Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen Suomen köyhin ihminen

Vierailija
26.03.2015 |

Olen elänyt työttömyystuella jo pidemmän aikaa ja vuokran jälkeen minulle on jäänyt n290€ rahaa käteen. Tuosta on pitänyt maksaa niin sähkö- kuin vakuutusmaksutkin. Eipä tarvinnut ostella joululahjoja kun joulukuussa piti maksaa vakuutusmaksu ja yle-maksu, jotka olivat yhteensä tuon 300€. Eipä tosin tarvinnut hirveästi syödäkään.

Suomessa pienin tuki on toimeentulotuki ja sekin on melkein 200€ enemmän kuin minun saama tukeni. Lisäksi sossu maksaa sähkölaskutkin.Nyt olen hakenut toimeentulotukea kun tajusin että olen siihen oikeutettu. Te jotka valitatte köyhyyttänne, eläkääpä vaikka muutama kuukausi alle 300 eurolla. Sitten tiedätte miltä pennin venytys tuntuu. Minä olen siinä mielessä ollut onnekas että rahaa ei ole mennyt mihinkään turhaan koska minulla ei ole ystäviä. Yksin kotona sitä tarvitsee vain ruokaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Kohta sinulla on helpnpaa!

Vierailija
2/11 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä tyhmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimenetulotuki on huonoiten käytetty etuus. Moni sinnittelee paljon vähemmällä, vaikka olisi siihen oikeutettu. 

Tämä tietysti on hyvä kuntataloudelle. 

Toimeentulotuen hakeminen ensimmäistä kertaa on kammottavaa paperisotaa. Muista, että mitään omaisuutta sinulla ei saa olla tavanomaista irtaimistoa lukuun ottamatta. 

Vierailija
4/11 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitäs et hakenut aiemmin toimeentulotukea. Et saa säälipisteitä ainakaan minulta. Juttelepa sossun kanssa myös työnhausta tai uudelleenkoulutuksesta.

Vierailija
5/11 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa sähkö lisäksi myös kotivakuutuksen eli muista mainita se hakemuksessa, liitteksi vakuutuskirja ja edellinen lasku. 

Vai oletko siis jo tehnyt hakemuksen kaikkine liitteineen, etkä kaipaa siihen neuvoja? Mikäli hakemus on sisällä ja sinulle ei ole vielä myönntetty tukea, varaudu täydentämään sitä kaiken maailman lippusilla ja lappusilla. 

Kyllä ne aina siellä jotain keksii, että tukea ei tarvitsisi myöntää. Jos et ole hakenut asumistukea, sinun täytyy hakea sitä ensisijaisesti. 

Vierailija
6/11 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yke-maksua ei makseta joulukuussa, se on laskettu veroprosenttiin. Menee joka kuukausi.

Vierailija
7/11 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole suomen köyhin. Sinulla on sentään koti pään päällä ja mielenterveyskin sellaisessa kantimessa, että kykenet hoitamaan ihan itse asiasi. Suomessa on tällä hetkellä yli 7500 asunnotonta ihmistä, jotka ovat onnistuneet hyppäämään kaikkien sosiaalisten verkkojen välistä. He eivät myöskään tajua, että omalla toiminnalla ja avun vastaanottamisella he voisivat päästä takaisin elämään kiinni.

Sun kannattais nukkua ens talvi vaikka rappukäytävässä, niin ei tarvis miettiä sähkölaskuja ja vakuutuksia.

Vierailija
8/11 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen elänyt alle 300e ja joo, ei oo herkkua. Tällähetkellä meille tulee ainoastaan mun miehen pieni eläke ja eläkkeensaajan asumistuki plus jtn toimeentulotukea. Minä alan saamaan äitiyspäivärahaa ja sitten emme saa toimeentulotukea ollenkaan vaikka meille tulee vauva. Voi tulla hieman tiukkaa.. :(

Vierailija
9/11 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 09:46"]

Ja minä tyhmin.

[/quote]

Et varmasti ole niin tyhmä, kuin minä

Vierailija
10/11 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yritys ei tuota niin pistä se jäähylle. Kirjanpitäjäsi neuvoo. Ja sitten ole sen jälkeen työtön työnhakija ja saat toimeentulotukea.

Vierailija
11/11 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up