Eksoten henkilöstö sai joululahjaksi yhden joulutortun. Pane paremmaksi! Mitä te saitte töistä?
Kommentit (436)
Antaisi joku edes joulutorttua.
Hus ei ole tarjonnut koskaan mitään ainakaan alemman tason työntekijöille siis hoitajille ym. Ei edes jouluateria tai joulupuuroa niin kuin joissakin muissa paikoissa tehdään.
Mulle riittää kk-palkka. Se on tupsahtanut tilille säännöllisesti ja hyvä niin.
Firma joka tekee miljarditulosta ei anna mitään. Aikoinaan oli hulppeat pikkujoulut, oli hienot joululahjat ja jouluaattona suklaarasia henkilöön. Pikkujoulut jäi pois, tuli puurojuhla. Puuron sekaan sekahedelmäsoppa TAI kaneli. Joululahjoja ei olla saatu enää vuosiin. Suklaarasia jaettiin tiimin kesken. Tänä vuonna: ei juhlia, ei puuroa, ei lahjaa, ei varmaan suklaatakaan.
Hengellistä musiikkia ja kirjallisuutta, ja joku DVD jolla saarnataan :D Kukaan ei näitä halua mutta joka joulu saadaan. Niitä on työpaikan roskis pullollaan heti samana päivänä.
Kaikille työntekijöille ylimääräinen kuukauden palkka ja herkkukori. Lisäksi sain esimieheltäni hyvän punaviinin. Tehdän hyvää tulosta koronasta huolimatta kk bonus kiitos siitä :)
Helsingin kaupungilla 15vuotta, niin eilen kun haki tavarat kaapista niin piti lähtä itse kiikuttamaan avaimet toisella puolella aluetta sijaitsevaan taloon.. Työ piti lopettaa koska kouluttauduin paremmin.
Fudut, eli piiitkän joululoman.
Firma ei ole vielä muistanut mitenkään, mutta palkanlaskennan uusi assistentti muisti piparilla.
Näin sitä työntekijöitä arvostetaan. Joulutorttu kuuluu samaan sarjaan kuin HUS:in monista itsellesi kiitoskortti.
Työskentelen yhdessä Suomen suurimmista ja parhainta tulosta tekevistä firmoista. Ei olla saatu mitään joulumuistamista eikä ollut mitään pikkujouluja tai sellaisiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö, että Eksoten omistavat Etelä-Karjalan kunnat, joista rahat sairaanhoitopiirin pyörittämuseen kerätään.
Miettikää, jos henkilökunnalle olisi ostettu vaikka viidenkympin lahja kullekin: tekijöitä on palkkalistalla 5000, joten veronmaksajien rahoja olisi mennyt 250000 euroa joululahjoihin. Miettikää mikä ulina siitä olisi syntynyt.
Minusta yhdenkään tahon, julkisen tai yksityisen, ei pitäisi antaa mitään joululahjoja. Joku aina pahoittaa mielensä, joten olisi parempi ettei anneta kenellekään mitään.
Joulutorttu on työntekijöiden halveksimista. Kukaan ei ole ehdottanut/pyytänyt 50 euron lahjaa työnantajalta! Ja tuollakin firmalla on varmasti varaa. Että hyvää joulua vain.
Joulukortin ja sen välissä lopputilin.
Tulitikkulaatikko, jossa oli välipohja, eli vain vähän tikkuja. Merkittävä teollisuusyritys ja ajankohta 1990-luvun alku. On muuten tosijuttu!
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään muuta kuin sähköisen joulutervehdykseen.
Panen paremmaksi. Me saatiin toiselta osastolta heille esimiehensä lähetettämä sähköinen tervehdys ja valitus miksei meidän osasto ole tehnyt yhtä hyvää tervehdystä. Tämä siis omalta esimieheltä.
Joulukahvit kera joulutortun. Mitä ihmettä muuta pitäisi tarjota?
Meillä viisikymppisille saadaan kakku mutta jotta ei ihan kamalaksi menisi niin kahvi keitetään itse tuomistamme kahveista.
Ei meillä jaeta lainkaan varsinaisia joululahjoja.
Mutta toisaalta, oli hienot pikkujoulut, joissa riitti hyvää ruokaa ja juomaa. Ehkä sen voisi melkein lahjaksi laskea :)
Tänä vuonna villakerraston, viime vuonna samalta valmistajalta takki ja pipo. Töissä pienehkössä pankissa.
Aiemmin tulleita:
- herkkukori (pankki)
- shakkipeli (aspakeskus)
- ruuvimeisseli ja muita yleisiä pieniä työkaluja (aspa)
Viimeisin oli paras ikinä, on ollut yli 10v ahkerassa käytössä. Ei olisi kyllä varmasti tullut itse ostettua, mutta aika usein sitä huomaa tarvitsevansa.
Herkkukorit täysin turhia, minulla on chronin tauti ja tarkka ruokavalio, usein koko sisältö minulle sopimatonta. Enkä ole yhtään sen tyylinen ihminen että kyläilisin jonkin kahvituksen merkeissä tuttavilla ja veisin tullessani jotain herkkuja. En koe luonnollisesti annella mitään ruokaa muille, joten ahdistaa vain tällainen lahja kun ei keksi minne sen laittaisi.
Joskus aikoinaan SOL siivouspalveluissa kuultiin aina toisen yksikön työntekijöiltä että firma antoi jotain joululahjaksi, meidän esimies jätti lahjat tuomatta, olisiko lahjoittanut jonnekin muualle ne mikrokuituliinat, pesuaineet, termospullot, ostoskorit jne.
HUS poisti koronalisät!!