Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Huomattavan moni influenssaan sairastunut liikkuu konttaamalla tai ei pääse sängystä ylös. Monet kuvailevat olotilaa sanalla "kuolema." Olo on jotain käsittämättömän sairasta.

Vierailija
16.12.2021 |

Yllättävän moni on joutunut lopulta hakeutumaan sairaalaan.
Lähes kaikki ovat ottaneet rokotuksen taudin jälkeen.

Tämä ilmeni kun luin keskusteluja netistä ja juttelin muutaman influenssan sairastaneen kanssa.

En tiennyt, että voi olla näin raju tauti.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin kerran influenssan. Ei noin heikoksi vetänyt, mutta ihan hirveä olo oli. Välillä kuumeissani pelkäsin kuolevani. Sen jälkeen on rokotus kelvannut vuosittain.

Vierailija
2/8 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sairastanut influenssan kerran, ja tosiaan konttimalla liikuin vessaan ja takaisin sängylle itkemään että kuolen. No, en ole siltikään ottanut piikkiä. Olen 38-vuotias ja jos olen sairastanut vain yhden, niin sairastan enää ehkä maksimissaan 2 kertaa kyseisen taudin. Suuremmalla todennäköisyydellä kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin influenssan 2009, kun olin 18. Olo oli kamala, hyvä kun pystyin sen verran sängystä nousemaan, että vessaan pääsin.

Yhtään influenssarokotusta en ole ottanut, en ennen, en jälkeen. 

Vierailija
4/8 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin kerran influenssan. Ei noin heikoksi vetänyt, mutta ihan hirveä olo oli. Välillä kuumeissani pelkäsin kuolevani. Sen jälkeen on rokotus kelvannut vuosittain.

Sama täällä. Lihaksi särki ja oli aivan hirveä päänsärky, kuume yms.

En tiedä miten olisin kestänyt jos influenssa olisi jatkunut pidempään.

Kauhulla muistelen.

Vierailija
5/8 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tiennyt ennen tätä vuotta, että influenssasta voi saada jälkitautina esim. aivoverenvuodon tai sydäninfarktin.

Vierailija
6/8 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sairastanut influenssa ja vaikka olin silloin nelikymppinen perusterve ja suht hyvässä kunnossa, niin tauti vei täysin voimat. Just ja juuri pääsin vessaan.

Korona oli sitten kohdallani helpompi; olin vain käsittämättömän väsynyt; vessareissu oli haaatavinta mitä pystyin tekemään.

Rokotukset molempiin otettu, koska sairastaminen ei todellakaan huvita.

Vierailija
7/8 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sikainfluenssalta enemmän, olen sairastanut sen. Lihaskivut oli tosi kovia aamulla jos ylipäätään kuumeelta sai nukuttua oli pahin nousta sängystä kun tuntui että jokainen lihas on kuin puukapula kova ja jäykkä.

Vierailija
8/8 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Sairastin elämäni ensimmåisen influenssan 27-vuotiaana ja oltuani kolme päivää liikuntakyvytön minut oli viety ambulanssilla sairaalaan. Taisin olla tajuton, koska ei ole muistikuvia muutamalta päivältä. Onneksi avokki otti töistä vapaata ja vahti minua. Sairaalassa todettiin viruskeuhkokuume ja lääkettä meni suoneen. Sen jälkeen rokotteen ottaminen on ollut helpotus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi