Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** JOULUNSTAROJEN PERJANTAI-SUNNUNTAI**

15.09.2006 |

Pääsinpä aloittamaan pinon minäkin taas vaihteeksi.

Alla linkki eiliseen keskusteluun:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8344414&p=&mpage=1&tmode=…

Viimeisessä eilisessä viestissä pohdittiin sitä, olisiko juuri Kultikutri ollut haastattelussa eilisessä Elämä lapselle -konsertissa. Viikot täsmäsivät minunkin mielestäni ja mietin ihan samaa. Minä vain muistelen, että Kultsin vauva olisi ollut vähän pienempi: painoa olisi ollut vähemmän ja pituuttakin vähän vähemmän. Lisäksi vauva oli syntynyt viikko sitten, tosin onhan itse haastattelu voitu tehdä jo ajat sitten.

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Eilen kyllä supisteli vähän, kun olimme esikoisen kanssa monta tuntia liikkeellä ostoksilla. Mukavalta kuitenkin tuntuu aloittaa taas normaaliarki sairasloman jälkeen. Saa vain nähdä, kuinka pitkään sitä herkkua kestää.

Oikein hyvää perjantaita ja viikonloppua jouluntähtösille!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa eilen mietin kun tässä muutkin kun katselin elämä lapselle konserttia että oliko tuo se Kultsin vauva, vaikka se viikko muakin hämäsi mutta tiedä noista nauhotuksista... On se vaan hyvä että tuollaisia järjestetään niin pääsee auttamaan, koskaa ei voi tietää onko itse joskus tuollaisessa tilanteessa.

Omaa napaa: Olo on ollut ihan ok, mitä nyt nämä iänikuiset liitoskivut mutta nämä alkaa nyt olemaan jo niin joka päiväisiä että eipä näistä viitsi enää edes kovinkaan paljoa puhua :)

Nyt vaan on ollut pää kipeä monena päivänä, voi kyllä mennä ohi illan mittaan mutta yleensä iskee puolen päivän maissa ja kestää koko illan, onko muilla vastaavaa?

Entä onko muut huomanneet että siis leipä kun leipä niin aiheuttaisi pahaolon tunteen eli varmaankin närästyksen? Itse en uskalla leipää syödä ollenkaan kun tulee niin huono olo...

Teppis: sä taisit puhua noista kilometrikorvauksista jotka pitää ilmoittaa äitiyspäivärahaa haettaessa, eikös vaan olekkin epäoikeuden mukaista??? Samaa mä suoraa sanottuna kiroan täällä. Jos olisin kotipaikkakunnalla töissä ja saisin saman kk palkan niin saisi paljon paremman äitiyspäivärahan kun nyt että JOUDUN käymään muualla töissä! Voi että kun ärsyttää, ei nuo veroedut nyt niin hyviä ole vaikka muualla käykin töissä kyllä siitä itselle jää silti suurin osa maksettavaksi. Nyt pitää unohtaa taas koko juttu tai tulee pahalle päälle....

Mutta hyvää viikonvaihdetta kaikille! rv.28+1

Vierailija
2/22 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttiin eilen reissusta ja onpas mukavaa olla taas kotosalla! Mies tuli jo viikko sitten takas kun sillä alkoi työt, mutta me tytöt jäätiin sukuloimaan vielä viikoksi. Nyt on reissu tehty ja seuraa kotona oleskelua seuraavan vuoden :-) Kerrassaan mukava ajatus! Kämppä laitettiin myyntiin ja sunnuntaina olis näyttö, oliskin paukku jos joku sen heti haluaisi, siinä häviäs nämä vapaa-ajan ongelmat (jos niitä nyt on).

En ole vielä lukenut ainuttakaan pinoa läpi, toivottavasti kaikki tähtöset voitte kerrassaan hyvin ja masu sen kuin kasvaa! Pinoja ajattelin alkaa lueskelemaan tässä pikku hiljaa niin pääsen taas käryille mukaan...

Nyt siis ei ihmeempiä, oma masu kasvaa kivasti ja taasen joku tulehdus kiusaa, mutta enpä jaksa siitä nyt huolestua, maanantaina on joka tapauksessa neuvola. Mukavaa päivänjatkoa sekä viikonloppua kaikille!

Tiina 28+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eilen tuli konserttia katseltua. Suloinen oli kyllä se pieni siellä kaapissa. Toivottavasti pärjäilee hyvin.

Ite olin eilen kyllä kipee, alaselkää ja alavatsaa kiristi oikein kipeä " vanne" , sitten oli menkkamaisia kipuja ja pari kunnon supistusta. Onneksi loppui sitten joskus puolenyön jälkeen.

tänään pitäis käydä autolla ajelemassa sellainen 320km saa nähdä kuinka on kipeenä sen jälkeen.

Palailen taas myöhemmin. Hei hei.

Vierailija
4/22 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kuulu kummempia, paitsi että minulle on tullut hieman myös liitoskipuja....olen ymmälläni koska aikaisemmissa raskauksissa ei ole näitä ollut. Tosin ne tulivat rivakan lenkin jälkeen....josko ne siitä vielä hellittäisivät. Toivossa on hyvä siis elää;-)

Viikonlopuksi lähdetään taas raksalle kolmensadan kilometrin päähän, kauheessti ei kyllä nappais lähteä, mutta kun se talo ei valmistu jollei siellä joku tee mitään...Aluksi lähdimme aina innoissamme, mutta nyt kun ei ole vuoteen ollut kuin pari " vapaata" viikonloppua alkaa kyllästyttämään tuo ajaminen. Mieskin on niin paljon aina työmatkoilla että olisi ihan kiva joskus viettää normaali viikonloppukin. Itsekästä ajattelua mutta näin se vaan on.

Elämä lapselle konserttia ei tullut katsottua, kun tuo telkkarin katselu on kyllä jäänyt miltei kokonaan, en muka kerkee?! Itse kun olimme teho osastolla enkelipoikamme kanssa miltei kaksi viikkoa tuli siinä nähdyksi kuinka hektistä ja arvokasta työtä hoitajat tekevät. Heitä minä arvostan ja olen kiitollinen. Se työ on varmasti raskasta, mutta välillä myös hyvin palkitsevaa.

Mutta ei minulla tällä kertaa kummempia kun ei ole vauvastakaan mitään erikoisia kuulumisia. Vatsassa kovin tuntuu möyrivän.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille.

t.elmersson 28+4

Vierailija
5/22 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeinpä heti avauksen tehtyäni huomasin veskissä, että nyt oli alkanut jokin tummahko tuhruvuoto. Anteeksi vain nämä yksityiskohtaiset kuvaukset. :-)

Tällä kertaa en osannut edes säikähtää. Kesäkuussahan tuhruvuotoa tuli kolmeen eri otteeseen. Viime maanantaina tuli ihan kirkasta verta aivan vähän. Nyt vuoto on ihan vähäistä ja tosiaan tummaa.

Soittelin taas NKL: päivystykseen. Siellä neuvottiin samaa kuin olin itsekin miettinyt: jos vuoto lisääntyy, muuttuu punaiseksi tai jos tulee kipuja, sitten täytyy mennä taas näytille. Täytyy nyt toivoa, että se pysyy kurissa. Olin eilen paljon jalkojeni päällä, joten rasitus saattoi olla yksi syy vuotoon.

Täytyy kyllä kiittää NKL:n päivystysvastaanottoa. Olen joka kerta sinne soittaessani tai siellä kaksi kertaa käydessäni saanut todella loistavaa kohtelua ja palvelua. Nytkin kätilö vannotti, että heti näytille, jos tilanne muuttuu.

POMOISTA oli eilisessäkin pinossa puhetta. Oma esimieheni on tuulella käyvä eikä kyllä omaa kaikissa tilanteissa yksinkertaisiakaan käytöstapoja. Pahantuulisuus näkyy ja kuuluu melkeinpä samalla tavalla kuin omassa 3,5-vuotiaassa esikoisessa. Täytyy katsoa tämän vauvan kasvettua, pitääkö äänestää jaloillaan.

Tsemppiä vain muille veemäisten pomojen kanssa taisteleville! Jollei muuta, niin ainakin tässä nahka paksuuntuu. :-D

Jep, jottei menisi turhan katkeraksi rutinaksi, lopetan tähän.

Tulen varmasti kertomaan, miten tuon vuodon kanssa kävi. Toivottavasti se nyt loppuisi alkuunsa!

Vierailija
6/22 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viikon olen käynyt lukemassa pinoa, mutta en ole itse jaksanut kirjoittaa...

Tosi rankka viikko olikin ja eilen lähdin kesken työpäivän kotiin, koska en enää jaksanut liitoskipujen vuoksi tehdä mitään. Hammasta purren olen sinnitellyt töissä ja välillä napannut panadolia (josta ei kuitenkaan ole ollut apua) kipuun. Kun jokainen askel sattuu (työssä joudun liikkumaan paljon) en ymmärrä miksi silti on niin vaikeaa hakea sairaslomaa. Nyt siis kuitenkin olen saikulla tämän päivän ja maanantaina katson olisiko yhtään parempi tilanne, että jaksaisi mennä töihin.

Muuten menee entiseen malliin. Vatsa tuntuu jo valtavalta ja supistelua on, mutta se ei huoleta. Onko muilla kipuja vatsalla? Mulla on usein ylävatsalla ja kyljissä särkyä. Tuntuu, että vatsaa oikein kiristää ja napakin on pullahtanut töröttämään... jos laittaa vartaloa myötäilevän paidan täytyy kait teipata ensin tuo napa. ;) Ensi viikolla olis neuvola ja painoa on tullut varmaan liiaksi, kun ei liitosvaivojen takia oikein kestä mitään ylimääräistä tehdä.:(

Iitulille toivon, että vuoto loppuu nopeasti ja muistahan lepäillä. Tosi kurjaa tuollainen tuhruilu, vaikka olisikin täysin vaaratonta niin,kyllä se aina huolestumaan saa.

Itsellä suorastaan " lorahtaa" välillä pöksyihin ja aina tulee kiire vessaan tarkastamaan, ettei vaan oo verta. Onneksi on ollut vielä tähän asti valkovuotoa.

Tuuti73 rv 28+2

Vierailija
7/22 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kerroin että neuvolassa käydessä oli verenpaine hiukan kohonnut, kun tarkemmin korttia tutkin niin se oli kyllä tosi huimissa lukemissa 133/96! No tänään kävin uudelleen mittauttamassa ja nyt oli palatttu normaaliin eli 117/77. Hyvä näin,eli huonosti nukutuista öistä se johtui! Viime yön nukuin niin hyvin että tuskin muistan, koska olisin edellisen kerran nukkunut niin hyvin. Hyviä viikonloppuja!

Huojentunein mielin 4äippä 27+5

Vierailija
8/22 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, viikonloppu lähestyy! On sitä taas odotettukin.. Nyt pitää koittaa ehtiä vähän lepäilläkin, on niin kauheasti väsyttänyt aina iltapäivisin. Vanhemman koiruuden kanssa käydään kyllä agilitykisoissa sekä lauantaina että sunnuntaina, mutta noissa ei onneksi koko päivää mene niin ehtii tehdä vähän muutakin. Taitaa kyllä pikkuhiljaa olla viimeisiä kisoja ennen joulukuuta, juokseminen ei kyllä vielä missään tunnu mutta marraskuussa varmaan jo alkaa tuntua ;) Lokakuulle ilmoitin kyllä vielä yhteen kisaan, mutta jos sen jälkeen tosiaan olisi tauon paikka..

[b]Tuuti73[/b]: Mullakin on ollut nyt parina päivänä vähän särkenyt ylävatsaa. Ei mitenkään paljoa, mutta sen verran että sen huomaa. Lähinnä tuntuu että mahassa olis mustelma tms. :) Istuessa tuntuu eniten, ja näinä kahtena viime pvänä kun tuota " särkyä" on ollut niin se on aina alkanut loppuiltapäivästä. Johtuiskos jotenkin siis masun kasvamisesta, ja 8h töissä istuminen sitten vain alkaa työpäivän mittaan " painaa" tuota ylävatsaa? Yön aikana tuo särky on kyllä aina mennyt ohi. Entäs mitä nuo on nuo [b]liitoskivut[/b]? Osaisko joku selittää tietämättömälle? :) Sunnuntain raskaan mettäilyn jälkeen mulla oli nimittäin illalla nivuset tosi kipeänä, olikohan nuo juuri niitä liitoskipuja vai vaan jotain muuta liikunnasta johtuvaa väsymyskipuilua?

Mutta hauskaa viikonloppua kaikille ellen ennen sunnuntai-iltaa palstalle ehdi. Ja vointeja myös kaikille, eritoten Iitulille tsemppiä vuotojen kanssa, toivottavasti loppuisivat pian!

-nesselia & masukki (26+5)

Vierailija
9/22 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille..

Täällä sitä on taas seurattu kirjoittelua taustalla, nyt ajattelin itsekin kirjoittaa muutaman rivin.

Monet kertoo että on kovat liitoskivut, no mulla on myös. Ei tahdo päästä kävelemään edes sitä pientä lenkkiä edes kun jo alkaa vatsaan koskea ja tuntuu tosi kipeeltä. Samoin vihloo ja olo on muutenki aika tukala. Sitten kun pääsee huilaamaan menee nopeasti ohi. Tykkään käydä kävelyllä pari kertaa päivässä eikä toi pyöräily oikein sovi enää, ison vatsan takia, tuntuu jo nyt olevan tiellä. No pitää vaan kävellä se mitä pystyy ja luovuttaa vaan suosiolla.

Ensi viikolla olisi neuvola ja parin viikon päästä ultra. Kätilö sanoi istukan olevan takaseinämässä aika alhaalla ja että sitä nyt tutkitaan josko sieltä nousisi. Ihan hyvä mennä tarkistukselle, saapi ihastella vaavia taas.

Kaikki on ollut hyvin kyllä koko raskauden ajan. Arvot kaikki mulla on kohdallaan ja vaavi potkuttelee tasaisesti koko päivän. Ainoita on tietty noi liitoskivut miltä ei voi välttyä mutta kyllä sen kestää kun tietää mitä on luvassa. Viime ultrassa rv 20, kätilö kovasti hihkui että tietää kumpi siellä on. No noiden sanojen jälkeen en voinut olla sitten kysymättä. Katsotaan tuleeko sieltä se poika mitä lupaili.

Kyllä sitä miettii jo kovasti että joulu tulisi ja saisi sen nyytin syliin. Laskettuaika on 22.päivä joten saas nähdä milloin päättää maailmaan putkahtaa. Veljeni vaimo odottaa toista lastaan ja lasketut aikamme on aika lähellä toisiaan joten hyvässä lykyssä olemme joulunpyhät yhdessä kälyn kanssa laitoksella :)

Kyllä sitä tarinaa kerääntyi sittenkin, kunhan vaan pääsee vauhtiin :)

Nyt päiväkahvien pariin.

Mukavaa viikonloppuna :)

sonette 26+

Vierailija
10/22 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IITULI, otahan nyt rennosti jälleen! Oletko jo töissä, vai vieläkö saikulla? Toivotaan, että se vuoto oli siinä tällä erää...

Itsellä tosi huonosti nukuttu yö takana. Valvotti, eikä missään asennossa ollut hyvä olla. Lopulta oli haettava kahden maissa jo kipulääkettä. Alaselkä alkaa vaivata, varmaankin jotenkin kummasti käytän selän lihaksia väärin, kun koitan välttää astuessa noita liitoskipuja nivusissa jne.... Jospa se siitä. Toivotaan ettei mene lihakset lukkoon, kun niinkin on pari kertaa käynyt. Koitan olla varovainen...... :o)

Lääkäriltä käynistä ois vaikka millä määrin kerrottavaa, mutta ei nyt taida ehtiäkaikkeen tällä kertaa--sokeri tuloksia odotellaan ensi viikkoon ilmeisesti ja paino oli noussut muuten huimasti viimisten viiden viikon sisään! About 4 kiloa! Vähän vois selittyä vaatteiden painolla, kun viime kerralla oli ihan kevyet kesäkuteet päällä, ja nyt paksu villapaita, farkut, lenkkarit.....Mutta SILTI! Ei sillä koko homma selity! Toivottavasti vaan ei ole alkanut nesteet pakkautumaan. Täytyypä pitää sitäkin silmällä. Tosin se on kyllä varma, että liikkuminen on mulla jäänyt juuri viime kk aikana täysin olemattomiin näiden kaikenmaailman kipujen takia. Että äkkiä kai sitä sitten alkaa kerääntymään...?

PALJONKO ON TEILLE KERÄÄNTYNYT PAINOA? Mulle on siis tainnut kertyä jo 9 kiloa!!!! Siis aika paljon taisi kerääntyä viimeksikin, mutta kun nyt miettii, että vielä on 3kk tätä raskautta jäljellä, ja varsinkin lopussahan tuota kertyy vaikka missä määrin... Eli pistää vaan miettimään, että mikähän huima numero mun loppupainoksi sitten yltyykään.... Yikes! Mutta pääasiassa siis mulla aina takaraivossa pyörii nuo raskausmyrkytyksen oireet, eli toivotaan, että tää on todellakin sitten normaalia läskikertymää, eikä mitään raskausmyrkytyksen alkuoireita. Paineet oli yhä normaalit kyllä....

Noh, tulihan tuota taas valiteltua! Aurinkoista viikonloppua vaan kaikille odottajille!

Tyttöfiilistelijät:

Gaudia

Haikara71

jouluodotus

Lucy.

marijohanna77

nefili

Tinuri

USAmama*

Poikaoloiset:

Heini06*

Ilmalaiva*

Keinuhepo

Kultikutri-tyttö syntynyt!

Mariina-84

Nesselia

OUHJ*

Pikkusisko*

Päivikki74

RauPotar

StayAtHomeMom

Tuuti73

White80 (x2)

äitikuu

Ultrassa " selvinneet:"

Bambi3-tyttö

Heini06-tyttö

joulunlapsi-tyttö

Mire88-tyttö

nefili-tyttö

Pikkusisko-tyttö

Ronyn-tyttö

Tirppana24-tyttö

Usamama-tyttö

äitikuu-tyttö

Ilmalaiva-poika

OUHJ-poika

Pimmi84-poika

Sonette-poika

Teppis-poika

viliweera-poika

äitikuu-poika

Vierailija
11/22 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas. Olenkin lähdössä matkoille tänään. Toistaiseksi olo on pysynyt lonkkasärkyjä ja muutamia vähän kivuliaampia supistuksia lukuunottamatta melko hyvänä, joten kai tässä uskaltaa vielä lentää.

PAINOa on kertynyt aika tasan 7 kiloa lisää. Minulle on tuosta neuvolassa huomauteltu, että painoa on kertynyt liian kovalla tahdilla. Alkuun ei meinannut nousta sitten millään ja nyt on tullut ihan yhtäkkiä jopa yli 700 g viikossa. Neuvolan täti suositteli vähentämään syömistä ja lisäämään kasvisten osuutta. Nyt ainakin pitäisi tulla liikuntaa, kun matkoilla tulee käveltyä kaupungin nähtävyyksiin tutustuessa. Toisaalta en ole itse ollut hirveän huolestunut painon noususta, koska kilot ovat kaikki mahassa ja rinnoissa. Muualle ei ole tullut ylimääräistä. Mielummin sitä syö ihan normaalisti ja terveellisesti (en tosiaankaan ahmi herkkuja), jotta vauvalla on hyvä olla.

27+6

Vierailija
12/22 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Iituli, toivottavasti vuoto jäi siihen, huh, kyllä varmaan taas säikäytti!?

Monilla tuntuu olevan jo liitoskipuja, ja joku ihmettelikin, mitä ne oikein ovat. No ne ovat niitä kiinnityskudosten pehmenemisestä johtuvia kipuja tyypillisesti lantion seudulla ja häpyluuliitoksessa, voivat olla monenkin laisia: illalla ja yöllä äityvää jomottelukipua (kuten minulla), kävelyä vaikeuttavaa vihlontaa ja pahimmillaan lantio voi löystyä niin, että kävelystä tulee ihan mahdotonta :( Itsekin kokeilin viime yönä parasetamolia 1 tabletin verran, ei niin minkäänlaista vaikutusta kipuihin, plääh. Ei siis auta kuin kärsiä ja yrittää kasata pehmoisia tyynyjä lantion alle ja polvien väliin.

Nyt valmistelemaan huomisia juhlia, son moro!

Tinuri ja Itunen rv 26+6

Vierailija
13/22 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohhoh...älkääs siskokset huolehtiko painostanne :)

tää pimu vetää parhaimmat 13kg painoa tässä ajassa jo!!

mä en jaksa ressata painosta..oonhan aika rinsessa ku ennen raskautta painoin 62kg :) pääasia että vauveli voi hyvin!

en oikeasti tiedä ees mistä toi mun paino on noussu kun omasta mielestäni en syö hirveästi..johtunee varmaan siittäkin kun hb ollut koko raskaudenajan 104-115, spartosinellä jatketaan :)

joku kyseli raskaus-dementtiasta, minä kärsin moisesta!

hyvä ettei välillä joudu miestä huutamaan -Hei, sinä siellä! kun ei muista etunimeä :)

hmm..painosta vielä sen verran että minua odottaa jääkaapissa minttu-domino suklaajuustokakku! siinä sinulle, joka yksi päivä leuhkit toffeeviinerillä ;)

taidan jatkaa saikkua vielä ensi viikon :( jos työpaikkana olisi joku aikuisten työpaikka niin voisin mennä kokeilemaan mutta...nyt ei jaksa stressata ja kuunnella vikinää. nyt jo soittelevat kotiin vaikka olen saikulla :( puhelin kiinni?!

huuiijj..ootan kun pikkulapsi tiistaita sillon mennään ultraan

taidan kysäistä kumpi masussa potkuttaa

minulla ei ole tullut sellaista tyttö/poika oloa eli tarvii turvautua viisaampiin.

mies ihastui tampereella mini kids-liikkeessä oleviin kolmipyöräisiin vaunuihin..punaiset väriltään ja merkkiä en muista, hinnaltansa 300e. taitaa esittää että heltyisin hänestä mieluisiin vaunuihin ettei tarvitsisi ostaa 700e emmaljung-vaunuja eli miehellä oma lehmä ojassa :)

miun mies vaan on sitä mieltä että 700e vaunujen pitäisi olla jo päältä ajettavat, viidellä vaihteella ja ratilla..hassu mies, lähde vielä vaunukauppaan?

jee huomenna mennään hakemaan uusi sänky..jahka loppuisi tämä olo että on yöllä saanut pahemmankerran selkäänsä :(

onkos teidän muiden vauvelit keksiny venyttää jalkoja masussa?

meidän vaavi menee kylkeen kiinni ja oikeen työntää itseänsä ulos..autsh :) kunhan vaan ei keksi alkaa kylkiluita ahdistelemaan :)

entäs löytyykö mammoja joiden kela-paperit menee sairaskassan kautta? mä olen ihan sormi suussa ton paprun kanssa..nooh onhan tässä aikaa.

ohhohh...tulipas höpötettyä niitä näitä ;)

kaunista ja rentouttavaa viikonloppua kaikille kanssa sisarille

Vierailija
14/22 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikkaan jo tähän väliin kiitokset minua tsempanneille (ainakin Tuuti, nesselia, USAmama ja Tinuri)! Lämmitätte kovasti mieltäni. Vuoto loppui ainakin toistaiseksi heti alkuunsa. En juuri osannut säikähtää. Oli ties kuinka mones kerta. Lähinnä totesin, että jaaha, taas sitä mennään. Tietenkään en toivo vielä vauvan syntyvän, sillä rv:ja on vasta 27. Jotenkin on kuitenkin hankala uskoa, että tämä menisi yliaikaiseksi. Toivottavasti en ole rutisemassa joulukuun loppupuolella täällä! :-)

PAINOA on tullut reilut 7 kg lisää. Esikoiselta ehti tulla rv 35 mennessä muistaakseni 12-14 kg. Riippuu vähän siitä, minkä laskee lähtöpainoksi. Vähän itseäni hirvittää, sillä ylimääräistä on, mutta täytyy ajatella, että niistä voi yrittää päästä eroon loppuelämän. Karkkipäivän pidän tätä nykyä, silloin saan herkutella niillä luvan kanssa. Muuten syön kyllä terveellisesti, jäätelö on ainoa pahe, joka kesän myötä ei sekään ole enää kokopäiväistä.

RAUTA. Minulla Hb oli 114. Silloin sain kehotuksen syödä rautaa. Aluksi Retafer sai vatsan kipeäksi ja löysäksi, nyt taitaa vatsa tottua, sillä vaikutus on päinvastainen...

USAmama. Oli mukava kuulla sinustakin taas. Oletko nähnyt viime aikoina yhteistä tuttuamme? Olen vielä saikulla tämän viikon. Maanantaina töihin, JOS ei mitään merkillistä tapahdu. Toivottavasti yöunesi parantuvat tuosta, samaten nuo vaivat!

Iiituli rv 27+

Vierailija
15/22 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä Elämä lapselle konsertista... Meillä käännettiin juuri ko. kanavalle kun pikkutyttö 24+3 oli vanhempien kanssa kuvassa. ... ja itkua tuli kuin polkkaa. ja isännällä myös silmät märkänä (sillä on sympatia raskaus ollut muutenkin.... maha ainakin kasvannut) . Päivä kerrallaan- totesivat vanhemmat. Niinhän se tietysti on, itse ei vaan ymmärrä mistä saisi voimia tuohon? Kaikkea hyvää toivotan heille, oli sitten kyseessä Kultsi tai joku muu!!!

Töissä taas, puolessa viikossa olin yövuorossa ja nyt saan taas olla viikonlopun ylite töissä. Eilen työkaverin kanssa iltavuorossa naureskeltiin, että meillä alkoi nyt maanantai. (edessä 5päivän työrupeama ja seuraava vapaa ens keskiviikko... hoitoalalla on hauskaa!!!?) tänään siis elämme täällä kolleegan kanssa tiistaita.... ja kotona isi esikoisen kanssa viettää rauhallista lauantaita... plääh!

Hb oli mulla 114 kun rautakuurille kehoitettiin. Kyllä jotenkin tuntuu tarvettakin. Väsymys on ajoittain lamaavaa ja hengästyttää... ja puuskututtaa. Painoakin tosin tullut jo 9kg.... onneksi ei ole liikaa verenpaineita... ja pissi ok. Esikoiselta tuli pre-eklampsia oireet lievinä rvko 32... ja silloinkin oli hb:n laskua. Joku kun kirjoitti että hb:n lasku ehkä suojaisi raskausmyrkytykseltä.

Meillä ei muuten koskaan ole neuvolassa sanottu paljon vauvan syke on, siis lukemaa?! muuten kuulema on kaikki ok ja pulssi tasainen, mutta lukemia ei oo kerrottu....

Mulla on tyttöfiilis vauvan suhteen. Raskaus mennyt kuten esikoisenkin, joka tyttö. ultrassakaan ei näkynyt mitään poikaan viittaavaa... tosin lääkäri ei veikannut kumpaakaan (yllätys!)

Esikoinen 2v 3kk sanoo että " meille tulee poika-vauva!" ja puhuu " pittu-velistä" (ei osaa ihan t-kirjainta sanoa)... toivottavasti ei kovasti pety jos onkin " tisko" ....

Aurinkoisen kirpeää viikonloppua....

Alisa 29+1

Vierailija
16/22 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen autossa istumis reissu meni jotenkin. Supistuksia tuli kyllä ihan kiitettävästi taas ja vielä illalla kun kotiin päästiin tuli ainakin kolme supistusta.

Täällä on ihana auringonpaiste. Puolukoita pitäis lähteä poimimaan ja vähän makkaraa paisteleen. Tai siis ei minusta taida olla niitä poimimaan viime viikonloppuna yritin ja sitten oli ilta taas yhtä tuskaa.

Ens torstaina pääsee katsoon taas vauvaa :) kun on neuvola ja lääkäriaika samalla. Vauvan kasvua seurataan, noiden sokereiden takia joka toinen tai kolmas viikko.

Eikä näytä sokerit kyllä aisoissa pysyvän vaikka kuinka itseensä insuliinia pistää.

Pitää kysyä lääkäriltä vielä kun ultraa, että kumpi siellä masussa asustaa. Edellinen lääkäri veikkas tyttöä, mutta ei ollut siitä 100% varma joten ajattelin nyt kysyä uudelleen kun on eri ultraaja.

Hyvää viikonloppua kaikille.

Vierailija
17/22 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täällä sen kummempia ole kunhan nyt jotain taas kirjoittelen. Päivittäin viestit luen mutta kirjoittaminen pakkaa jäädä paitsi Kukan kanssa tulee privana juttua kirjoitetua sitten sitäkin enemmän !!!

Arvatkaas mitä ! Mä ajattelin samaa kuin niin moni muukin sitä " Elämä lapselle" konserttia katsellessani... Heti tuli mieleen ettei vaan olisi Kultsin tyttö joka oli kuvissa. Esikoiselle tuumasin, että jos meidän vauva syntyisi nyt olisi vähän isompi (ehkä) kuin tuo pikkuinen tyttö. Siihen tyttö tuumasi että kyllä on ihana, pieni vauva.

Menneellä viikolla kävin keskiraskauden lääkärissäkin. Eipä siellä sen ihmeempiä kun yksityisellä puolella käyn kaikki lääkärikäynnit. Mitään muutoksia ei ollut tapahtunut vaikka toisinaan on suppareita ollutkin. Ultras siinä samalla ja sanoi että kaikki rakenteet ok. Mähän kävin silloin ennen juhannusta lapsivesipunktiossa, jos joku vielä muistaa sen episodin. Lääkäriin mennessäni kysyikin melkein heti oliko kaikki ok punktiossa. Ja kysäisi vielä että halusitteko sukupuolen tietää... Kun vastasin myöntävästi niin kysäisi sitten että kumpikos tällä kertaa on tulossa. Sen kummempaa kokoarviota ei tehnyt mutta totesi kohdun vastaavan hyvin viikkoja, olevan sopivan kokoinen :) Pää alaspäin näytti jo olevan. Esikoinenhan meillä istui sitkeästi pyllyllään eikä suostunut kääntymään vaikka yritettiin.

Meillä on uusi neuvolan th (mun koulukaveri muuten) olis ollut jo mulle verensokerimittaria antamassa kun mun paasto oli just rajalla. Sanoin sille että odota nyt kun käyn synnytyslääkärillä ensin et katotaan mitä sanoo. Th totesi ihan samaa muttei olisi uskaltanut jättää antamatta. Joka tapauksessa lääkäri totesi ettei ole mitään syytä mittauksiin kun muut arvot on tosi kaukana rajoista eikä edellisissä raskauksissakaan ole ongelmia ollut ja lapset on olleet pieniä. Sitten vasta jos arvo olisi korkeampi olisi tarvetta mitata. Sanoi myöskin että paastoarvon raja tullaan nostamaan valtakunnallisesti 5.1 joka on jo käytössä HUS:in piirissä. Kuulemma tällä hetkellä kuormittavat aivan liikaa äitiyspoleja nämä 4.8-5.0 paastoarvoiset äidit.

Meidän joulustara sitten syntyy virallisestikin marraskuun puolella kuten olen jo tiennyt koko ajan. Sektioaika on nyt kirjattu sairaalan kirjoihin ja kansiin... eli viimeistään 29.11. ajetaan meidän Möhkis maailmaan :) ELi marraskuun lapsi kuten äitinsäkin.

Eilen tuli ostettua toppahaalari KappAhlista. Oli vaan koot mennet aika hyvin, yksi 56cm ja neljä 68cm kokoista jäi kun ostettiin ainut 62cm kokoinen. Tai anoppi osti :D Ennestään meillä on 56cm haalari muttei se koko talvea mitenkään mahdu... Uudessa vauvalehdessä oli KappAhliin alennuskuponki jolla sai yhdestä lastenvaatteesta -30%. Ei jäänyt haalarille hintaa kuin n. 17.5e

Rv nyt 28+3

Vierailija
18/22 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyi tulla lukemaan kuulumisianne. Iitulilla on taas vuotoa, mutta onneksi loppui lyhyeen. En tiedä, miten itse tuota kestäisin. Veren näkeminen pöksyissä on varmasti henkisesti tosi rankkaa vaikka kaikki onkin mennyt hyvin.

Mulla on nuo verenpaineet taas laskusuunnassa (johtunee osittain tästä " liialliisesta" lepäilystä) ja eilen olin kahteen otteeseen päivystyksessä. Taju ei lähtenyt, mutta eipä juuri muutakaan. Silmissä pimenee, lihaksista menee voima, olen ihan hiestä märkä ja sydän lyö tuhatta ja sataa, kun se jotenkin koittaa nostaa painetta ylöspäin. Ikäväähän tämäkin on, muttei uusi vaiva. Ei vaan uskalla lähteä täältä neljän seinän sisältä enää yhtään mihinkään, kun jos kohtaus tulee, täytyy saada jalat ylös ja sitä ei viitsi missään Siwan kassalla ruveta tekemään;)

PAINOa on tullu nyt nelisen kiloa. Tosin kaikki aika lyhyen ajan sisällä sillä oksentelua mulla oli vielä viidennellä raskauskuullakin. Herkkujakin syön ja aion syödä, jos ei niitä ihan kielletä. Laihduttaa ehdin sitten myöhemminkin! Eikös ne suklaata saaneet vauvat ollu onnellisempia... vai miten se nyt meni...

RAUTA on taas humpsahtannu alas (sekin mitattiin eilen) ja on nyt 113. Pakko aloittaa raudan syönti, kun en saa sitä ruokavaliolla pysymään ylhäällä.

Mutta nyt syömään kalalaatikkoa. Nam!

t. päivikki 28+5

Vierailija
19/22 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosta on keskusteltu kovasti. Mulla on tullut tähän mennessä 2kg painoa. Terveydenhoitaja hieman jo huomautteli viime kerralla, että sais tulla enemmän, kun on kyseessä kuitenkin kaksoisraskaus. Syöminen on kuitenkin mulle tällä hetkellä aika tuskasta, kun tuntuu, että kaikki närästää. Toinen vauvoista on niin ylhäällä ja poikittain, että painaa kaikkia sisäelimiä! No olen kyllä ihan varma, että painoa vielä tulee.

Onko teillä arvioitu vauvojen painoa ultrissa? Meijän vauvat ervioitiin tasan viikolla 24 800g painosiksi (muutaman gramman heitot), ja musta itsestä kuulosti aika isoilta. Olen menossa ensi viikolla sokerirasitukseen, joten saa nähdä onko kaikki ok. Sokerirasitus on tehty myös aiemmissa raskauksissa ja niissä ei ole ollut mitään. Meidän lapset ovat olleet kuitenkin syntyessään viisikiloisia. Saa nähdä kuinka isoiksi nämä kaksi kasvavat.

Alan lämmittää eilistä kastiketta. Mies on lasten kanssa uimahallissa. Josko sais taas vähän syötyä.

Vierailija
20/22 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä kulunut järjestellessä paikkoja ja tavaroita paikoilleen. Meillä on aikamoinen kaaos kiireisen työviikon jälkeen aina. Olis kyllä ihanaa kun kaikki tavarat olis paikoillaan ja koti tip top. -haaveilee-

Pian on suunnitelmissa lähteä pelaamaan kierros golfia. Tai siis niin pitkälle kuin jaksan. Ehkä 10km ja reilu 4 tuntia voi olla liikaa, caddie eli mailapoika vois olla hyvä... Ilma on kyllä niin ihana että mahtavaa päästä ulos!

Luin tuossa viestiketjua spinningistä ja monet kertoivat urheilevansa 5krt vkossa. Voi kun olis itselläkin aikaa ja tarmoa!! Tunsin itseni oikein laiskaksi ja saamattomaksi -huokaus- Toisaalta ihan älytöntä verrata itseään muihin, kun kaikilla on niin erilaiset tilanteet. Ollaan vaan kaikki tyytyväisiä siihen mitä jaksetaan tehdä ja tsempataan toisiamme, vai mitä!

Siitä tulikin mieleeni, että ERKKIERIKA sulla on todella hauska tyyli kirjoittaa, oikein näen pilkkeen silmäkulmassasi ja jutut saa mut hyvälle tuulelle.

PIKKUSISKO tervetuloa taas mukaan, hauskaa kun saadaan pinoon pituutta, oli tuossa muutama vähän lyhytkin pino viime viikkoina. Mut eihän me siitä lannistuta.

IITULI voi kun loppuisi tuo vuoto, se on varmasti tosi kurjaa ja aiheuttaa huolta. Varmaan lapsen kanssa on helpommin sanottu kuin tehty että ottaa rauhallisesti. Kannattaa vaan käydä tutkituttamassa tilanne sairaalassa jos yhtään huolestuttaa ja oireet viittaa siihen että jotain olis vialla.

Tosiaan mulla kun tämä eka raskaus, niin vielä sitä jaksaa töissäkin häröillä. Mutta kuten kirjoittelin aikaisemmin, nyt on mun osalta yks iso projekti saatettu tiettyyn pisteeseen ja todella otan aikaa itselleni ja pikkumyllertäjän hyvinvoinnista huolehtimiseen. Here we come stretch and relax tunnit... :-)

Jaahas, nyt pitää lähteä pakkaamaan tavaroita autoon. Leppoisaa sunnuntai iltapäivää kaikille!

t. Heini ja masumyllertäjä rv 25&5