Kuinka usein vaihdat lakanat?
Järkytyin tänään töissä kun työkaveri kertoi vaihtaneensa lakanat joskus heinäkuussa viimeeksi.🤢
Itse vaihdan joka torstai. Tyynyliinat vaihdan pari kertaa viikossa.
Kommentit (53)
Ihmisillä on ihan liikaa turhaa vapaa-aikaa. Kun on intoa harrastaa jotain lakanoiden jatkuvaa pesurumbaa. Ei ihme, että ihmisiä väsyttää. Höllätkää vähän! Ei niitä tartte joka viikko olla pesemässä ja mankeloimassa. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita.
Lakanat parin viikon välein, tyynyliinat viikottain
Joka viikko, aina torstaina vaihtuu petivaatteet. Kylpypyyhkeet kerran viikkossa ja käsipyyhkeet / keittiönpyyhe n. 4 päivän välein.
Puhtaisiin petivaatteisiin on kiva kömpiä :)
Kerran kahdessa viikossa, tyynyliinat useammin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on ihan liikaa turhaa vapaa-aikaa. Kun on intoa harrastaa jotain lakanoiden jatkuvaa pesurumbaa. Ei ihme, että ihmisiä väsyttää. Höllätkää vähän! Ei niitä tartte joka viikko olla pesemässä ja mankeloimassa. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita.
Onpa suuri vaiva pestä koneellinen pyykkiä. Harva enää mankeloi. Aktiivista työaikaa tuohon menee ehkä max puoli tuntia.
Sisäkkö vaihtaa meillä päivittäin.
Olosuhteista riippuen 1-2 viikon välein. Kesähelteillä tiheämmin, talven pakkasilla harvemmin. Jos olen ollut kipeänä, vaihdan lakanat heti tervehdyttyäni. Jostain syystä varsinkin flunssaisena lakanoihin tarttuu sellainen outo "flunssan haju", joka ei ole mitenkään miellyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa suuri vaiva pestä koneellinen pyykkiä. Harva enää mankeloi. Aktiivista työaikaa tuohon menee ehkä max puoli tuntia.
Puoli tuntia viikossa on 26 tuntia vuodessa. Se on yli kolmen täyden työpäivän verran pyykinpesua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli tuntia viikossa on 26 tuntia vuodessa. Se on yli kolmen täyden työpäivän verran pyykinpesua!
No makaa sä likaisissa lakanoissa jos on liian paljon työtä.
Pesen lakanoita, mutta yleensä olen tykästynyt juuri tiettyihin lakanoihin, joten en vaihda niitä, vaan pesen ne. Jos pesen aamulla lakanat, ne ovat illalla kuivat ja valmiina käyttöön.
Riippuu vähän kaikesta, miten usein pesen. Välillä innostun pyykkäämään, jos olen ollut vaikka kipeänä useinkin, tai on kauhean hikinen kesähelle, mutta yleensä ehkä kerran, pari kuussa, noin. Tyynyliinoja pesen useammin.
Äh, ajatusvirhe. Eli siis puolesta LITRASTA eteenpäin, eli 5 desiä.