Punainen liha on karsinogeeni
50 grammaa punaista lihaa päivässä nostaa syöpäriskiä merkittävästi.
Kommentit (13)
Kerro minulle miten punaisen lihan syönti vaikuttaa geenitasolla terveyteen. Jään odottamaan omin sanoin laatimaasi vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Näissä tutkimuksissa ei ole eritelty kuinka prosessointua liha on. Voit sitten itse miettiä onko paistetun naudan sisäfileen ja mäkkärin ties missä kasvisöljyissä uineen hampurilaisen pihvin terveysvaikutukset samat.
Nimen omaan puhutaan punaisesta lihasta. Valmistutapa lisää riskiä enemmän tai vähemmän. Ja ei se hamourilaispihvi hirveästi eroa fileestä muuta kuin statukseltaan.
Mutta tuo punaisen lihan vaarallisuus ei voi tulla uutena asiana ihmisille? #Se on ollut niin kauan tiedossa. Ei sen vähemtämiskehoitukset johdu ilmastosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä tutkimuksissa ei ole eritelty kuinka prosessointua liha on. Voit sitten itse miettiä onko paistetun naudan sisäfileen ja mäkkärin ties missä kasvisöljyissä uineen hampurilaisen pihvin terveysvaikutukset samat.
Nimen omaan puhutaan punaisesta lihasta. Valmistutapa lisää riskiä enemmän tai vähemmän. Ja ei se hamourilaispihvi hirveästi eroa fileestä muuta kuin statukseltaan.
Mutta tuo punaisen lihan vaarallisuus ei voi tulla uutena asiana ihmisille? #Se on ollut niin kauan tiedossa. Ei sen vähemtämiskehoitukset johdu ilmastosta.
Tutkimukseen saadaan eri lopputulokset, kun suhteutetaan tiettyihin asioihin ja ollaan suhteuttamatta toisiin. Samalla tavalla voisi väittää, että humalassa ajaminen on turvallisempaa kuin selvinpäin, koska selvinpäin ajetaan enemmän kuolinkolareita.
Se punaisenlihan syöminen on ihmisenä elämisen perusta. Ilman lihan syöntiä asuisimme edelleen luolissa.
Jopa arvostetun Harvardin yliopiston sairaanhoitajatutkimuksissa punainen liha oli niputettu samaan kategoriaan hampurilaisten ja hotdogien kanssa. Kyllä sillä menetelmällä saadaan näyttämään mustakin valkoiselta.
Sempä takia mulla meni just pannulle 300g kananrintaa jotka syön kerralla + paistoin äsken 600g perunoita oliiviöljyssä.
Vierailija kirjoitti:
paistoin äsken 600g perunoita oliiviöljyssä.
Hyvä. Sinä et saa syöpää toisinkuin lihapäät.
Eikös sama ole myös perunassa ja tosi monissa kasviksissa.
Mitä sitten? Sitä ehtii syömään elämänsä aikana kuitenkin monta herkullista elukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paistoin äsken 600g perunoita oliiviöljyssä.
Hyvä. Sinä et saa syöpää toisinkuin lihapäät.
Tietyt syöpäsolut käyttävät sokeria ravintonaan, perunan tärkkelys on keholle sokeria. Joten en nyt ihan heti tuota prognoosinsa löisi lukkoon.
Tää on niin väärä väite. Mikään ruoka ei aiheuta syöpää. Ne on aivan muut asiat jotka syövän saavat aikaan. Kuinkas sitten kasvissyöjät ja ihmiset jotka syövät hysteerisen tarkasti mahdollisen puhdasta terveellistä ruokaa saavat myös syöpiä?