinasta voi tehdä niin paljon maukkaampiakin juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt kotitekoista luumuhilloa torttuihin ja hyvin kestää paiston. Riippuu tietysti hillon kiinteydestä, jos on hyvin löysää niin ei välttämättä pysy, mutta kiinteä hillo toimii.
Leivon itse ja teen niistä kukan tai lumihiutaleen muotoisia, en tykkää kuivista sakaroista ilman hilloa joita tähtitortuissa on.
En oikein tykkää, mies ostaa itselleen kaupasta ja tekee yhden annoksen torttuja itselleen,
Tuoreena niitä voi syödä korkeintaan pari vuodessa. Kuivuvat nopeasti jonka jälkeen maku huononee paljon.
Teen itse. Marraskuun ja joulukuun aikana olen tehnyt 4 kertaa ja vielä olis 10 levyä pakasteessa, eli siis ihan kaupan taikinasta ja laitan 50/50 eli omenahilloa osaan ja luumuhilloa osaan. Joulutortut on parhaita 😋
Pakkopullaa.