Onko teillä kavereita/tuttavia, jotka EIVÄT puhu seurustelusta/parisuhteista?
Oon vuosien saatossa yrittänyt löytää tälläisiä ihmisiä.
Mutta jostain syystä tutustun vain ihmisiin jotka jankkaavat suhteista/sukulaisista/lapsista.
Kuolettavan tylsää!
Olenko se vain minä joka törmää tälläisiin ihmisiin, vai onko muunlaisiakin olemassa?
Kommentit (14)
Jokainen puhuu parhaiten omasta elämästään ja jos siihen kuuluu parisuhde, lapset tai kummin kaima niin kyllä niistä riittää puhuttavaa. Se on sitten eri juttu jos jutut kääntyvät aina niihin puheenaiheisiin jonkun aasinsillan kautta. Eli parhaiten löydät haluamasi jutteluseuran erakoista, jotka piileskelevät kaiken vapaa-aikansa neljän seinän sisällä. Tosin niitä ei tapaa kun ne on siellä neljän seinän sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen puhuu parhaiten omasta elämästään ja jos siihen kuuluu parisuhde, lapset tai kummin kaima niin kyllä niistä riittää puhuttavaa. Se on sitten eri juttu jos jutut kääntyvät aina niihin puheenaiheisiin jonkun aasinsillan kautta. Eli parhaiten löydät haluamasi jutteluseuran erakoista, jotka piileskelevät kaiken vapaa-aikansa neljän seinän sisällä. Tosin niitä ei tapaa kun ne on siellä neljän seinän sisällä.
Veditkö herneen nenään?
Kyllähän ne jaarittelut toisista ihmistä (joita ei välttämättä edes tunne) on kuolettavan tylsiä.
Ootko aina noin musta-valkoinen, et mitään muuta juteltavaa keksi?
Mutta kaikki jännemät naiset puhuu sexistä? 🥺
Ilman mitään parisuhteita olevia on vaikka kuinka paljon kunhan vaan löydät ne. Itse pistin välit poikki joihinkin tuttaviin kun ei muuta puheenaihetta ole kuin joku entinen äijä.
Kaikenlaista voin jutella, mutta kyllä ihmiset, ihmisten elämät ja tapahtumat kiinnostaa minua eniten. En muista tavanneeni ketään, joka ei ollenkaan puhuisi ihmisiin liittyviä asioita. Ja toisaalta tunnen monia, jotka puhuvat melkein pelkästään vain ihmisistä. Joskus se voi mennä vähän yli, esim jos en tunne sitä tyyppiä... mutta yleisesti aiheena ihmiset kyllä kiinnostaa suurinta osaa jonkin verran - todella paljon.
Mun kaveri ei koskaan puhu parisuhteista vaan sen sijaan aina urheilusta, musiikista, ruuasta, elokuvista, tieteestä, taiteesta, politiikasta, taloudesta...ihan mistä vaan muusta. Kun muut alkaa puhumaan parisuhteista niin hän hiljenee eikä ilmeisesti jaksa kyseistä puheenaihetta ollenkaan.
N27
En puhu ainakaan töissä henkilökohtaisista asioistani. Kukaan ei edes tiedä mun parisuhde- tai perhetilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri ei koskaan puhu parisuhteista vaan sen sijaan aina urheilusta, musiikista, ruuasta, elokuvista, tieteestä, taiteesta, politiikasta, taloudesta...ihan mistä vaan muusta. Kun muut alkaa puhumaan parisuhteista niin hän hiljenee eikä ilmeisesti jaksa kyseistä puheenaihetta ollenkaan.
N27
Onko ikisinkku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N27
Onko ikisinkku
Ei vaan itseasiassa on seurustellut "aina". Ei vaan ole kiinnostunut keskustelemaan omasta parisuhteestaan tai varsinkaan juoruilemaan muiden parisuhteista.
Mulla on sellainen ystävä! Hän on sinkku, ja hänellä on lapsia ja lemmikkejä. Puhuu ani harvoin lapsistaan ja eläimistään, eikä koskaan oma-aloitteisesti omasta parisuhteeseen - tai siis sen puutteesta. Puhuu mielellään työstään, muista ihmissuhteistaan, ajan kohtaisista asioista ja mielenkiinnon kohteistaan, kun erilaisista rikoksista, miksi, miten ja mitä seuraavaksi.
Kun häneltä kysyy, onko ajatellut alkaa deittailemaan, vastaa lyhyesti että ei, ei ole ajankohtaista, hänellä ei ole aikaa eikä energiaa miehille, koska työ vie niin paljon, että antaa kaiken vapaa-aikansa lapsilleen ja muille läheisille ihmisille, jotka ovat jo elämässään.
Kykenee kyllä osallistumaan keskusteluihin myös parisuhteista, esimerkiksi jos puhun omastani. Hänellä on erinomainen taito keskustella mistä tahansa aiheesta, vaikka se ei koskisi häntä, tai olisi eri mieltä asioista. On aidosti kiinnostunut kuulemaan eri näkökulmia ja ymmärtämään syitä erilaisille asioille, vaikkei itse tosiaan samaa mieltä olisikaan.
Aivan huippu ystävä, parempaa saa hakea!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen ystävä! Hän on sinkku, ja hänellä on lapsia ja lemmikkejä. Puhuu ani harvoin lapsistaan ja eläimistään, eikä koskaan oma-aloitteisesti omasta parisuhteeseen - tai siis sen puutteesta. Puhuu mielellään työstään, muista ihmissuhteistaan, ajan kohtaisista asioista ja mielenkiinnon kohteistaan, kun erilaisista rikoksista, miksi, miten ja mitä seuraavaksi.
Kun häneltä kysyy, onko ajatellut alkaa deittailemaan, vastaa lyhyesti että ei, ei ole ajankohtaista, hänellä ei ole aikaa eikä energiaa miehille, koska työ vie niin paljon, että antaa kaiken vapaa-aikansa lapsilleen ja muille läheisille ihmisille, jotka ovat jo elämässään.
Kykenee kyllä osallistumaan keskusteluihin myös parisuhteista, esimerkiksi jos puhun omastani. Hänellä on erinomainen taito keskustella mistä tahansa aiheesta, vaikka se ei koskisi häntä, tai olisi eri mieltä asioista. On aidosti kiinnostunut kuulemaan eri näkökulmia ja ymmärtämään syitä erilaisille asioille, vaikkei itse tosiaan samaa mieltä olisikaan.
Aivan huippu ystävä, parempaa saa hakea!
* siis KUTEN rikoksista.
Ja lapsistaan ja eläimistään ei puhu siksi, ettei usko ketään kiinnostavan aiheena lapset ja eläimet, ellei toinen ota niitä itse puheeksi. Toki mainitsee heidät jos ne liittyvät kertomaansa asiaan, mutta ei todella tylsistytä ketään jauhamalla vain näistä, kuten moni tekee - jauhaa lapsista, eläimistä tai puolisoistaan.
Enpä kyllä kovinkaan monen työkaverin parisuhteista tiedä mitään. Ei kuulu miesten keskusteluihin.
Sain itse lapsen tosi nuorena ja vielä jäin heti myös leskeksi. Arvelin, että varmin tapa on pitää ystävät olemalla myös todella kiinnostunut muusta kuin omasta tilanteesta.
Mutta siis, ystäväni tukivat minua vaikeassa tilanteessa ( vaikka tosiaan olimme tosi nuoria) ja sitten myös itse olin kaikella tapaa kiinnostunut heidän elämän käänteistä, koska koin jo tuolloin, että ystävyyden pitää olla vaihtovuoroista.
ystävyys on säilynyt yhä näin reilun 20 vuotta myöhemmin. Nyt minulla on aikuinen lapsi ja kahdella rakkaalla ystävällä pienet lapset. Nyt voin heidän tukena rakkaiden kummilasteni elämässä.
Valittevan usein ne kyllä on ne aihepiirit missä monet on ja pysyy…