Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei se työllistyminen lääkäreilläkään niin helppoa ole...

Vierailija
25.03.2015 |

Olen 27-vuotias juuri valmistunut lääkäri. Töitä ei juurikaan ole, olen laittanut jo useaan paikkaan hakemuksen eikä ole edes vastattu! Ei se niin helppoa ole meilläkään! Pitää ilmeisesti hyväksyä että olen työttömänä ja sossun asiakkaana nyt vähän aikaa, 6kk-18kk.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden työttömyys on tosiasia paikkakunnilla, joissa vastavalmistuneista on ylitarjontaa. Esim. Kuopiosta valmistuu yli sata lääkäriä joka vuosi ja kaikille halukkaille ei löydy mitenkään töitä 100 000 asukkaan kaupungista. Ja jos ei ole halukas muuttamaan, niin vaihtoehtoina ovat joko muut työt tai työttömyys. 

Sama tilanne on esim. farmaseuteilla. Valtakunnallisesti heistä on pulaa, mutta opiskelupaikkakunnilla ylitarjontaa.

Vierailija
2/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle paikkakunnalle esimerkiksi Lapissa ja saaristossa ei ole löytynyt lääkäriä. Luulisi minkä tahansa paikkakunnan niillä palkoilla kelpaavan, kun voi kyllä matkustella ja asua mukavasti joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttavan tytär ei ole tarvinnut opintotukea enää aikoihin, kun kiertelee sijaisena perähikiöitä. 

Vierailija
4/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa alkaa olla kaikki tk-virat täynnä ilman vuokralääkäreitäkin. Yhtään ortopedin virkaa ei ole tyhjänä koko Suomessa. Eli ei ole enää itsestään selvää, että töitä löytyy juuri sieltä mistä itse toivoisi tai juuri tietyltä erikoisalalta. Suuret koulutusmäärät alkaa näkyä ja vuokrafirmojen käyttö on vähentynyt selvästi.

Vierailija
5/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pariksi vuodeksi korpeen. Pääset pienelläkin kokemuksella Helsinkiin. Se on kokemuksenakin mielenkiintoinen ja sen jälkeen voit nähdä Helsingissäkin uusia asioita. Minä kadehdin lääkäreiltä eniten juuri sitä, että voi työllistyä syrjäseudun pikkupaikoille (ainakin jos puoliso on lääkäri). Kovin moni muu akateeminen ei saa töitä kuin tuurilla parista suurimmasta kaupungista.

Vierailija
6/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo! Et edes ole lääkäri.

Vierailija
7/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää uskoko ap:ta. Joko se on joku kultalusikka suussa syntynyt lääkisopiskelija, jolle pappa betalar ja jota vituttaa työttömät kun kaikki on omista valinnoista kiinni. 

Tai, todennäköisempi vaihtoehto, ei mikään alaan liittyvä. Perusprovo.

Vierailija
8/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan nyt! Eikö tk-työ kelpaa? Työterveyshuollossakin löytyy töitä, tosin kannattaa ensin hankkia pari vuotta perusterveydenhuollon kokemusta alle, työ kun on paljon muutakin kuin sairasvastaanottoa. Vastavalmistuneen täytyy hyväksyä, että huipulta ei aloiteta vaan työkokemusta lähdetään hakemaan nöyrällä asenteella sieltä, mihin päästään. Kun saat cv:hen täytettä, alkavat työnantajat kiinnostua. Ainakin täällä Pohjois-Suomessa löytyy töitä jos ei nirsoile. Kannattaa olla aktiivinen ja soitella ylilääkäreille. Sähköposteja eivät välttämättä lue. Minulle ainakin tulee viikottain rekryfirmoista sähköposteja, tekstiviestejä, kilpailevat yritykset pyytävät säännöllisesti keskustelemaan työmahdollisuuksista. Mutta olenkin aloittanut ruohonjuuritasolta kivuten enkä valinnut erikoisalaa kirralta.

T kollega vm 2004, kohta työterveyshuollon el

Vierailija
9/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teille lääkäreille ei kelpaa tuppukylien terveyskeskukset niin ei kannata valittaa ettei töitä ole. Täälläkin olis, jatkuvasti vaihtuu lääkäri kun edelliselle löytyy parempi paikka. Itse pari kertaa vuodessa käyn, ja en edes muista milloin viimeksi olisin nähnyt saman lääkärin kahteen kertaan! Maalle sieltä valittamasta :) 

Vierailija
10/21 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kanssa samaa mieltä. Olen itsekin joutunut nyt hakemaan sossusta 2v rahaa koska Helsingistä en ole löytänyt töitä yksityiseltä puolelta. 

Vierailija
11/21 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos joku Helsingin neurokirurgia on ainoa työvaihtoehto, niin voi vähän tehdä tiukkaa sitten. Pk-seudullakin on kuitenkin ihan varmasti töitä lääkäreille. Kokemuksen kartuttua niitä töitä saa tietysti helpommin. Vastavalmistuneita kun saa ohjailla kaikessa ja katsoa niiden perään, niin eivät ylilääkärit heti ensimmäisenä innostu sellaisista kuin ehkä jossain Ylivieskassa tai muualla perähikiällä korkeintaan.

Vierailija
12/21 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:29"]Olen 27-vuotias juuri valmistunut lääkäri. Töitä ei juurikaan ole, olen laittanut jo useaan paikkaan hakemuksen eikä ole edes vastattu! Ei se niin helppoa ole meilläkään! Pitää ilmeisesti hyväksyä että olen työttömänä ja sossun asiakkaana nyt vähän aikaa, 6kk-18kk.
[/quote] höpöhöpö. Et oo lääkäri.

Vierailija
13/21 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan Tampereella ei ole arvosanoja. Hyväksytty tai hylätty, joten niistä tutkintotodistus ei kerro. Hyväksytty on puolet oikein tentissä 

Vierailija
14/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-lääkis?

Vierailija
15/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy varmaan löytyy peilistä. Parhaat lääkärit saavat työpaikat parhailta paikoilta, joudut varmaan suuntaamaan jonnekkin itäsuomeen tai pohjoiseen pienemmälle paikkakunnalle.

Vierailija
16/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden lääkärin ja voi asua ihan missä tahansa päin Suomea, koska saa heti töitä.

Vierailija
17/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut kaikkia vapaita paikkoja? Käsittääkseni jonnekkin syrjäkylille ei ole ketään menossa, joten ihan kuka tahansa muodollisesti pätevä riittää korvaamaan sen epäpätevän, joka sillä nyt on.

Vierailija
18/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 23:34"]

Oletko hakenut kaikkia vapaita paikkoja? Käsittääkseni jonnekkin syrjäkylille ei ole ketään menossa, joten ihan kuka tahansa muodollisesti pätevä riittää korvaamaan sen epäpätevän, joka sillä nyt on.

[/quote]

No en hitossa hae mihinkään perähikiään, sivistynyt ihminen kun oon! Se on Helsinki tai ei mitään (=sossu)!

Vierailija
19/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijjaaa...

Ja lehmätkin lentää!

Vierailija
20/21 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi siellä lääketieteellisessä jo miettiä tulevaa työllistymistä, hyvät arvosanat omaavat vasta valmistuneet vievät helposti parhaat paikat. Sitä en kyllä ymmärrä, minkä vuoksi suomalaisia lääkäreitä on työttöminä ja samaan aikaan palkataan yksityiselle jotain afrikkalaisen mambomumbon koulusta valmistuneita lääkäreitä, jotka eivät osaa edes kunnolla suomea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi