e-pillerit lentomatkatavaroissa
Kommentit (12)
No höpö höpö, mä olen kuljettanut pillereitä kymmeniä kertoja sekä käsimatkatavaroissa että ruumassa enkä ole ikinä ilmoittanut niistä mihinkään eikä kukaan ole mitään kysellyt. Sen verran yleinen lääke että kyllä ne siellä lentokentillä tietää mistä on kyse :)
miettikää niitä raukkoja joilla on kierukka ja joutuvat tekemään siitä selvityksen ja turvatarkastuksessa sisätutkimukseen!
Sulla pitää reseptilääkkeiden reseptit olla mukana. Miten muuten jos on e-resepti.
Kannattaa ottaa käsimatkatavaroihin, koska jos ruumaan menevät laukut ei saavukaan perille silloin kun pitäisi, sulta jäis pillerit ottamatta. Ylipäänsä kaikki lääkkeet olis hyvä viedä käsimatkatavaroissa. Suositushan on, että reseptilääkkeiden resepti pitäisi olla mukana, muttei mulla ainakaan ole koskaan ollut. Voithan sä ottaa reseptin mukaan (tai tulostaa sähköisen reseptin tiedot netistä). Joka tapauksessa suosittelen, että otat ne käsimatkatavaroihin. Normaalisti sinne vaan muiden tavaroiden sekaan, ei tarvi esitellä yhtään kellekään.
Arvostan sitä, että kakkonen kirjoitti vastauksensa kahdessa minuutissa. You go girl!
Pitää olla joko kondomit tai todistettavasti muu ehkäisy kunnossa jos aikoo kymppikerhoon. Sky-babyt ei ole suositeltavia.
Mulla on aina ollut liuska lompakossa ja toinen ruumaan menevässä matkalaukussa, eikä koskaan ole mitään kysytty, vaikka varmasti läpivalaisussa näkyy tuo lompakon liuska.
Ikinä ei ole lääkkeitä tutkittu, meidänkin perheessä syödään vaikka mitä.
Höpöhöpö, ihan vaan normaalisti mukana, ei tartte edes reseptiä. Itselläni oli alkuun aina resepti mukana, nyt ei aikoihin enää sitä ja matkustan pelkillä käsimatkatavaroilla vähintään kerran kuukaudessa ja pillerit aina mukana. Särkylääkkeetkin on omassa pilleripurkissaan "irrallaan", eikä niihinkään ole kukaan puuttunut :D
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:00"]
Arvostan sitä, että kakkonen kirjoitti vastauksensa kahdessa minuutissa. You go girl!
[/quote]
Varsinkin, kun siinä oli vielä tuommoinen hieno linkki! Ei osaa moni!
Kyllä kaikki hormonivalmisteet pitää uusimpien säädösten mukaan helmikuusta 2015 alkaen ilmoittaa lääkeaineiden väärinkäytösten ja laittoman kansainvälisen myynnin takia. Tämä koskee sekä e-pillereitä että kaikkia muistakin hormonaalisia ehkäisymenetelmiä kierukoista kapseleihin, laastareihin, renkaisiin ym.ym. Myös kondomit pitää esittää läpinäkyvässä pussissa turvatarkastuksen yhteydessä, sillä kondomien spermisidi katsotaan riskialttiiksi aineeksi.
Metallikierukkaa ei periaatteessa tarvitse ilmoittaa. Varsinkin jos rasvakerrosta ympärillä sen verran paljon, ettei kierukan voi olettaa hälyttävän läpivalaisussa. Jos näin käy, edessä on sisätarkastus, ja se on ikävää :( Eli varmuuden vuoksi kannattaa ilmoittaa sekin!
"Finnair kuljettaa ehkäisypillerisi joko matkustamossa tai ruumassa, riippuen pillerin painosta ja koosta. Koska lentoyhtiöltä tarvitaan etukäteen hyväksyntä ehkäisypillereiden kuljetukseen, tee lentovarauksesi puhelimitse ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme ja ilmoita meille ehkäisystäsi. Ota valmiiksi selvää ehkäisypillerin kuljetuslaatikon mitoista sekä laatikon ja pillerin yhteispainosta."