Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottava esimies :(

Vierailija
25.03.2015 |

Esimieheni sai minulle äsken raivokohtauksen koko työyhteisön edessä.

Todella lujaan ääneen huusi, kuinka olen luikerrellut (käytti sanaa sluibaillut) työasioista, hyväksikäyttänyt häntä ja minulla tulisi pyytää häneltä anteeksi, eikä asian ymmärtäminen kuulemma pitäisi olla vaikeaa. Tätä kesti pitkäaikaisesti monta minuuttia putkeen, yritin aluksi puolustautua, mutta tyydyin vain kaikkien muiden tapaan vain kuuntelemaan.

Minulla oli tunti itsenäistä työskentelyä ja sen jälkeen ruokatauko. Kysyin esimieheltä lupaa hakea ruokaa itsenäisen työskentelyn ajalla koska lähiruokapaikka menisi kiinni ruokataukoon mennessä. Sain luvan. Olin 15min poissa jonka jälkeen palasin työpisteelle. En tämän jälkeen poistunut työpisteeltäni, en edes ruokatauon alettua, koska olinhan ollut sen 15min tavallaan jo ruokatauolla. Kun ruokataukoni oli loppumassa, kävin 5min poissa työpisteeltäni (ruokataukoni on kuitenkin 30min ja olin pitänyt siitä aiemmin vain 15min). Kun palasin tältä 5min mutkaltani, oli esimies odottamassa työpisteelläni ja koko show alkoi. Hän nolasi ja nöyryytti minut täysin, menin niin lukkoon että kävin oksentamassa. Tämänkin jälkeen nöyryyttäminen ja tivaaminen jatkui.

Hän lähtikin kotiinsa heti tämän jälkeen, mutta mua ahdistaa jo valmiiksi huominen työpäivä :( Pomo on ollut aikaisemminkin vastaavasti todella ikävä, siis minun lisäksi myös muillekin. Onko asialle mitään tehtävissä vai kannattaako tehdä mitään?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT ALAT LÄHTEE SIELTÄ HELVETISTÄ TAI JOUDUT KOHTA SAIRAALAAN TÄTÄ MENOA

Vierailija
2/14 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että pomollakin on aina pomo. Itse valittaisin isommalle pomolle esimiehen käytöksestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sillä esimiehelläkin ole joku ylempiarvoinen siellä töissä,toimitusjohtaja tai joku muu vastaava.Tekisin henkilöstä näille valituksen.

Vierailija
4/14 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 19:37"]Muista että pomollakin on aina pomo. Itse valittaisin isommalle pomolle esimiehen käytöksestä
[/quote]
Ei aina ole pomolla pomoa jos yrityksen omistaja on se pomo

Vierailija
5/14 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikeaa neuvoa, kun en tiedä, mikä oma tilanteesi työn suhteen on. Jos kohtuu hyvät työnäkymät, hae muualle töihin, ei kukaan kestä kauaa moista stressiä. Voit tietenkin aamulla yrittää näyttää esimiehelle aikuisen mallia ja rauhallisesti kysyä, mistä oli kyse ja kertoa, mikä oli totuus. Samalla voit esittää toiveesi, että esimies jatkossa käyttäytyy asiallisesti. Huutamista et enää ota vastaan. Jos em. vaihtoehdot eivät tule kyseeseen, voit asettua tilanteen yläpuolelle ja jättää moukkamaisen käytöksen omaan arvoonsa. Ei helpoin vaihtoehto, mutta toimii pakkotilanteessa. 

Vierailija
6/14 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sepä se, kun vastaavaa työtä samalla palkalla ei ole saatavilla :( Olen ollut talossa 3vuotta joista nyt 1vuosi on tämän esimiehen alaisuudessa.

Aina saa olla varpaillaan, kun se saattaa suuttua mistä vain kenelle vain. Kerrankin tuli huutamaan minulle siitä että kahvinkeitin lähtee kulkemaan ku sitä ei siivota- menin hämmentyneenä siivoamaan vaikken ollut käyttänyt koko konetta. Toinen esimerkki oli sellainen, että puhuin työkaverini kanssa siitä, kuinka on harmillista ettei voida vaikuttaa työvuoroihimme, niin esimies tuli erikseen luoksemme tiukan katsekontaktin kanssa että meidän täytyy lopettaa tyhjänpäiväinen nillitys ja nimetä yksikin kerta kun ei olla saatu joustoa (ei uskallettu avata suutamme, mutta emme saa itse toivoa työvuorojamme koskaan, ainoa vuoronvaihto mahdollisuus on vaihtaa kaverin kanssa, muuttopäivänä ei saa vapaita ja jo sovittuja vapaita saatetaan perua- muun muassa tältä juttutoveriltani meni jo maksettu ulkomaanmatka sivusuun).

Välillä ihan pikkujuttuja, mutta ne kasaantuu mielen perukoille. Myönnän että olen herkkä ihminen.

Vierailija
7/14 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 19:37"]

Muista että pomollakin on aina pomo. Itse valittaisin isommalle pomolle esimiehen käytöksestä

[/quote]

Tätä työkaverinikin ehdotti, kun itku kurkussa soitin hänelle tilanteesta, mutta en taida uskaltaa koska pelkään silmätikuksi joutumista- en kestä enään yhtään pahempaa tilannetta :(

Vierailija
8/14 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakene. Mulkku pomo voi pilata terveytesi.

Kukaan normaali, fiksu pomo ei huuda, eikä nolaa työyhteisön silmissä. Kritiikkiä toki pitää antaa, jos ON aihetta, mutta siihen pitää olla hyvät perustelut ja se pitää tehdä toista osapuolta kunnoittavasti, ja tosiaan aiheesta. Fiksu ja hyvä esimies osaa antaa myös positiivista palautetta, on kannustava, rohkaiseva, ymmärtää joustaa asioissa, joilla alaisille on suuri merkitys, mutta firmalle ei. Fiksu esimies pystyy järkevään vuorovaikutukseen ja vaatii kunnioitusta mutta kunnioittaa myös alaisiaan.

Vierailija
9/14 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokumentoi tapahtuma (myös aiemmat vastaavat tapahtumat siinä määrin kuin muistat; mitä a millointapahtui, kuka sanoi ja mitä, keitä oli paikalla)ja ota yhteyttä luottamusmieheesi tai työsuojeluvaltuutettuusi. Jos ei teillä ole niitä niin sitten esimiehesi esimieheen. Tuo on epäasiallista käytöstä vähintään, voi nimitää myös kiusaamiseksi. Työnantajalla on työsuojelulain mukaan vastuu puuttua asiaan välittömästi. Jos ei työnantaja tee mitään, ota yhteys työsuojeluviranomaisiin paikallisessa avissa. Tsemppi - paskat pomot järjestykseen!

Vierailija
10/14 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista vastauksista! Palleaan koskee vieläkin oksentamisen jäljiltä ja oon itkeskelly koska hävettää etten osannut olla tilanteessa "viileä" vaan piti juosta oksentamaan ja väristä :(
Toi dokumentointi kuulostaa hyvälle, vien sen sitten ylemmäs. Työpaikan vaihto ei tosiaan tule kysymykseen kun vastaavaa työtä en muualta saa, pidän työstäni ja ihanista työkavereista- pomo vaan stressaa niin että aina saa olla sen seurassa superjännittynyt kun ei tiedä millä päällä se on, kenelle räjähtää ja mistä.

Vierailija
11/14 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella että tuollaisilla lahjoilla pääsisi esimieheksi; tietääkö hänen pomonsa miten teillä toimitaan? Toi on järkyttävää.

Vierailija
12/14 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, ihan kamalaa. Minun entinen pomoni oli aivan samanlainen! Ja ongelma oli myös, että oli toimitusjohtaja. Ei ollut ylempiä tahoja. Siinä työpaikassa työskentely oli jotain aivan hirveää. Sunnuntai-iltapäivänä aloin jo pelätä maanantaiaamuja. Onneksi pääsin eroon siitä työpaikasta!

Vierailija
13/14 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit pomon silmissä 5 min myöhässä työpisteeltä jos hän ei huomannut että teit vartin takaisin...

Se että esimieheltä mene kuppi noin nurin tarkoittaa ettän hänestä ei tule ikinä paskaista pikku pomoa enempää!

Vierailija
14/14 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti 

menin hämmentyneenä siivoamaan vaikken ollut käyttänyt koko konetta.

Teit suuremmanluokan virheen, kun aloit mielistelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän