Mitä työtoverin mielessä, mielipiteitä?
Kun työtoveri sanoo vastakkaisen sukupuolen edustajalle kahden kesken, että tulee kaipaamaan tätä jouluvapaiden aikana... eivätkä ole olleet erityisen läheisiä kavereina tai kollegoina. Niin onko kyseessä pelkkä kohteliaisuus, ihan vaan ammatillinen toteamus vai jotain enemmän?
Kommentit (39)
Täällä se on kaikki kerrottu!
https://boards.4chan.org/pol/thread/352246149
Yllä olevista linkkistä tuli vitus! Älä avaa.
Nainen vedätti aloittajaa 6-0. Veikkaan leidin olleen kuuma misukka, ja ap taas alemman tason epävarma nyhverö.
Onko se itse töissä silloin? Mä voisin sanoa noin jos olisin töissä ja muut vakkarit lomalla, sijaisten kanssa on sellaista sähläämistä aina että ikävä tulee muita.
Aivan varmasti ei ollut mitään romanttista. Kukaan ei lauo tuollaisia perusetäiselle kollegalle tositarkoituksella, liityyy johonkin muuhun nyt.
Kysy auttavasta puhelimesta, ettei mielenterveys mene jouluna.
Minulle (nainen) kirjoitti yksi työkaveri (mies) juuri tänään: ”hei ”Pirkko”, mitä kuuluu? On ollut jo ikävä sinua. Voidaanko pitää ensi viikolla kokous (Aiheesta X joka oikea työasia)”
Oli ehkä hieman imelästi sanottu, mutta en hätkähtänyt mitenkään. Tiedän mitä tässä on valitettavasti taustalla. Tämä henkilö on äskettäin tullut tiimiin ja hän ei selviydy tehtävistään. Hän on potkujen partaalla, mutta epätoivon voimalla verkostoituu siinä toivossa, että tämä kollegiaalisuus peittäisi hänen osaamattomuutensa ja pelastaisi hänet. En ole nimittäin ainoa (sukupuolesta riippumatta), jota kohtaan hön on korostetun sydämellinen.
Eli tässä ei mitään ihastukseen viittaavaakaan.
Kyse ei ole romantiikasta, jos tehdään vuorotyötä niin ainoastaan jonkun kanssa on helpompi toimia.
Nainen ei sano noin suoraan, paitsi jos on ollut selkeää kemiaa jo aiemmin. Ap:n mukaanhan muodolliset, ei läheiset välit olleet. Siis pelkkä heitto.
Vierailija kirjoitti:
Täällä se on kaikki kerrottu!
https://boards.4chan.org/pol/thread/352246149
No nyt tuli totuuspommia!
Viittaa julmaan laskelmointiin? Kiusalla ujutti miehen päähän romanttisia odotuksia jotka kasvavat loppuvuoden ajan. Tammikuussa romahtavat, kun nainen onkin kylmä ja välttelevä? Ei olis eka kerta.
Rakastunuthan tuo on. Ja taitaa olla ap myös.
Erkki ei myöskään tiedä totuutta tuosta.
Ettei vain olisi kyseessä perinteinen: aloittaja on itse ihastunut ko. naiseen, kuvittelee jokaisesta normaalistakin eleestä ja lauseesta liikoja, ja hakee vahvistusta elättämilleen haaveille täältä.
Voi elämä, tällaisiakö miehet on?
Toi on myös kulttuuri sidonnainen juttu. Suomalaiselle naiselle tuollaisen sanomiseen on korkeakin kynnys. Mutta esim slaavit sanovat noin vähän kuin automaationa, lämmintä kohteluaisuutta, jos työkaverit kuitenkin edes vähän työn puittessa tuntee.
Kallistuisin romanttisen lähentymisyrityksen kannalle. Kahden kesken tehtynä, läpällä heittoon voisi enmemmin viitata muidenkin läsnäolo.